Influencer marketing a promowanie sklepu internetowego

Influencer marketing a promowanie sklepu internetowego

Bezpłatna konsultacja

Sklepy internetowe z roku na rok przybierają na sile i coraz więcej przedsiębiorstw wchodzi na rynek e-commerce. Profesjonalna strona internetowa i wysokiej jakości produkty to jedne ze składowych elementów potrzebnych do odniesienia sukcesu. Pozyskiwanie konwertującego ruchu do sklepu internetowego to zadanie, nad którym codziennie pracują specjaliści. Jednym z wielu sposobów generowania ruchu jest influencer marketing. Internetowi celebryci docierają do różnych grup docelowych i cieszą się dużym zaufaniem w swojej społeczności. Poznaj techniki promowania sklepu internetowego za pomocą influencer marketingu od A do Z.

Influencer marketing - co to jest?

Influencer marketing to forma marketingu, która polega na nawiązywaniu współpracy z internetowymi celebrytami, posiadającymi własną społeczność. Promują oni produkty za pomocą mediów społecznościowych i zachęcają do ich zakupu. Influencerzy cieszą się dużym zaufaniem i użytkownicy chętniej kupują promowane przez nich produkty. Duża ilość internetowych celebrytów sprawia, że wybór odpowiedniej grupy docelowej dostosowanej do prowadzonego sklepu internetowego jest bardzo prosty. Koszty reklamowe często są o wiele niższe, niż reklama w telewizji lub płatne kampanie w Google oraz na Facebooku.

Skuteczna sprzedaż produktów za pomocą influencer marketingu wymaga spełnienia następujących warunków:

  • produkty w sklepie powinny być dobrej jakości;
  • wybrany influencer musi posiadać społeczność, która zainteresowana jest Twoimi produktami;
  • trzeba mieć pomysł na prowadzoną kampanię.

Najczęściej influencerzy biorą udział w tworzeniu kampani reklamowej, jednak warto mieć wstępną wizję, jak produkt powinien zostać zareklamowany.

Jak znaleźć odpowiedniego influencera?

Pierwszą rzeczą podczas tworzenia kampani reklamowej poprzez influencer marketing, jest znalezienie odpowiedniego influencera. Idealnym kandydatem jest popularna osoba, powiązana z branżą promowanego sklepu internetowego. Podczas kampanii, należy zwrócić uwagę nie tylko na samą sprzedaż produktu, ważnym aspektem jest również zwiększenie widoczności i zaufania do marki. Budowa silnego brandu to cel, który przyniesie wymierne korzyści w przyszłości.

Podczas wyboru influencera szczegółowo należy podejść do analizy jego konta i społeczności, którą posiada. Sprawdzenie poprzednich treści publikowanych przez influencera pozwoli uniknąć sytuacji, gdzie przeważająca ich część to posty sponsorowane. Takie osoby posiadają niski współczynnik zaangażowania i nie przełoży się to na wysoką sprzedaż.

Wybierając influencera do promowania sklepu internetowego warto zwrócić uwagę na poniższe aspekty.

  • Podobieństwo do marki – ważnym aspektem jest znalezienie osoby, która swoim zachowaniem i treściami będzie tożsama z promowanym sklepem internetowym. Pozwala to na budowę zaufania i przekonanie go do zakupu Twojego produktu.
  • Grupa docelowa – analiza odbiorców influencera jest ważna, gdyż docieranie do nieodpowiedniej społeczności wygeneruje same koszty. Internetowy celebryta skupiający grupę docelową w wieku 18-25, z pewnością nie zareklamuje efektywnie kremu na odmładzanie.
  • Zasięgi – analiza profilu pod kątem pozyskiwanych polubień i komentarzy, wstępnie dostarcza informacje o zasięgach, które generuje influencer. Dane o ilości obserwujących nie są miarodajne. Zdarzają się takie profile, które korzystają z zakupionych followersów lub subskrybentów. Jeśli analizowany profil posiada 100 tys. obserwujących i zaledwie kilkadziesiąt lajków pod postami, powinno to wzbudzić nasze podejrzenia.
  • Poprzednie współprace – nawiązywanie współpracy z influencerem, który realizował już takie kampanie pozwala nam uniknąć wszelkich wpadek i sprawnie ją przeprowadzić. Dodatkowo takie osoby wiedzą już jak wykonać odpowiednie zdjęcie przedstawiające produkt lub co powiedzieć swoim odbiorcom, aby przekonać ich do zakupu.
  • Rodzaj publikowanych materiałów – nawiązując współpracę z influencerem należy zwrócić szczególną uwagę na udostępniane materiały. Nie możemy oczekiwać od osoby wyspecjalizowanej w zdjęciach na Instagramie, aby wykonała filmik promocyjny na Tiktoku.
  • Reputacja influencera – sukces realizowanej kampanii zależy również od opinii osoby, z którą nawiązujemy współpracę. Warto przeprowadzić krótką analizę internetowego celebryty i sprawdzić jego reputację w oczach społeczności. Zdarzają się influencerzy, którzy zaliczyli wpadkę, promując szkodliwy produkt lub wprowadzając użytkowników w błąd.

Ile kosztuje influencer marketing dla e-commerce?

To zależy. Każda współpraca z influencerem wymaga indywidualnych ustaleń i negocjacji. Do czynników wpływających na cenę możemy zaliczyć:

  • czas trwania kampanii
  • koszty produkcji;
  • branża i specjalizacja;
  • zasięgi influencera;
  • wielkość influencera;
  • treści do stworzenia.
  • zaangażowanie społeczności influencera

Współpracując z najmniejszymi twórcami, koszt influencer marketingu będzie niższy, niż z topowymi celebrytami. Wiele współprac powstaje w formie barteru.

