Jak przyciągnąć klientów do swojego sklepu internetowego?

Jak przyciągnąć klientów do swojego sklepu internetowego?

Bezpłatna konsultacja

Jako właściciel sklepu internetowego z pewnością nie raz zastanawiałeś się, jak efektywnie przyciągnąć potencjalnych klientów. Sprzedawcy przez cały rok muszą walczyć o każdą osobę z konkurencją. Pojawiają się coraz to nowsze sposoby marketingowe, na które “łapią się” odbiorcy. Na pewno wiesz, że odniesienie sukcesu nie jest tak proste, jak się wydaje, a rozpoczęcie wyprzedaży i czekanie na cud nie jest dobrym wyborem. Rywalizacja staje się z roku na rok trudniejsza, ponieważ firmy wymyślają coraz bardziej kreatywne sposoby na przyciągnięcie uwagi klientów. Jeśli nie analizujesz na bieżąco technik marketingowych i nie jesteś przygotowany do działania, to nie osiągniesz sukcesu w branży. Już dziś musisz pomyśleć o angażującej strategii marketingowej, która wpłynie pozytywnie na Twoje cele.

Poniżej przedstawiamy Ci kilka kreatywnych wskazówek, które mogą się przydać w trakcie zarządzania swoją strategią marketingu internetowego.

Zaoferuj swoim stałym klientom przedsprzedaż!

Przedsprzedaż jest świetnym zabiegiem, który angażuje stałych klientów w sklepie internetowym. Dostęp do wcześniejszej sprzedaży nagradza Twoich najlepszych klientów. Możesz wysłać im specjalne zaproszenie do wcześniejszych zakupów – taki zabieg często wykorzystuje drogeria kosmetyczna Rossmann i przed oficjalną wielką wyprzedażą, umożliwia je swoim klientom VIP. Mogą to być na przykład klienci o najwyższej średniej wartości zamówienia lub kupujący, którzy robią zakupy u Ciebie zawsze. To świetny sposób na nawiązanie kontaktu ze stałymi klientami i sprawienie, by poczuli się docenieni i wyjątkowi. Są to najbardziej opłacalni konsumenci sklepu internetowego, ponieważ to właśnie oni będą chcieli zostać już z Tobą na zawsze. Pamiętaj, że wyprzedaż możesz wydłużyć o nawet kilka dni. Wtedy będzie to wyglądało w ten sposób: przedsprzedaż, faktyczna wyprzedaż i przedłużenie promocji.

Promuj swoje przedmioty w określonym czasie

Klienci mogą być Twoimi największymi fanami, ale jeśli nie będziesz się z nimi kontaktować na bieżąco (na przykład w formie postów w mediach społecznościowych), to szybko zapomną o Twojej firmie. Dlatego musisz pamiętać, by stale przypominać im o swoich promocjach, produktach, czy nowościach, aby zachęcić ich do odwiedzenia prowadzonego przez siebie sklepu internetowego. Idealnym sposobem na to jest promowanie wybranych produktów zgodnie z wcześniej sporządzonym harmonogramem. Kluczem do sukcesu jest właśnie prawidłowe planowanie i czas, ponieważ im szybciej dotrzesz do odbiorcy, tym większa jest szansa na sprzedaż. Możesz wybrać w tym celu konkretne produkty, które mają być promowane w różnych dniach i godzinach, korzystając z marketingu w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku, czy Instagramie i wiadomościach e-mailowych. Komunikaty marketingowe możesz planować z wyprzedzeniem, aby cały proces przebiegał bez zakłóceń i zbędnych błędów. Promowanie produktów to również dobra okazja, by pozbyć się nadmiarów w swoim sklepie, które nie były już sprzedawane od dłuższego czasu.

Dodaj licznik czasu i pokaż, że coś jest limitowane

Dodanie licznika czasu powoduje większe zaangażowanie wśród potencjalnych klientów. Jest to pewien motywator do działania. Ta pozornie niewielka zmiana ma ogromny wpływ na zmobilizowanie użytkowników do dokonania zakupu w obecnej chwili.

Wszyscy znamy banery na stronie, które odliczają czas do końca konkretnej promocji. Dlatego może warto przejść na wyższy poziom w swoim sklepie, dodając właśnie taki baner? Taki zabieg wskazuje odbiorcy, że istnieje duże ryzyko, że może on przegapić ową promocję i musi się spieszyć. Częstym zabiegiem jest również dodawanie odliczania w wiadomości e-mail do klientów. To również zwiększa pewność działania i motywuje użytkowników do sfinalizowania swoich zakupów.

Korzystaj z newslettera

Pewnie słyszałeś już o newsletterze i możliwości zapisania się do niego klientów, którzy chcą być z Tobą w stałym kontakcie. Z pewnością ta wskazówka marketingowa nie jest najbardziej innowacyjna ze wszystkich, ale niestety często jest ona pomijana przez inne sklepy internetowe. Posiadanie adresu e-mail klienta jest dobrym sposobem na utrzymanie kontaktu. Rozwijaj swoją listę e-mailową, zachęcając odwiedzających witrynę do dołączenia do Twojego newslettera, w celu uzyskania specjalnych ofert. Możesz również poprosić ich, aby zaobserwowali Twój profil w mediach społecznościowych.

Aby prowadzić skuteczne kampanie e-mail marketingowe, Twoja lista osób zapisanych do newslettera musi być jak największa, dopiero wtedy możesz zacząć działać. Nie zapominaj o swoich odbiorcach, ponieważ pewnego dnia to oni mogą zapomnieć o Tobie!

Podsumowanie

Jeżeli zastosujesz się do tych kilku opisanych przez nas wskazówek, to z pewnością wyróżnisz się na tle konkurencji i zmaksymalizujesz swoją sprzedaż. Mamy nadzieję, że nasz artykuł przydał Ci się i dodasz do swoich działań marketingowych te wskazówki (o ile już ich nie stosujesz).

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.