Jak zwiększyć widoczność strony internetowej?

Jak zwiększyć widoczność strony internetowej?

Bezpłatna konsultacja

Żyjemy w świecie, w którym bez dwóch zdań, żaden człowiek, który na co dzień ma dostęp do Internetu – nie wyobraża sobie życia bez niego!

Oznacza to kilka rzeczy:

Po pierwsze życie człowieka znacząco się ułatwiło.

Dzisiaj wiele czynności możemy zrobić poprzez Internet, np. Jak pokazały ostatnie lata – praca zdalna jest coraz bardziej popularna!

Zamawianie jedzenia, oglądanie filmów, czy rozmowy z innymi osobami – dzisiaj to już nikogo nie dziwi!

Po drugie:

Uwaga człowieka jest bardzo skoncentrowana, aby również kupować rzeczy w Internecie – jest to dla konsumentów szybsze i wygodniejsze.

W sieci jest bowiem dostęp do nielimitowanej ilości ofert i rozwiązań. Każdy może wybrać, to co go interesuje z ogromnej ilości możliwości.

To powoduje, że wiele firm, które chcą zaistnieć na rynku ze swoim produktem lub usługą, muszą wydać dużo pieniędzy na reklamy.
Ponadto cały czas powinny zastanawiać się jak polepszyć pozycjonowanie swoich stron – dzięki temu firma może dotrzeć do większej ilości potencjalnych odbiorców!

Hmmmm… jak to wygląda w praktyce?

Pozycjonowanie stron - korzyści

Korzyści jest wiele, najważniejszą jest jednak lepsza pozycja w “rankingu” Google.

Jeżeli zwiększysz widoczność swojej strony, to coraz więcej osób na nią trafi, a to powoduje większe prawdopodobieństwo, że potencjalny odbiorca skorzysta z Twojego produktu lub usługi!

Teraz zapewne zastanawiasz się jak zwiększyć ruch na stronie – i słusznie!

Ruch organiczny

Jak zdobyć ruch na stronie, czyli jak sprawić, aby coraz więcej osób regularnie odwiedzało daną domenę – może być to sklep, blog, strona itd…

Ruch organiczny tworzą wszyscy ludzie, którzy wchodzą na Twoją domenę. Najczęściej są to osoby, które szukają w sieci odpowiedzi na nurtujące ich pytanie, dlatego najważniejszym aspektem, o jaki musisz zadbać, aby zwiększyć widoczność witryny to… aspekt SEO!

Przykład:

Jeżeli prowadzisz sklep z akcesoriami do ćwiczeń w domu, to chcesz trafić właśnie do tej grupy odbiorców, dlatego warto prowadzić dodatkowo bloga na stronie, gdzie poruszasz popularne zapytania z tego tematu, np. “Jak zrzucić zbędne kilogramy w domu” lub “Trening w domu – czy warto?

Osoba, która szuka odpowiedzi na ten temat, może trafić na Twój artykuł. Zostanie na nim dłużej, a może nawet poleci swoim znajomym, którzy mają podobny problem!

Dzięki temu algorytm Google zauważy, że na Twojej stronie znajdują się przydatne informacje dla osób – zacznie ją wyżej pokazywać w danej frazie kluczowej!

Linkowanie strony

Drugim przydatnym narzędziem, które zwiększy widoczność Twojej strony to: linkowanie, może być wewnętrzne lub zewnętrzne – temat szeroki, lecz poruszymy najważniejsze kwestie.

Załóżmy, że w niszy sportowej jest dany autorytet – skupia on przy sobie dużą społeczność, np. poprzez swój blog, w którym porusza zagadnienia sportowe.

Aby zwiększyć swój ruch można podjąć z takim twórcą współpracę, dzięki której w jednym ze swoich artykułów umieści link do Twojego sklepu z akcesoriami do ćwiczeń w domu (poprzedni przykład).

Dzięki temu wszystkie osoby, które szukają rozwiązania na dany problem – mogą od razu wejść na Twój sklep i kupić konkretny produkt.

Dodatkowo Google znów zauważy, że Twój sklep jest wartościowy, ponieważ wspominają o nim inni twórcy, których algorytm “lubi” – automatycznie zwiększa się widoczność Twojej strony.

Wartościowy content

Social media, blog, zoptymalizowana strona itd… wszystko stworzone pod idealnego odbiorcę, który jak wchodzi na Twoją witrynę – jest zauroczony, ponieważ znajduje na niej odpowiedzi na swoje zapytanie.

Tutaj chodzi o to, aby zawsze mieć na uwadze docelowego odbiorcę i tworzyć treści pod niego, a nie tylko pod “boty” Google. Dzięki temu stworzysz społeczność wokół swojej marki, a długofalowo da to lepsze efekty niż “spamowanie” treściami!

Reklama w Internecie

Jedną z ostatnich, a zarazem najprostszych i najszybszych metod to reklama w Internecie, np. Poprzez Google Ads.

Tutaj wszystko jest bardzo proste – płacisz jednej z największych firm na świecie, czyli Google – aby lepiej pozycjonowała Twoją stronę w sieci. Trafiają na nią tylko docelowi odbiorcy, ponieważ określasz frazę kluczową, na jakiej Ci zależy.

Plusem tej metody jest szybkość efektów i prostota w działaniu. Zasadniczym minusem są jednak koszta, które co miesiąc trzeba ponosić z tytułu reklamy. W momencie, w którym zrezygnujemy z tej opcji – zasięgi znacząco spadają!

Pomoc ekspertów

Na zakończenie pośrednia wskazówka, gdy zastanawiasz się jak zdobyć ruch na stronie – zapytaj ekspertów z branży!

Pozycjonowanie stron to złożony proces, dlatego wynajęcie pojedynczej osoby lub nawet agencji, która zacznie z Tobą działać, aby zwiększyć wyniki może okazać się bardzo pomocne, a patrząc długoterminowo – bardzo opłacalne.

Wszystko zależy od Twojej sytuacji i budżetu, jakim dysponujesz – tutaj również jest ciekawe rozwiązanie!

Wiele agencji i osób oferuje darmową konsultację, dlatego przed zainwestowaniem pieniędzy możesz dokładnie dowiedzieć się, jak wygląda Twoja aktualna sytuacja 🙂

Podsumowanie

Pozycjonowanie stron, a co za tym idzie zwiększenie ruchu organicznego na stronie to proces złożony, który wymaga czasu, a często również nakładów finansowych.

Należy odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakim kierunku chcesz iść ze swoją działalnością oraz określić czas i konkretny plan działania.
To wszystko finalnie pozwoli dobrać najlepsze rozwiązanie, ponieważ należy pamiętać, że każda sytuacja musi być traktowana indywidualnie. Nie istnieje uniwersalny szablon, który okaże się dobry dla każdego!

Mamy nadzieję, że już wiesz jak zwiększyć ruch na stronie i zwiększyć swoje zyski! Życzymy powodzenia 🙂

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.