Jak sprzedawać więcej? – optymalizacja strony docelowej reklam PPC

Jak sprzedawać więcej? – optymalizacja strony docelowej reklam PPC

Bezpłatna konsultacja


Przeprowadziłeś badania, pezeanalizowałeś statystyki słów kluczowych, zoptymalizowałeś treść reklamy i umieściłęś najwyższej jakości zdjęcia, ale nadal nie osiągasz współczynników konwersji, na które liczyłeś? To bardzo częsty przypadek. Pamiętaj jednak, że samo udoskonalenie treści nie przyniesie spektakularnych efektów. Musisz skupić się na optymalizacji witryny pod kątem konwersji.

Wiele firm e-commerce kieruje swoich odbiorców PPC na stronę główną witryny, co nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Chociaż może to przyciągnąć pewną liczbę odbiorców, prawdopodobnie zwiększy jednocześnie współczynnik odrzuceń, ponieważ reklama, która ich tam doprowadziła, nie jest kompatybilna z treścią strony.

Jak więc optymalizować strony internetowe, aby upewnić się, że użytkownicy, którzy przybyli do Twojej witryny za pośrednictwem reklam, pozostaną z Tobą na dłużej?

Oto pięć podstawowych elementów witryny, dzięki którym zwiększysz konwersję!

Istnieje wiele metod, które warto w tym celu wykorzystać. Jeśli chcesz aby Twój sklep internetowy generował większe przychody, koniecznie czytaj dalej.

Interesujące nagłówki

Pierwszą rzeczą, którą należy się zająć, są nagłówki stron, na które kierujesz odwiedzających przybyłych z reklam PPC. Strona docelowa musi całkowicie odnosić się do oferty, która doprowadziła tam użytkowników.

Jeśli prezentujesz reklamy “30 procent zniżki na wszystkie męskie czapki”, która odsyła użytkowników na stronę zawierającą wszystkie oferowane przez Ciebie akcesoria, możesz zapomnieć o doskonałych wynikach sprzedażowych. Upewnij się więc, że strona, na którą wysyłasz odwiedzających PPC, jest bezpośrednio związana z treścią reklamy. Twoje nagłówki również muszą to odzwierciedlać.

Odbiorcy opuszczają Twoją witrynę w ciągu kilku sekund, jeśli stwierdzą, że nie znaleźli tego, czego szukali. Z tego też powodu widoczne i interesujące nagłówki są niezbędne, aby zatrzymać ich na dłużej. Ponadto odpowiednie podtytuły również mogą zadziałać na Twoją korzyść, ponieważ dodatkowo zaciekawią i zwrócą uwagę użytkowników. Na przykład, jeśli nagłówek brzmi “Wielka wyprzedaż”, dobrze jest dołączyć podtytuł, który wyjaśnia szczegóły, takie jak “Wszystkie męskie czapki 30% taniej – tylko dziś i jutro”.

Skuteczne “call to action”

Zaskakujące jest, jak wiele witryn e-commerce prezentuje nieskuteczne lub niskiej jakości wezwania do działania (CTA). Bez względu na to, jaki rodzaj produktów sprzedajesz w swoim sklepie internetowym, są to elementy, które sprawią, że klienci przejdą do kolejnych etapów dokonywania transakcji.

Jeśli przyciągnąłeś odbiorców PPC do swojej witryny w celu sprzedaży męskich czapek, dołącz wezwanie do działania “Kup teraz na promocji”. Element ten powinien być wyraźnie widoczny, aby żaden zainteresowany klient nie był w stanie go przeoczyć. Jeśli Twoja witryna w jakikolwiek sposób wprowadza odwiedzających w błąd, nie możesz liczyć na osiągnięcie doskonałych efektów.

Pamiętaj, że wezwania do działania nie zawsze muszą być przyciskami do kliknięcia, a na przykład elementem w nagłówku strony. Jednak bez względu na to, w jakiej formie się pojawi, musi być widoczny i kierować użytkowników do kolejnych etapów zakupów.

Wysokiej jakości obrazy

Obrazy produktów są niezwykle ważne w każdej branży, zwłaszcza e-commerce. Pamiętaj, masz tylko kilka sekund, aby przekonać użytkownika do zakupu, a interesujące obrazy mogą znacznie ułatwić Ci te zadanie.

Wyświetlanie różnych ofert związanych z treścią reklamy PPC informuje użytkowników, że znaleźli się we właściwym miejscu i zachęca ich do dokonania zakupów.

Dołączenie jakościowych zdjęć to bardzo ważny element optymalizacji strony, lecz należy również pamiętać, żeby nie przepełniać jej grafikami, gdyż szybkość ładowania witryny bardzo wówczas spadnie.

Podobnie jak w przypadku wyżej wymienionych elementów, staraj się umieszczać interesujące obrazy jak najbliżej górnej części strony, aby użytkownicy mieli szansę je zobaczyć od razu po otworzeniu witryny.

Wiarygodne recenzje

Recenzje są kolejnym istotnym elementem strony internetowej, który jest w stanie korzystnie wpłynąć na współczynnik konwersji. To, że użytkownicy kliknęli Twoją reklamę z pewnością pokazuje, że są zainteresowani Twoją ofertą. Nie oznacza to jednak, że są już ostatecznie zdecydowani na zakup. Zmienić może to dowód jakości w postaci wiarygodnych opinii. Jest to doskonały sposób na zwiększenie konwersji, gdyż generuje zaufanie odbiorców i korzystnie wpływa na wizerunek marki.

Dobra nawigacja

Kiedy użytkownik po kliknięciu reklamy PPC przybywa na Twoją stronę, powinieneś zadbać, aby został na niej jak najdłużej. Warto w tym celu ograniczyć nieistotne elementy nawigacyjne, które mogą rozpraszać klientów i sprawiać, że zdenerwowani przejdą do oferty konkurencyjnej marki.

Twoim celem powinno być skupienie ich uwagi i przypomnienie, po co w ogóle przyszli do Twojej witryny. Gdy możliwe aktywności użytkownika ograniczają się do wypełnienia formularza, kliknięcia wezwania do działania lub wyświetlenia określonej oferty produktu, zwiększa się prawdopodobieństwo, że poczynią te kroki i przejdą do opłacania zakupu.

Gdy klienci mają zbyt wiele opcji, zwykle nie korzystają z żadnej z nich. Jest to znane jako paradoks wyboru. Ograniczając dostępne możliwości, pomagasz im wykonać zadanie, na którym Ci najbardziej zależy. Oczywiście, jeśli nie zdecydujesz się na to rozwiązanie, powinieneś przynajmniej zadbać o prostą drogę zakupową, którą obiecałeś konsumentom w reklamie.

Skuteczna kampania PPC to nie tylko tworzenie ciekawych i atrakcyjnych reklam. Równie ważne jest, aby przenosiły one konsumentów na odpowiednio zoptymalizowaną stronę witryny, której elementy zachęcają ich do dokonania zakupu.

Zadbaj więc o dostosowanie strony docelowej pod kątem reklam PPC, korzystając z wyżej wymienionych wskazówek. Z pewnością zauważysz dzięki temu wyższe współczynniki konwersji i wzrost zysków ze sprzedaży. Działania te wymagają trochę czasu i zaangażowania, ale przyniosą efekty, które wynagrodzą Ci wszystkie te wysiłki.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.