Jak zarządzać swoją firmą w sieci? Google My Business Twoją wizytówką

Jak zarządzać swoją firmą w sieci? Google My Business Twoją wizytówką

Bezpłatna konsultacja

Prowadzenie firmy w świecie internetowym to podstawa współczesnego marketingu. Musisz w ciekawy i zarazem przejrzysty sposób dotrzeć do potencjalnych klientów. Około 46% wyszukiwań w Google dotyczy lokalnych firm. Szukamy miejsc, restauracji, sklepów oraz usług. Zależy nam na jak najdokładniejszych informacjach, abyśmy mogli spełnić swoje potrzeby. Jeśli chcesz, aby w łatwy sposób klienci mogli do Ciebie trafić, to narzędzie Google Moja Firma są idealnym rozwiązaniem.

Czym jest internetowa wizytówka?

Google My Business to darmowa platforma służąca za wizytówkę naszej firmy bądź przedsiębiorstwa. To one pokazują się w wynikach wyszukiwania i aplikacji Google Maps, z którą są połączone. Za pośrednictwem wirtualnej wizytówki w szybki oraz łatwy sposób skontaktujesz się ze swoimi klientami. Pozwala to na uproszczony, a ponad to spontaniczny kontakt. Dodatkowo jest to miejsce gromadzenia opinii użytkowników, które są widoczne dla pozostałych odbiorców.

Jakie informacje możemy odnaleźć w GMF?

  • nazwę firmy,
  • kategorię firmy (rodzaj oferowanej usługi),
  • numer kontaktowy,
  • adres,
  • godziny otwarcia,
  • adres strony WWW,
  • opis,
  • zdjęcia
  • … oraz wiele więcej!

Jak założyć wizytówkę Google?

Google jest największą i najczęściej wykorzystywaną wyszukiwarką pod względem globalnym. Sięgają do niej tysiące konsumentów. Nie da się udawać, że nie ma to wpływu na Twoją widoczność w sieci niezależnie od branży. Wiesz, że około 50% klientów odwiedza wyszukane miejsce w ciągu jednego dnia? Warto więc sięgnąć do narzędzi SEO, aby usprawnić funkcjonowanie swojej firmy w internecie.

Krok 1: Załóż konto Google.

Krok 2: Wprowadź nazwę firmy po zalogowaniu do panelu usługi Google Moja Firma.

Krok 3: Podaj swoją lokalizację.

Krok 4: Dodaj dane kontaktowe: numer telefonu oraz adres URL witryny.

Krok 5: Czas na weryfikację – podaj nazwę adresata, zostanie wysłana wówczas karta z kodem weryfikacyjnym. Należy go później podać w panelu GMF.

Co dalej?

Kiedy już wprowadzono do panelu podstawowe informacje, możesz pracować nad rozwojem swojej wizytówki. Skup się na jej pozycjonowaniu w wynikach wyszukiwania. Potencjalni klienci skupiają się na wyświetleniach pierwszej karty. Im jesteś dalej, tym mniejsze szanse na odbiór. Zacznij w tym celu zbierać opinię, umieszczaj dodatkowe informacje oraz zdjęcia, dbaj o aktualność danych oraz zacznij prowadzić kampanię reklamową.

Aby móc znaleźć się na jak najwyższym miejscu na liście wyszukiwania, musisz zadbać o spersonalizowane usługi, a także stworzyć pole do komunikacji z klientami. Strategia słów kluczowych jest jednym ze sposobów na wsparcie swojej kategorii usług i atrybutów – masz tutaj wielkie pole do popisu. Dodatkowo platforma firmowa jest niezwykle intuicyjna i przejrzysta, w prosty sposób przejdziesz przez kolejne kroki.

Zadbaj więc o dodatkowe informacje. Jeśli oferujesz pożądane usługi, ogłoś je, zachęcając do wyboru właśnie Twojego miejsca, np. oferujesz happy hours, jesteś eco frienldy, masz bezpłatny parking i/lub wi-fi, jesteś przyjazny zwierzętom. Google zachęca również do proszenia o opinie. Im masz ich więcej, tym częściej wybierają Cię klienci. Mają oni wówczas pewność, iż jesteś wiarygodny, a także zmieniasz się względem ich potrzeb.

Jak dodać firmę do Google Maps?

1. Wejdź na stronę Google Maps i zaloguj się do swojego konta.

2. Po kliknięciu prawego przycisku pojawi się opcja: Dodaj swoją firmę.

3. Następnie będziesz przekierowany do Google My Business, gdzie uzupełnisz informacje o swojej firmie.

4. Zostaniesz poproszony o udzielenie zgody na dostęp do Twojej lokalizacji – jeśli działasz stacjonarnie jest to ważny krok.

5. W ostatnim etapie będziesz wówczas przeprowadzony przez proces weryfikacji i uzupełnisz w kolejnych krokach dodatkowe informacje o swojej firmie.

Ciesz się teraz wizytówką, która będzie darmową reklamą dla Twojego miejsca! Pod kątem optymalizacji skup się na spójnej terminologii i trzymaj się jednej formy zapisu na różnych serwisach, wzbogać swoją wizytówkę o zdjęcia – ich brak budzi wątpliwości u użytkowników, linkuj ją na innych stronach internetowych oraz połącz z innymi kanałami social mediowymi.

Analizuj swój profil

Platforma Google Moja Firma pomoże Ci zbierać i przetwarzać informacje o klientach. Dzięki niej zobaczysz w jakich godzinach jesteś najczęściej odwiedzany, jakimi kanałami komunikacji się posługują, będziesz mieć wgląd w to, co jest najchętniej klikane na Twojej stronie, a ponadto przejrzysz statystyki i dowiesz się, jak plasujesz się na tle konkurencji.

Dziś mamy niezwykle łatwy dostęp do internetu na urządzeniach mobilnych – korzystamy z nich niemal cały czas. Postaw na cyfrową obecność – im bardziej rozbudowany i przejrzysty profil, tym chętniej będziesz wybierany. Jest to łatwy i darmowy sposób na to, aby budować swoje kanały komunikacji oraz zwiększać zyski. Jeśli Twojej wizytówki zabraknie, stracisz jedną z szans na pozyskanie klienta.

Algorytmy Google pozycjonują każdą informację, ocenie poddawane są opis firmy, zgodność danych, udostępniane materiały, wpisy – dosłownie wszystko. Im bardziej zadbasz o swój autorytet, tym łatwiej spopularyzujesz swoje miejsce. Pamiętaj jednak, że jest to proces, a nie jednorazowe działanie. Wizytówka jest krokiem do zwiększenia zainteresowania odbiorców.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.