Jak zmaksymalizować skuteczność strategii SEO?

Jak zmaksymalizować skuteczność strategii SEO?

Bezpłatna konsultacja

Coraz lepiej ruch organiczny wpływa na przychody z e-commerce. SEO i sprzedaż są ze sobą ściśle powiązane. Dlatego ważne jest, aby poprawić swoją optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Zwłaszcza że coraz bardziej rośnie konkurencja na rynku.

Poniżej przedstawimy Ci 10 wskazówek w strategii SEO, które skutecznie zmaksymalizują Twoje przychody w świecie e-commerce:

Używaj odpowiednich słów kluczowych

Staraj się używać najwięcej słów kluczowych, które są związane z Twoją marką. Wtedy z pewnością osoby, które szukają Twoich produktów znajdą Ciebie. Jednak staraj się też poszerzać swoją bazę potencjalnych klientów. Słowa kluczowe pozwolą odkryć Twoją stronę WWW innym użytkownikom, którzy wcześniej nie słyszeli o Twojej marce.

Warto poznać i stosować również słowa kluczowe z długiego ogona. Są to bardzo szczegółowe zapytania, które charakteryzują się znacznie niższym poziomem konkurencyjności. Staniesz się bardziej rozpoznawalny i unikalny w swojej branży.

Popularność słów kluczowych bardzo się zmienia. Dlatego ważne jest, aby stale je monitorować i być na bieżąco z tym, czego aktualnie poszukują Twoi odbiorcy. W tym celu z pewnością przydadzą Ci się różne narzędzia, które są przystosowane do tego typu działań.

Poznaj swoich klientów i ich potrzeby

Bądź tą najlepszą stroną, która jest w stanie zaoferować odbiorcy to, czego szuka. Staraj się być tam, gdzie oni tego potrzebują. Nie krzycz do nich spamującymi reklamami, jeżeli Ciebie nie potrzebują, to nie przywołuj ich na siłę, ponieważ to nie pomoże. Oznacza to, że musisz być wszędzie tam, gdzie oni, to znaczy stwórz kanał na YouTube, twórz angażujące treści na blogu, media społecznościowe, ponieważ gdziekolwiek są Twoi klienci, tam właśnie powinieneś być. Dlatego analizuj, z jakich kanałów przekazu najchętniej korzystają Twoi odbiorcy i staraj się również tam zaistnieć i rozwinąć skrzydła!

Korzystaj z płatnych reklam

Zanim dojdzie do zakupu Twoich produktów i zainteresowania marką, musisz trochę pojawiać się w codziennym życiu Twoich potencjalnych klientów, w tym celu przydają się płatne reklamy. Jest to dobry sposób, aby przyciągnąć do siebie bardziej użytkowników internetu.

Śledź ruchy osób, które były kiedyś zainteresowane Twoją stroną internetową i wyświetlaj im automatyczne reklamy o nowościach itp. Takie reklamy przypominające mogą pozytywnie wpływać na Twój ruch w sklepie internetowym.

Bądź kompatybilny z urządzeniami mobilnymi

Musisz pamiętać o tym, że jeśli Twoja komputerowa strona internetowa nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych, to Google nie będzie traktować jej priorytetowo i nie osiągniesz wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania mobilnego. Dlatego dużo marek przeszło już na responsywne projektowanie stron internetowych.

Musisz zadbać o to, aby wszystko wyświetlało się poprawnie na urządzeniach mobilnych. Jeżeli tak nie będzie, to Google da Ci żółtą kartkę, abyś to zmienił.

Dlatego zastanów się, czy Twoja strona jest szybka w ładowaniu, czy stosujesz odpowiednie rozmiary grafik i czcionek oraz, czy odbiorca widzi wszystko na stronie w sposób przejrzysty?

Pamiętaj, że obecnie prawie wszyscy przeglądają wyniki wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Dlatego nie przegap szansy na przekształcenie ruchu organicznego z urządzeń mobilnych w sprzedaż.

