Influencer marketing od A do Z

Influencer marketing od A do Z

Bezpłatna konsultacja

Dotarcie do szerokiego grona odbiorców, w którym znajdziesz potencjalnych klientów dla swojej firmy to wyzwanie, z którym na co dzień mierzą się specjaliści od marketingu. Zainteresuj się influencer marketingiem, który pozwala zwiększyć zaufanie do marki, sprzedaż produktów i usług oraz osiągnąć swoje założenia biznesowe. Według badań Matter Communications, 82% ludzi korzysta z mediów społecznościowych podczas podejmowania decyzji zakupowych. Poznaj influencer marketing od A do Z i pracuj nad sukcesem swojego przedsiębiorstwa.

Influencer marketing co to jest?

W ostatnich latach influencer marketing stał się jedną z popularniejszych form marketingu internetowego, obejmującą współpracę marki z influencerami. Branża z roku na rok staje się coraz popularniejsza, bazuje ona głównie na zaufaniu odbiorców do celebrytów internetowych. Influencerzy tworząc treści w Internecie, generują zasięgi, które budują relację ze społecznością. Widzowie czują się, jakby oglądali swojego znajomego. Dlatego też warto zainteresować się influencer marketingiem. Idealnie sprawdzi się on w budowie zaufania do marki, produktów i usług.

Influencer marketing – zalety

Zwiększanie świadomości i zasięgu marki – influencerzy są ekspertami w swojej dziedzinie, dlatego ich fani mają duże zaufanie do produktów i usług, które promują. Działania prowadzone przez twórców internetowych angażują potencjalnych klientów, dzięki czemu budują świadomość marki. Stworzenie viralowego postu, może w szybki sposób znacząco zwiększyć zasięg reklamowanego produktu lub usługi.

Zwiększenie sprzedaży – głównym celem prowadzenia kampanii reklamowych jest zwiększenie sprzedaży produktów i usług. Influencer marketing to idealne miejsce do osiągnięcia celu. Influencerzy mają istotny wpływ na proces podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów.

Oszczędność czasu – współpraca z lubianymi i zaufanymi influencerami z danej branży pozwala w szybki sposób zwiększyć wiarygodność naszej marki. Przygotowanie kampanii reklamowej zajmuje sporo czasu, natomiast w influencer marketingu otrzymujemy możliwość codziennej reklamy produktu w odmienny, unikalny sposób. Wszystko zależy od wstępnych ustaleń i influencera, który promuje produkt.

Niższe koszty – koszty płatnych kampanii reklamowych rosną z roku na rok. Influencer marketing to możliwość ich obniżenia, gdyż koszt współpracy zależy od wielkości grona odbiorców i niszy. Cena zależna jest również od formy prowadzenia współpracy i ustaleń pomiędzy stronami. Częstą praktyką wśród mniej znanych influencerów jest promowanie produktu w ramach barteru.

Dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej – skuteczne działania reklamowe wymagają dotarcia do grupy zainteresowanej produktem lub usługą. Influencer marketing pozwala dotrzeć do osób o konkretnych zainteresowaniach i potrzebach.

Pozyskanie informacji zwrotnych – prowadzenie kampani przez influencera otwiera również możliwość pozyskania informacji o promowanej marce. Ludzie w komentarzach na np. YouTube lub TikToku, dzielą się swoją opinią o danym produkcie. Takie informacje są bardzo przydatne podczas kolejnych działań marketingowych.

Odpowiedni dla każdej marki – influencerzy najczęściej są ekspertami w swojej dziedzinie np. fitness, gastronomia, biznes itp. Bez względu na wielkość Twojego przedsiębiorstwa, influencer marketing to idealne miejsce reklamowe. Najważniejszym zadaniem jest znalezienie odpowiedniej osoby z grupą docelową, dopasowaną do Twoich potrzeb.

