Jak przeprowadzić analitykę sklepu internetowego?

Jak przeprowadzić analitykę sklepu internetowego?

Bezpłatna konsultacja

Handel w Internecie staje się z roku na rok coraz bardziej popularny. W przeciągu następnych kilku lat prognostycy przewidują znaczące wzrosty, dlatego bardzo dużo firm przenosi część lub całość swojej działalności do sieci!

Zakupy w Internecie dla konsumentów są bardzo wygodne i przyjemne. Mogą kupić, co chcą, kiedy chcą i dostać przesyłkę bardzo szybko pod swój dom, a dodatkowo pandemia pokazała, że większość rzeczy możemy załatwić przez Internet!

Sukces w sprzedaży nigdy nie jest przypadkowy – stoi za nim wiele czynników, jednym z nich jest analityka sklepu internetowego!

Dzisiaj jest to absolutną podstawą, aby zwiększyć swoje przychody, jednak niewiele osób wie jak ją przeprowadzić i dlaczego warto!

Analityka sklepu internetowego

Do takich działań potrzebny jest system, który daje szeroki obraz tego, co dzieje się na Twoim sklepie internetowym.

Bez żadnych wątpliwości najpopularniejszym jest darmowy system Google Analytics.

Takie narzędzia dostarczają podstawowych danych o sprzedaży, które finalnie stają się skarbnicą wiedzy dla sprzedawców, którzy marzą o zwiększeniu swoich zarobków.

Po co przeprowadzać analitykę sklepu internetowego?

Odpowiedź jest bardzo prosta:

Skuteczne działanie pochodzi z wyciągania wniosków, a nie z intuicyjnego przeczucia, które często może odbiegać od rzeczywistości.

Analityka sklepu potrafi dostarczyć bardzo ważnych odpowiedzi na takie pytania, jak:

-> Jakie są moje obroty sprzedaży na przestrzeni czasu?

-> Kim są moi klienci?

-> Skąd moi klienci trafili na sklep internetowy?

-> Jak wygląda rozłożenie czasu klienta na zakładkach na sklepie?

-> Dlaczego klient porzucił swój koszyk?

-> Co najbardziej interesuje klientów na sklepie?

Pytań, na które można uzyskać odpowiedzi, jest znacznie więcej, natomiast powyższe są najczęściej spotykane.

Korzyści płynące z analityki sklepu internetowego

Jakie benefity otrzymuje firma/sprzedawca po dobrze przeprowadzonej analityce sklepu?

Spójrzmy na bardzo proste przykłady, które to obrazują:

Sprzedawca widzi frazy, jakie były wyszukiwane w wyszukiwarce wewnętrznej w sklepie.

Z taką wiedzą można określić, które produkty cieszą się większym zainteresowaniem oraz czego szuka potencjalny klient na Twoim sklepie.

Możesz ten produkt ulepszyć, wypromować za pomocą funkcji Google Ads lub dodać go do swojej oferty (jeżeli wcześniej go w ofercie nie było).

Dodatkowo możesz poprawić jego opis, aby był skuteczniejszy pod względem sprzedaży, edytować zdjęcia itd.

Wszystko po to, aby uwypuklić tę ofertę – dzięki temu zwiększasz prawdopodobieństwo, że odbiorcy go kupią.

Przykład 2:

Sprzedawca może sprawdzić, jak potencjalni klienci trafili na jego sklep!

Bardzo często w Internecie używa się kilku kanałów sprzedaży i reklamy, dlatego zazwyczaj trudno określić, które rozwiązanie jest bardziej lub mniej skuteczne w praktyce!

Takie informacje mogą usprawnić budżet firmy, ponieważ wiesz, z jakiej inwestycji zrezygnować lub gdzie zwiększyć ilość zainwestowanych pieniędzy.

Długofalowo przyniesie to większy zwrot z inwestycji, dzięki czemu Twój sklep zaliczy upragniony progres.

Przykład 3:

Dostęp do podstawowych informacji tj.

-> Czas spędzony na danej zakładce w sklepie,

-> Sprzedaż na przestrzeni miesięcy,

-> Współczynnik konwersji.

Te wszystkie informacje znacząco mogą ułatwić w określeniu czy sklep się rozwija lub co trzeba zmienić, aby jeszcze bardziej przyspieszyć jego rozwój!

Ilość zmian, które możesz wprowadzić do działalności, jest bardzo dużo:

-> Poprawić całą ofertę, np. Poprzez zatrudnienie profesjonalnego copywritera,

-> Edytować zakładki na sklepie, np. zmniejszyć ich ilość,

-> Uprościć drogę klienta na sklepie, aby szybciej mógł sfinalizować swój zakup,

-> Stworzyć jeszcze lepszy content, np. w Social Media,

-> Stworzenie nowych produktów lub atrakcyjnych zestawów produktowych.

Pomysłów jest bardzo dużo – wszystko zależy od Twojej sytuacji i kreatywności całego zespołu 🙂

Popraw pozycjonowanie

Mając dostęp do całej tej wiedzy, jak możesz jeszcze bardziej na tym zarobić?

Dobrym pomysłem będzie rozważenie kampanii Google Ads, która przełoży się na większe zarobki na przestrzeni czasu. Możesz dzięki temu wypromować dany produkt lub zakładkę w Twoim sklepie, która cieszy się największą popularnością lub odwrotnie.


Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż mniej popularnych produktów – wypromuj je za pomocą kampanii Google Ads!

To wszystko finalnie przełoży się na lepsze pozycjonowanie całego sklepu, a to da jeszcze lepsze efekty i większą sprzedaż – koło sukcesu się zamyka 🙂

Podsumowanie

Konkurencja w Internecie stale się rozwija i powiększa, dlatego, aby nie zostać z tyłu należy ciągle zastanawiać się, co można zmienić na lepsze w swoim sklepie, aby przekonać potencjalnego klienta na skorzystanie z Twojej oferty!

Właśnie dlatego powinno się raz na kilka miesięcy, np. Raz na kwartał przeprowadzać dokładną analitykę sklepu internetowego. Następnie warto porównywać aktualne wyniki z ubiegłymi, aby mieć szerszy obraz o działaniach, które można wykonać.

Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu już wiesz, jak przeprowadzić analitykę sklepu internetowego, aby w przyszłości zwiększyć swoje dochody! Powodzenia!

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SXO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SXO!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.