Jak pisać i czy opisy produktów powinny być unikalne?

Jak pisać i czy opisy produktów powinny być unikalne?

Bezpłatna konsultacja

Ogromna konkurencja na rynku e – commerce powoduje, że każdy detal ma znaczenie. O ile wybór platformy sprzedażowej, wygląd sklepu czy wreszcie asortyment mają kluczowe znaczenie, o tyle nie powinieneś zapominać o mocy dobrego copywritingu.

W przypadku zakupów online konsument nie ma możliwości dotknięcia przedmiotu, obejrzenia go z każdej perspektywy lub oceny materiałów, z jakich został wykonany. Co prawda, jakościowe zdjęcia rekompensują część z tych niedogodności, jednak to, czego same zdjęcia nie oddadzą, muszą oddać słowa. Z tego wpisu dowiesz się, dlaczego opisy produktów do sklepów internetowych są tak istotne, jak powinny wyglądać i czemu tak ważne jest, by były one unikalne.

Jak powinny wyglądać dobre opisy produktów do sklepu internetowego?

Zapewne sam intuicyjnie czujesz, jak powinny być skonstruowane opisy produktów do sklepu internetowego i z pamięci możesz wyrecytować, że powinny być dobre sprzedażowo, przemawiać słynnym językiem korzyści i jak najlepiej oddawać istotę produktu. Przyjrzyjmy się jednak bliżej tym cechom, które decydują o skuteczności opisów.

Język korzyści

To jeden z ważniejszych aspektów, jeśli chodzi o opisy produktów. Używając języka korzyści sprawiasz, że potencjalny klient zaczyna czuć potrzebę zakupu, ponieważ rozumie, jak dany przedmiot może ułatwić jego życie lub rozwiązać jakiś problem (np. przyspieszając czynności, które do tej pory były dla niego czasochłonne).

Właśnie dlatego opisy produktów w sklepie internetowym nie powinny być wyliczeniem cech przedmiotu – to brutalne, ale konsumentów nie interesują tylko parametry techniczne Twojego asortymentu, a przede wszystkim to, co zakupione przedmioty zrobią dla niego. To jednak wciąż tylko teoria. W jaki sposób sprawić, by przełożyła się ona na praktykę?

Jak zmienić cechę w korzyść – przykłady

  • Przykład 1 – nóż kuchenny ze stali

Wyobraź sobie, że w swoim sklepie sprzedajesz stalowe noże kuchenne. Oczywiście, są one wysokiej jakości i odznaczają się trwałością – to jednak tylko ich cechy.

Zamiast pisać o trwałości produktu, napisz więc klientowi, że nóż starczy mu na lata, dzięki czemu zaoszczędzi konkretną sumę w swoim portfelu. Zamiast pisać o jakości

noża, napisz, że dużo szybciej przygotuje on z jego pomocą ulubioną sałatkę lub pokroi mięso bez wysiłku. To działa na wyobraźnię!

  • Przykład 2 – usługi wedding planerki

Nie możemy zapomnieć o usługach, które także można sprzedawać online i są rodzajem produktu niematerialnego, co jeszcze bardziej komplikuje sprawę. Usług nie dostaje się do ręki, dlatego czasem trudniej jest docenić korzyści z nich płynące.

Oferując klientom pomoc w zaplanowaniu ślubu, nie wymieniaj wyłącznie tego, co jesteś w stanie dla nich zrobić (np. znaleźć salę czy załatwić niezbędne formalności), ale także to, co zyskają dzięki współpracy z Tobą: będą mniej zestresowani, dzięki czemu w milszej atmosferze będą odliczać dni do swojego ślubu oraz zyskają czas, który będą mogli poświęcić najbliższym.

  • Przykład 3 – kurs języka angielskiego dla dzieci

Każdy bez wątpienia wie, jak dużą rolę pełni angielski w dzisiejszym świecie i do tego raczej nie trzeba nikogo specjalnie przekonywać. Jak jednak wykorzystać ten fakt w sytuacji, gdy tworzysz opisy produktów do sklepu internetowego?