Docieranie do nowych osób – według danych zebranych przez IAB, aż 8,8 mln polskich internautów korzysta z aplikacji blokujących reklamy. Prowadzenie kampani reklamowej z influencerami to mozliwość dotarcia do tych osób, gdyż użytkownicy bardzo chętnie pochłaniają treści przekazywane przez ulubionych celebrytów.

Jak wybrać influencera?

Najważniejszym elementem podczas prowadzenia kampanii marketingowych jest znalezienie odpowiedniego influencera, który zgodny jest z cechami naszej marki i posiada odpowiednią grupę docelową. Rekomendujemy dokładną analizę konta pod względem jego odbiorców i zasięgów, które generuje. Sprawdzenie ilości komentarzy, obserwujących i lajków pod postami, wstępnie dostarcza podstawowych danych. Podczas wyboru odpowiedniego influencera nie zawsze warto kierować się ilością obserwujących. Popularni celebryci internetowi często współpracują z wieloma markami, dlatego kampania reklamowa może być o wiele droższa, niż w przypadku osób z mniejszą widownią. Należy też zwrócić uwagę na częstotliwość wrzucanych treści na koncie – jeśli ostatni post pojawił się kilka miesięcy temu, niekoniecznie będzie to dobry partner biznesowy. Zatem, gdzie szukać influencerów?

Narzędzia branżowe – na rynku istnieje sporo narzędzi, które ułatwiają wyszukiwanie internetowych celebrytów do współpracy np. Iconsqure lub Socialbakers. Pozwalają one kompleksowo sprawdzić influencera pod kątem jakości obserwujących, zaangażowania i zasięgów.

Raporty i rankingi – dobrym sposobem na pozyskanie danych o najpopularniejszych influencerach na rynku są raporty np. Sotrender. Najczęściej jednak pojawienie się osoby w rankingu, znacząco zwiększa koszt reklamowy.

Media społecznościowe – algorytmy promują aktywnych i popularnych twórców w mediach społecznościowych, dlatego poszukiwanie ich jest bardzo proste. Intuicyjna wyszukiwarki i hasztagi pozwalają dotrzeć do każdej branży.

Platformy do współpracy z influencerami – cieszą się ogromną popularnością wśród mikro influencerów oraz bardziej wpływowych twórców. Nie wymagają dużego zaangażowania, aby uzyskać ofertę współpracy. Influencerzy przedstawiają platformy w których działają i udostępniają statystyki.

Podział influencerów

Mikro influencerzy – najmniejsi celebryci internetowi, posiadający do 10 tysięcy obserwujących. Nie generują oni dużych zasięgów, ze względu na małą ilość fanów, jednak nadrabiają to wysokim współczynnikiem zaangażowania. Prowadzenie kampanii reklamowych z tym typem influencerów idealne jest dla osób, które szukają precyzyjnie dobranej grupy docelowej.

Macro influencerzy – zasięg waha się pomiędzy 10 tysiącami, a milionem. Przykładają dużą uwagę do swojego contentu, który najczęściej jest bardzo dopracowany. Współpraca z tymi celebrytami sprawdzi się podczas kampanii, kładących nacisk na budowę widoczności i rozpoznawalności marki.

Mega influencerzy – celebryci posiadający powyżej miliona obserwujących w social mediach. Są bardzo widoczni w sieci, natomiast ich społeczność generuje mnóstwo zaangażowania. Właśnie to czyni ich bardzo atrakcyjnymi dla marek, a co za tym idzie – wzrastają koszty reklamowe, jakie musimy ponieść w związku ze współpracą.

Platformy Influencer marketingu

Najwięksi i najpopularniejsi twórcy internetowi zazwyczaj widoczni są na wszystkich platformach. Jednak mniejsi influencerzy skupiają się wyłącznie na jednej lub dwóch z nich. Prowadząc kampanię reklamową, warto określić, która platforma będzie odpowiednia oraz przełoży się na największy zwrot z inwestycji. Obecnie dostępne są platformy takie jak:

  • Facebook
  • Instagram
  • Tiktok
  • Youtube
  • Linkedin
  • Twitter
  • Pinterest

Każda z nich oferuje inny sposób dotarcia do użytkownika. Przed rozpoczęciem promocji warto sprawdzić, czy reklama efektywnie pozwoli sprzedać produkt lub usługę.

