Jak rozwinąć swój biznes E-Commerce, dzięki e-mail marketingowi?

Jak rozwinąć swój biznes E-Commerce, dzięki e-mail marketingowi?

Bezpłatna konsultacja

E-mail marketing jest najlepszą strategią marketingową, ponieważ skutecznie zwiększa on świadomość klientów sklepu internetowego. Warto również wspomnieć, że niskim kosztem jesteś stanie dotrzeć do każdego swojego konsumenta. Wszystko zależy od dobrej strategii, ponieważ to dzięki niej możesz osiągnąć sukces w branży, a właśnie dzięki e-mail marketingowi bezpośrednio i natychmiastowo skontaktujesz się z odbiorcą. Ludzie przynajmniej raz dziennie sprawdzają swoje skrzynki pocztowe, dlatego może warto zainteresować się tą metodą?

W tym artykule przedstawimy Ci siedem taktyk e-mail marketingowych, które spowodują “kliknięcie” użytkownika w wiadomość.

Zadbaj o atrakcyjną strukturę wiadomości

Musisz mieć świadomość, że jest to najważniejsza część wiadomości e-mail, ponieważ bezpośrednio wpływa wiarygodność i reputację Twojej marki. Powinieneś skupić się na stworzeniu unikalnej, autentycznej i niezawodnej struktury wiadomości e-mail. Skoncentruj się na treści, to ona odgrywa tutaj ważną rolę. Większość maili jest odbierana, jako spam jeszcze przed otwarciem maila, a to wszystko przez jego temat. Dlatego pamiętaj, aby najbardziej skupić się na napisaniu dobrego tematu e-maila, który wpłynie pozytywnie na współczynnik otwarcia Twoich wiadomości.

Należy unikać używania słów generujących spam, takich jak “bezpłatny” oraz stosowania procentów. Warto jednak zamieszać słowa, takie jak: „Działaj teraz!” w tematach, aby wywołać zaangażowanie i zmusić odbiorcę do wykonania konkretnej czynności, np. otwarcia wiadomości e-mail. Staraj się zadawać pytania i stwierdzenia, ponieważ to wzbudza ogromną ciekawość. Staraj się pisać zwięźle i na temat, ponieważ długi temat nie jest w ogóle czytany przez użytkowników.

Pamiętaj, że treść e-maila powinna uzasadniać temat i cel jego wysłania. Nie zapominaj o dobrym zakończeniu. Jest to podstawa dobrego marketingu, aby Twoja wiadomość została w głowach klientów na długo. Zakończenie e-maila musi jasno informować odbiorcę o działaniu, które powinien podjąć, a możesz to zrobić, dołączając przycisk wezwania do działania.

Zwiększ zaangażowanie, dzięki filmom wideo

Musisz wiedzieć, że filmy są obecnie bardzo atrakcyjne dla użytkowników internetu. Po dodaniu filmów w wiadomości e-mail współczynnik klikalności wzrasta nawet o 90%, jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-mail marketingiem, to z pewnością może zwiększyć to standardową sprzedaż w prowadzonym przez Ciebie sklepie. Prawie 60% osób jest bardziej skłonnych do zakupu produktu po obejrzeniu filmu z nim w roli głównej, dlatego zaleca się dodawanie filmów instruktażowych czy takich, wyjaśniających działanie produktu reklamowanego.

Zwiększ liczbę konwersji, dzięki CTA

Warto stosować wezwania do działania w swoich wiadomościach e-mail, ponieważ skłaniają one odbiorców do wykonania konkretnych czynności przed zamknięciem okna. W tym celu musisz zdecydować, jaki rodzaj CTA może zmaksymalizować Twoje cele. Przygotuj kilka projektów CTA i przeprowadź na nich przez testy A/B i zobacz, który z nich generuje sukces na Twojej stronie WWW.

Stosuj automatyczne maile

Często wiele firm korzysta z automatycznych wiadomości e-mail, aby we właściwym czasie trafiać do swoich odbiorców. Warto dodać automatyczne wiadomości do swojej strategii marketingowej na podstawie swoich preferencji. Najczęściej takie wiadomości są wysyłane do nowych klientów, czy subskrybentów. Możesz pomyśleć o przygotowaniu automatycznych e-maili, jeśli Twój klient porzuci koszyk, chcesz uzyskać od niego opinię na temat transakcji, czy zwyczajnie potwierdzić zamówienie. Musisz stworzyć skuteczną strategię, która pomoże zwiększyć Twoją wiarygodność wśród odbiorców.

Kieruj wiadomości do swojej grupy docelowej

Zanim zaczniesz korzystać z e-mail marketingu, to najpierw zastanów się, kim jest Twoja grupa docelowa i do kogo chcesz trafiać swoimi wiadomościami. Dzięki temu będziesz w stanie przygotować najlepszą strategię marketingową, jaką miałeś kiedykolwiek. Z pewnością przeprowadzanie ankiet to wygodny sposób na zrozumienie grupy docelowej. Możesz je przeprowadzić za pośrednictwem wiadomości e-mail lub zwyczajnie prosić o opinię klientów, co pozwoli Ci poprawić swoje funkcjonowanie i usługi. Dodatkowo dzięki zebranym danym możesz formułować spersonalizowane komunikaty.

Zaskakuj swoich odbiorców

Może to być czasami bardzo ryzykowne działanie, ale warto podejmować się takich zadań. Jeżeli chcesz przyciągnąć potencjalnego klienta do swojej marki, to musisz go czymś zaskoczyć. Może czasami wystarczy skontaktować się z klientem w sposób unikalny, na przykład stosując humor, dołączając GIF-y, czy obrazy. Każdy Twój e-mail musi być niezapomniany i lepszy od konkurencji! Dlatego jako przedsiębiorca dokładnie analizuj każdą strategię przed jej wdrożeniem.

Skorzystaj z mediów społecznościowych

Wysyłając wiadomości e-mail, warto dodawać w nich przyciski do mediów społecznościowych firmy. Każdy chce być blisko ze swoją ulubioną marką, dlatego z chęcią będą chcieli się połączyć również z Tobą. Może to pomóc Ci zdobyć więcej obserwujących i potencjalnych klientów. Bądź ze swoimi konsumentami na bieżąco i informuj ich o wszystkim, co związane z marką!

Podsumowanie

E-mail marketing jest naprawdę silną strategią marketingu online. Może on zaoszczędzić pieniądze i zapewnić imponujące wyniki firmie, dlatego postaraj się wybrać dla siebie najlepszą metodę marketingową. W tym celu mogą przydać Ci się różnego rodzaju testy. Twórz coraz to lepsze metody i próbuj ich na swoich klientach, na pewno prędzej czy później trafisz na najlepszą taktykę, która zacznie przyciągać ich, jak świeże bułeczki. Zwiększ świadomość swojej marki, dzięki e-mail marketingowi!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.