Nie pisz, że Twój kurs jest kreatywny i angażujący. Zamiast tego napisz, że rodzic nie będzie musiał frustrować się, próbując zachęcić do nauki swoje dziecko. Nie pisz też, że kurs podnosi poziom języka, a raczej o tym, że dziecko nadgoni swoje braki i poczuje się pewniej także na zajęciach szkolnych. To brzmi dużo lepiej.

Słowa kluczowe

Skupmy się przez chwilę na tym, co szalenie ważne z perspektywy pozycjonowania, czyli na słowach kluczowych. To istotne, by treści na Twojej stronie internetowej lub w sklepie online zawierały frazy, które interesują Twoich potencjalnych klientów.

Rzecz jasna, nie chodzi o „upychanie” słów kluczowych na siłę, a raczej o tworzenie treści z myślą o grupie docelowej Twojej marki. Odpowiedz na jej potrzeby, zaskocz praktyczną wskazówką lub przedstaw przydatny trik ze swojej branży.

W jaki sposób dobierać słowa kluczowe?

Wiesz już, że opisy produktów do sklepu internetowego muszą zawierać słowa kluczowe. Jednak skąd wiedzieć, które będą odpowiednie?

  • Po pierwsze: Twoi klienci

Zgadza się! Jeśli dobrze poznasz swoich klientów, będziesz w stanie przewidzieć, jakich słów mogą użyć, by odnaleźć oferowane przez Ciebie produkty. Uważnie czytaj też komentarze i wiadomości w mediach społecznościowych, ponieważ każda z nich może być cenną wskazówką.

  • Po drugie: Twoja konkurencja

Przyjaciół trzymaj blisko, ale wrogów jeszcze bliżej. Ta sentencja sprawdza się także w biznesie! Nie chodzi jednak o to, byś konkurencję traktował we wrogi sposób, a bardziej o to, byś czerpał z jej doświadczenia. Odwiedzenie e-sklepów lub stron internetowych marek podobnych do Twojej może Ci pomóc spojrzeć krytycznie na własne działania online i wyciągnąć przydatne wnioski.

  • Po trzecie: odpowiednie narzędzia

Klienci i konkurencja to jeszcze nie wszystko. Z pomocą przychodzą Ci też profesjonalne narzędzia do planowania słów kluczowych. Wiele z nich dostępnych jest za darmo, dlatego tym bardziej warto podeprzeć swoją intuicję konkretnymi danymi liczbowymi. Więcej o polecanych przez nas narzędziach przeczytasz nieco niżej.

Kreatywność i polot

Wiesz, dlaczego większość ludzi nie czyta instrukcji dołączanych do produktów? Ponieważ zawierają tylko suche informacje. Jeśli zatem nie chcesz, by opisy produktów w Twoim sklepie internetowym były traktowane przez klientów podobnie, postaraj się zadbać o to, by były ciekawe.

Nie namawiamy do obiecywania gruszek na wierzbie, jednak wierzymy, że każdy przedmiot można opisać w ciekawy sposób. Puść oko do klienta, zażartuj (jeśli Twoja branża na to pozwala) lub po prostu pokaż się z ludzkiej strony. Dzięki temu Twoje opisy produktów nabiorą autentyczności, a Twoja marka zyska większe zaufanie konsumentów.

Unikalność

Każdy z opisów na Twojej stronie powinien być unikalny. Sprawą oczywistą jest fakt, że nie należy kopiować opisów z innych stron internetowych, jednak czy wiedziałeś, że nie powinieneś kopiować także własnych opisów z innych miejsc sieci?

Boty Google, które mają ogromny wpływ na pozycję Twojej strony bądź sklepu w wyszukiwarce, nie lubią zduplikowanego contentu. Unikalne opisy produktów sprawią, że witryna zostanie lepiej oceniona przez algorytm. Właśnie dlatego nawet te produkty, które różnią się od siebie tylko niewielkimi szczegółami, powinny mieć własne, niepowtarzalne opisy.

Poprawność językowa

Dobry produkt nie zawsze obroni się sam, a błędy językowe w jego opisie mogą zaważyć na wizerunku profesjonalnej firmy. Nie pozwól zatem, by taka drobnostka wpłynęła negatywnie na opinię Twojego sklepu.