Co wyróżnia influencer marketing i dlaczego jest skuteczny?

Współpraca podjęta z influencerami to w głównej mierze tworzenie treści poparte opinią wpływowych i zaufanych osób. Badania wykonane przez Influencer Marketing Hub wskazały, że 84% osób wierzy internetowym celebrytom w takim samym stopniu jak rodzinie lub znajomym. Kupując produkt lub usługę, ludzie chcą mieć pewność, że dokonali dobrego wyboru. Wolą wybierać sprawdzone i polecone rzeczy od zaufanych osób. Internetowy twórca uwielbiany przez swoją społeczność, skutecznie zachęci do zakupu reklamowanych produktów. Charyzmatyczni, kreatywni twórcy mogą również przedstawić oferowany produkt lub usługę w świeży i zaskakujący sposób, który sprawi, że ludzie chętniej go kupią.

Koszty współpracy z influencerem

Trudno jednoznacznie określić jakie koszty wygeneruje współpraca z influencerem, gdyż wpływa na to wiele czynników m.in. zasięg, platforma, częstotliwość wrzucanych postów i działania, które musi wykonać influencer. Koszty mogą znacząco się różnić, jedni twórcy podejmą współpracę w barterze, natomiast za innych będzie trzeba zapłacić kilka tysięcy złotych.

Influencer marketing przykłady

Influencer marketing sprawdza się w każdej branży. Duża ilość celebrytów pozwala na znalezienie grupy docelowej w niemal każdej niszy. Płatne współprace mogą obejmować posty sponsorowane na blogu lub w mediach społecznościowych. Możliwości dotarcia do użytkownika są ogromne i ciągle powstają nowe. Sposób prowadzenia kampanii reklamowej jest skuteczny, czym potwierdzają poniższe przykłady influencer marketingu.

Daniel Wellington

Marka zegarków stworzona w 2011 roku, generująca obecnie około 200 milionów dolarów przychodów. Sprzedaje eleganckie zegarki w konkurencyjnej cenie, jednak to influencer marketing pozwolił odnieść duży sukces. Daniel Wellington rozpoczął kampanię marketingową z mikro influencerami, oferując swój produkt w zamian za post wspominający o partnerstwie wraz z kodem rabatowym. Badania przeprowadzone w 2019 roku wykazały, że DW był najczęściej cytowaną marką w postach sponsorowanych na Instagramie.

Coca-cola

Coca-cola to marka znana na całym świecie. Od lat współpracuje z największymi influencerami stawiając na kreatywną reklamę, która przedstawi ich produkt w doskonały sposób. Najbardziej znane kampanie reklamowe pojawiają się w okresie Świąt Bożego Narodzenia, aby produkt kojarzył się ze szczęściem, radością i życzliwością. Social media tej marki wypełnione są influencerami popularnymi na różnych platformach.

Zegarki MVMT

Konkurencja dla zegarków DW to również jeden z doskonałych przykładów influencer marketingu. MVMT postanowiło zwiększyć świadomość i rozpoznawalność swojej marki. Kampania reklamowa obejmowała każdy typ influencerów. Sprzedaż produktów napędzana jest głównie kodami rabatowymi zaprezentowanymi przez różnych influencerów. Ich strategia obejmowała dywersyfikację grupy docelowej, aby osiągnąć maksymalną widoczność w mediach społecznościowych.

SFD

SFD to producent suplementów i odżywek, który skutecznie zwiększa swoją sprzedaż oraz świadomość marki za pomocą influencer marketingu. Marka współpracuje z 480 influencerami o łącznym zasięgu 20 milionów obserwujących m.in. z Danielem Majewskim oraz Deynn.

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SXO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SXO!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.