Jak sprzedawać produkty za pomocą influencer marketingu?

Możliwości promowania produktu za pomocą influencer marketingu jest wiele. Warto przeanalizować, które z nich pozwolą na wygenerowanie jak największych korzyści z kampanii reklamowej.

Recenzja produktów

Jedną z najpopularniejszych praktyk stosowanych w influencer marketingu są recenzje produktów ze sklepu internetowego. Konsument wybierając produkt do zakupu najczęściej sprawdza opinie o nim, przeszukuje internet, aby w pełni poznać wszelkie wady i zalety. Społeczność influencera postrzega go jako bliskiego znajomego i mają do niego pełne zaufanie.

Kody rabatowe

Skuteczną strategią w sprzedaży produktów za pomocą influencer marketingu są kody rabatowe. Influencerzy w swoich mediach społecznościowych udostępniają kody rabatowe na zakupy w sklepie internetowym, najczęściej podczas takich publikacji omawiane są zalety promowanego produktu. Unikalne kody dla każdego influencera pozwalają również na mierzenie skuteczności współpracy. Widoczne są konkretne dane sprzedażowe wygenerowane przez internetowego celebrytę.

Storytelling

Coraz częściej firmy korzystają z reklamowania produktów na Instagram Story. Są to pokazy filmów i zdjęć, które znikają po 24 godzinach. Kampanie reklamowe generowane za pomocą tego kanału dystrybucji idealnie sprawdzają się jako sposób budowania świadomości marki i docierania do nowych klientów. Influencer otrzymuje możliwość opowiedzenia o wszelkich zaletach produktu, cenie i informacji, gdzie go kupić.

Konkursy

Ludzie uwielbiają konkursy i jest to idealny sposób na budowę świadomości marki i poszerzania grona odbiorców. Aby stworzyć skuteczny konkurs, należy jako nagrodę wybrać wartościowy i pożądany produkt z asortymentu Twojego sklepu internetowego. W ramach konkursu możesz również poprosić odbiorców influencera o polubienie, skomentowanie i zaobserwowanie Twojego konta w wybranych mediach społecznościowych.

Artykuł sponsorowany

Popularny sposób kampani reklamowej w influencer marketingu przy współpracy z blogerami. Internetowy celebryta przygotowuje artykuł, którego celem jest przedstawienie produktu w pozytywnym świetle i zachęcenie do zakupu. Podczas promocji za pomocą artykułu sponsorowanego warto zadbać o link do promowanego sklepu internetowego, przełoży się on na pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.

Sprawdzaj skuteczność realizowanej kampanii

Tworząc kampanię w influencer marketingu, ważnym aspektem jest kontrola skuteczności. Jeśli Twoim celem było zbudowanie świadomości o marce, śledzić możesz zaangażowanie społeczności i liczbę reakcji np. polubienia lub komentarze. W przypadku, gdy głównym celem była sprzedaż produktów, po zakończonej kampanii wystarczy przeanalizować przychody sklepu i koszty wydane na influencera. Śledzenie skuteczności kampanii jest szczególnie ważne, jeśli planujesz realizować ich więcej w przyszłości. Pozyskane dane i zbudowana relacja z influencerem pomogą Ci nawiązywać efektywniejsze kampanie. Testowanie różnych możliwości i influencerów w przyszłości pozwala na skuteczniejszcze realizowanie celów kampani.

Influencer marketing – przykłady

Sklepy internetowe chętnie korzystają z tego modelu promocji swoich produktów. Każdego dnia wiele ludzi spotyka się z różnymi reklamami w mediach społecznościowych, które mają zachęcić ich do zakupu.

Shopee

Sklep internetowy, którego główny rynek znajduje się w Południowo-Wschodniej Azji, a od ostatnich paru miesięcy skutecznie podbija polski rynek. Skutecznie prowadzi kampanię influencer marketingu we wszystkich dostępnych mediach społecznościowych. Promuje kody rabatowe do sklepu internetowego za pomocą największych influencerów w kraju np. Angelika Mucha (littlemonster96), Sylwia Przybysz i Jan Dąbrowski (jdabrowsky).

American Outlet

Sklep internetowy sprzedający ubrania znanych marek. Prowadzi kampanię marketingową w oparciu o mniejszych influencerów, którzy promują kody rabatowe do sklepu na wybrane produkty. Zmasowana akcja promocyjna znacząco generuje świadomość marki i zachęca grupę docelową do skorzystania z oferowanych kodów na zakup produktów w atrakcyjnych cenach. Kampanie influencer marketingu widoczne są na story i w postach sponsorowanych na Instagramie.

Sklep KFD

KFD to sklep internetowy zajmujący się sprzedażą odżywek i suplementów w Polsce, korzystający z influencer marketingu. Prowadzi kampanie reklamowe w oparciu o internetowych celebrytów, którzy promują produkty znajdujące się w sklepie za pomocą recenzji produktów i kodów rabatowych.

Sklepy internetowe Influencerów

Internetowi celebryci chętnie zakładają własne sklepy internetowe. Promują swoje produkty jedynie za pomocą mediów społecznościowych. Sklepy te generują wysokie przychody i zbudowały świadomość marki w ich grupie docelowej. Do najpopularniejszych marek influencerów na krajowym rynku możemy zaliczyć:

Ekipatonosi – Karol Wiśniewski (3,1 mln Instagram oraz 4,53 mln subskrybentów na Youtube);

7more7 – Sergiusz Górski (1 mln Instagram oraz 2,23 mln subskrybentów na Youtube);

Wersow Store – Weronika Sowa (2,7 mln Instagram oraz 2,2 mln subskrybentów na Youtube).

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SXO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SXO!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.