Twórz oryginalne strony z ofertą produktów

Staraj się przedstawiać swoje produkty, w jak najlepszym świetle. Możesz postawić na ruch, każdy inny kąt. Baw się swoimi produktami i pokaż innym, co mogą z nim zrobić! Opisz scenę ze stylu życia, kto może używać Twojego produktu. Pokaż produkt, jakby był ideałem, dla którego warto żyć.

Zaoferuj swoim klientom wszystkie szczegóły, których potrzebują do podjęcia decyzji. Staraj się odpowiadać na dręczące ich pytania. Zawarte informacje w opisie wpłyną także na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

Stosuj linki wewnętrzne

Generuj dużo wewnętrznych linków do swojej strony e-commerce, ponieważ one płynnie kierują odwiedzających do innych stron w Twojej witrynie.

Aby stworzyć najlepszą strategię link buildingu, to staraj się we właściwy sposób dopasowywać swoje treści do innych, tak aby odsyłacze miały jakikolwiek sens. Takie taktyki Google docenia jeszcze bardziej.

Stawiaj na szybkość ładowania strony www

Pamiętaj, że im strona jest wolniejsza, tym większy współczynnik jej odrzuceń. Jeśli załadowanie witryny potrwa dłużej niż trzy sekundy, to większość osób zwyczajnie ją opuści. Musisz wiedzieć, że Google wykorzystuje szybkość strony jako sygnał rankingowy, w celu ustalenia pozycji stron w wynikach wyszukiwania.

Usprawnij przeprowadzanie transakcji w Twoim sklepie internetowym

Z pewnością wiesz, że nikt nie lubi skomplikowanych transakcji w sklepach. Są one bardzo irytujące, kiedy odbiorca nie wie, gdzie powinien kliknąć lub ciągle na nowo wpisywać swoje dane w koszyku.

Spróbuj uczynić stronę koszyka szybką i nieskomplikowaną. Pozwól zachować swoim klientom swoje dane do wysyłki na później. Zobaczysz, że dzięki temu szybko skorzystasz na tym Ty, jako przedsiębiorca i Twoja strona internetowa.

Stawiaj na recenzje

Mamy nadzieję, że wiesz, że recenzje wystawiane przez Twoich klientów są bardzo istotne dla wyników wyszukiwania Twojej strony www. Jeśli jednak Twoja witryna zawiera negatywne opinie, to może to odpychać nowych odbiorców. Dlatego pamiętaj, aby zbierać uczciwe i merytoryczne recenzje od swoich klientów.

Niestety bywa i tak, że zadowolony klient nie chce zwyczajnie wystawić opinii. Brakuje mu wtedy pewnego wezwania do działania. Idealnym sposobem mogą okazać się tutaj różne zachęty lub zniżki na kolejne zakupy.

Jednak pamiętaj, aby nie wyglądało to, jak przekupstwo, ponieważ wtedy klient zwyczajnie zniechęci się do działania.

Zaangażuj swoich odbiorców

Pokaż światu swoich lojalnych i zadowolonych klientów! Ludzie uwielbiają czuć się wyróżnieni i wspominaniu na Twoich profilach w mediach społecznościowych, czy innych platformach. Odpowiadaj i reaguj na wszystko, co robią Twoi klienci na Twoich profilach. Niech czują się zaopiekowani Tobą. Pokaż, że o nich pamiętasz i pytaj się, co chcieliby przeczytać na Twoim blogu już niedługo.

Dzięki takim zabiegom wzmacniasz swoją reputację, a Google to zauważa!

Podsumowanie

Jeżeli będziesz postępował zgodnie z tymi dziesięcioma wskazówkami, to z pewnością odniesiesz sukces w swojej branży e-commerce. Wystarczy zainwestować trochę pracy i czasu, a zobaczysz, że skuteczna strategia SEO się opłaca. Jeżeli nie wiesz, jak się do tego zabrać, to z pewnością doświadczony zespół SEO pomoże Ci w tych trudnych działaniach.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.