Gościnne blogowanie – wady i zalety

Gościnne blogowanie – wady i zalety

Bezpłatna konsultacja

Temat blogowania gościnnego od dawna mierzy się z mieszanymi uczuciami ze strony osób zajmujących się SEO. W przeszłości Google nie zezwalało na gościnne blogowanie i postrzegało to bardzo negatywnie. Czasy się jednak zmieniają, a szczególnie w świecie związanym z SEO. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat blogowania gościnnego i tego, czy się ono opłaca? Czytaj dalej!

Plusy

Jednym z największych plusów gościnnych postów na Twoim blogu, który należałoby wymienić w pierwszej kolejności jest zdecydowanie zwiększenie rozgłosu, jaki może Ci przynieść post umieszczony przez rozpoznawalnego bloggera na Twojej witrynie. Wraz z obecnością rozpoznawalnej osoby pojawią się również jej obserwatorzy, wśród których mogą się znaleźć Twoi zupełnie nowi odbiorcy. Dzięki przypływowi nowych osób zwiększa się również ruch na stronie, co pozytywnie wpływa na SEO, skutkując lepszym pozycjonowaniem się Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Ponadto budujesz również relację z innym blogerem, co może przynieść wam w przyszłości wzajemne korzyści.

Ciekawym pomysłem na wykorzystanie gościnnego blogowania jest sytuacja, w której napotykasz problem, lub nie masz pomysłu na nowy post na swoim blogu. Warto wtedy zwrócić się do eksperta z Twojej branży, dzięki czemu Twoi odbiorcy nie tylko dowiedzą się czegoś zupełnie nowego, świeżo spojrzą na sprawę, ale również przekonają się, że skoro korzystasz z pomocy specjalisty, to z pewnością zależy Ci na wiarygodności przekazywanych informacji.

Minusy

Pamiętaj jednak, że każdy kij ma dwa końce. Oddanie (nawet chwilowe) swojego bloga w ręce innego twórcy może wiązać się z tym, że stracisz autorytet wśród swoich odbiorców, na który przecież tak długo pracowałeś! Twoi obserwatorzy mogą przekonać się, że w sieci oprócz Ciebie są osoby które znają się dużo lepiej na branży, w której Ty także działasz. Dbaj więc o swój poziom wiedzy i prezentowanych treści, aby osoby, które obserwują Cię na bieżąco nie miały wątpliwości co do tego, że chcesz dla nich jak najlepiej!

Zwróć również uwagę na to, że każdy twórca ma własny, niepowtarzalny styl, w którym porozumiewa się ze swoimi odbiorcami. Stąd może płynąć kolejna trudność związana z tym, aby odpowiednio dopasować treści przygotowane przez “gościa” do tych, już znajdujących się na blogu. A przecież każdy, zarówno twórca jak i odbiorca chce, aby treści były ze sobą spójne, prawda?

Bądź również ostrożny w kontekście tego, komu zlecasz napisanie posta na swój blog. Upewnij się, że pracujesz z profesjonalistą, który wywiąże się z powierzonej mu pracy zgodnie z zawartą wcześniej między wami umową.

Jak znaleźć dobrego bloggera gościnnego?

Doskonale wiemy, że znalezienie odpowiedniego współpracownika to niemałe wyzwanie, dlatego poniżej publikujemy listę czynników, które ułatwią Ci znalezienie wymarzonego “gościa”!

Zrób dokładny research

Jeśli zdecydowałeś, że chcesz podjąć współpracę z nową osobą, koniecznie dowiedz się o niej jak najwięcej. Przeczytaj je wcześniejsze teksty, poproś o przesłanie portfolio, a także porozmawiaj z nią, aby upewnić się, że płyniecie “na tej samej fali”. Upewnij się także, czy specjalizuje się ona w Twojej niszy!

Upewnij się, że gość chce dla Ciebie pisać

Czasem bywa też tak, że to ktoś zwraca się z prośbą do Ciebie, o nawiązanie współpracy. W takiej sytuacji najpewniej na swoją skrzynkę mailową otrzymasz wiadomośc z ofertą. Upewnij się, że nie jest to spam, że taka osoba rzeczywiście istnieje i nie próbuje Cię oszukać! Sprawdź również, czy wiadomość została skierowana konkretnie do Ciebie, czy wysłana hurtem do wielu innych twórców. To naprawdę ważne aby pracować z tymi osobami, które naprawdę chcą pracować z nami!

Zwróć uwagę na linki wychodzące

Google bardzo dużą uwagę zwraca na praktyki black-hat buildingu. Miej więc pewność, że osoba, która dla Ciebie pisze nie ukrywa swoich treści i nie próbuje w żaden sposób oszukać wyszukiwarki.

Ustal jasne wytyczne

Praca na jasnych zasadach to coś, co ceni sobie każdy z nas. Wraz ze swoim bloggerem gościnnym ustal więc konkretnie, jak będzie wyglądała wasza współpraca. Jest to warunek konieczny nie tylko dla zabezpieczenia się przed niechcianymi treściami, ale również taka organizacja pracy pozwoli na uniknięcie nieporozumień w czasie jej trwania.

Zażądaj wyłączności

Przykro to stwierdzić jednak – świat pełen jest oszustów. W przypadku podjęcia współpracy z właściwie obcą dla Ciebie osobą żądaj wyłączności na treści, które ona dla Ciebie stworzy. Nie pozwól nabrać się osobie, która obiecując dobrej jakości, unikalny tekst, prześle Ci do opublikowania tekst, który już widnieje w jakiejś witrynie. A jak dobrze wiesz – Google nie lubi duplikowania treści!

Utwórz zastrzeżenia

W celu uniknięcia kar, jakie post gościnny mógłby wywołać dla Twojej witryny lub marki osobistej – zabezpiecz się i w gościnnym poście napisz krótką informację o tym, że opublikowana treść jest zbiorem opinii i poglądów autora tekstu, a nie stanowiskiem odzwierciedlającym stanowisko strony. Takie zastrzeżenie może wyglądać np. tak:

„Wszelkie opinie i poglądy wyrażone w tym artykule są wyłącznie opiniami i poglądami autora i niekoniecznie odzwierciedlają opinie i poglądy tej strony.”.

Podsumowanie

Jeśli po przeczytaniu tego tekstu zdecydowałeś, że gościnne blogowanie nie jest dla Ciebie – spokojnie, jest mnóstwo innych praktyk marketingowych i SEO, dzięki którym możesz rozpromować swoją markę!

Natomiast, jeżeli zastanawiasz się nad współpracą z innym bloggerem, koniecznie pamiętaj o przestrzeganiu tych kilku zasad, które wymieniliśmy powyżej. Dzięki nim Twoja współpraca przebiegnie nie tylko w sposób profesjonalny, ale również zupełnie bezpieczny i klarowny!

Masz jeszcze jakieś pytania odnośnie marketingu internetowego? Skontaktuj się z nami! Umów się na darmowa konsultację i sprawdź, co możemy zrobić dla lepszej widoczności Twojej firmy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.