Jeśli nie masz pewności co do poprawnej pisowni konkretnych słów, „zasięgnij języka” w Internecie lub skorzystaj z usług copywritera, który polszczyznę powinien mieć w małym palcu.

Zawartość informacji

Pamiętaj także o tym, że opisy produktów w sklepie internetowym powinny dostarczyć użytkownikom możliwie wielu informacji, dotyczących chociażby materiałów, z których został wykonany produkt, dokładnej rozmiarówki (np. w przypadku odzieży), wymiarów czy kolorystyki.

Jeśli klient nie znajdzie na Twojej stronie interesujących go szczegółów, często – zamiast wysłać Ci pytanie przez formularz kontaktowy czy Messengera i czekać na odpowiedź – po prostu pójdzie do Twojej konkurencji.

Opisy produktów i słowa kluczowe. Jakich narzędzi używać?

Nasycenie tekstów na stronie sklepu internetowego słowami kluczowymi wpływa bezpośrednio na to, czy i jak szybko trafią do Ciebie potencjalni klienci. Aby wiedzieć, jakie słowa sprawdzą się w Twojej branży i kiedy warto ich użyć, możesz skorzystać z dostępnych w sieci narzędzi. Dobry news: wiele z nich jest zupełnie darmowa!

Planer słów kluczowych Google

To bezpłatne narzędzie pomaga odkrywać nowe słowa kluczowe, powiązane z Twoją branżą czy produktami, a także analizować częstotliwość wyszukiwania konkretnych fraz oraz ich sezonowość.

Planer słów kluczowych od Google jest powiązany z systemem Google Ads, dlatego to narzędzie dodatkowo pokaże Ci szacunkowe stawki reklamowania się na każdą z fraz.

Google Trends

Kolejne bezpłatne narzędzie giganta, które – co zresztą wskazuje jego nazwa – pomaga zbadać trendy dotyczące tego, czego użytkownicy szukają w sieci. Po wpisaniu interesującej Cię frazy zobaczysz wykres pokazujący zainteresowanie daną frazą w ujęciu czasowym (wraz z dokładną liczbą wyszukiwań), a także z podziałem na regiony.

Zerknij na wykres związany z frazą prezent na gwiazdkę. Nikogo chyba nie zdziwi fakt, że jej szczytowy okres przypada na połowę grudnia:

alt_text

Screen z narzędzia Google Trends

Narzędzie może zaproponować także powiązane z wpisaną frazą tematy oraz podobne zapytania.

Answer The Public

Answer The Public to darmowe rozwiązanie dla tych, którzy myślą obrazem. Narzędzie tworzy bowiem grafiki, które w szczegółowy sposób prezentują pytania, jakie kierują do wyszukiwarki Google jej użytkownicy.

alt_text

Screen z fragmentem grafiki dotyczącej hasła kaktus

Co dają dobrze napisane opisy produktów?

Poprawnie skonstruowane opisy produktów do sklepów internetowych to te, które nie posiadają błędów językowych, zawierają odpowiednie słowa kluczowe, są unikalne i potrafią zatrzymać uwagę użytkownika na dłużej. Jakie korzyści może wyciągnąć z tego Twój biznes?

  • wzrost sprzedaży

To niewątpliwie największa zaleta dobrze napisanych opisów produktów. Dzięki unikalnym, kreatywnym opisom, które dostarczą konsumentowi odpowiednich informacji, łatwiej przekonasz go do zakupów w swoim sklepie, co bezpośrednio przełoży się na Twoje zyski.

  • rozpoznawalność marki

Charakterystyczne opisy produktów w sklepie internetowym mogą stać się także elementem content marketingu (lub szerzej, wizerunku marki), który wpłynie na rozpoznawalność Twojej marki i zaufanie do niej wśród klientów online.

  • wzmocnienie pozycjonowania

Opisy produktów, w których uwzględnisz odpowiednie słowa kluczowe, skutecznie wzmocnią pozycjonowanie Twojej witryny. To dzięki temu Twój sklep zdobędzie lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania i zanotuje większy ruch organiczny.

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SXO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SXO!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.