Google Featured Snippets – optymalizacja z myślą o rekomendowanych elementach kodu

Google Featured Snippets – optymalizacja z myślą o rekomendowanych elementach kodu

Bezpłatna konsultacja

Fragmenty kodu są króciutkie – składają się z ilości znaków w przedziale 50-60, jednak jak sama nazwa wskazuje, są one polecane, ponieważ działają z korzyścią na jakość współczynnika klikalności (CTR).

Featured Snippets, zasadniczo, są w zasięgu ręki każdej strony internetowej i zarówno kwestia pozycjonowania strony w rankingach, jak i rozpoznawalności marki, której dotyczy, nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia. Przeprowadzone badania, pozwoliły na wyciągnięcie wniosków o istotności pozycji organicznej, czy też jakości wskaźnika zaangażowania, które sprzyjają pozyskiwaniu rekomendowanych fragmentów kodu.

Problemem Featured Snippets jest jednak losowość w ich efektywności, ponieważ zdarzają się tendencje, w których potrafią one działać przez cały dzień, jak również tylko przez jedną godzinę.

Doświadczeni marketerzy, którzy zdecydowali się poświęcić czas na studiowanie funkcjonalności, doszło do wniosku, że te wskaźniki, które związane są z zaangażowaniem, mogą być determinantami treści, która wymieniona zostanie w polecanym fragmencie kodu.
Podobnie dzieje się w przypadku Google Pay Per Click – tutaj Click Time Ratio, wraz z innymi wskaźnikami zaangażowanie, wpływają bezpośrednio na ranking reklamy.

Słowa kluczowe – tak, bez nich, nie możemy się obejść w materii SEO. Mówiąc o Google Featured Snippets, musimy zwrócić uwagę, na rolę słów kluczowych, ponieważ te z nich, na które kierujesz reklamę odgrywają pierwszoplanową rolę à propos uzyskiwania polecanego fragmentu kodu. Najbardziej pomocne są frazy, w których zawarte jest pytanie – słowo kluczowe np. “Jak”, jest jedną z najskuteczniejszych fraz, spośród tych zawierających zapytanie.

Gdy spojrzymy na strony o charakterze e-commerce, zauważymy, że niektóre z nich mają podane koszty – tutaj ciekawostka, to również sprzyja pozyskaniu polecanego fragmentu kodu, a z pewnością, strony te mają większą na to szanse, niż te które kosztów nie posiadają.

W jaki sposób optymalizować treść?

Znalazłeś słowa kluczowe i frazę bogatą w pytanie, która akurat, notuje lepsze wyniki w częstotliwości wyszukiwania. Teraz przechodzimy do tworzenia treści, w której udzielona zostanie odpowiedź na postawione pytanie. Co istotne, musisz dołożyć starań aby odpowiedź znalazła się jak najwyżej utworu (na początku) oraz była tak szczegółowa, jak to tylko możliwe.

Następnie utwór wzbogacasz o rozszerzenie myśli, skupiając się na szczegółach, które mają za zadanie utrzymać uwagę odbiorcy. Treść uzyskuje korzystną pozycję, mając większe szanse na pojawienie się wśród “polecanych”. Teraz oczekujemy na aktywność – jeżeli będzie duża, zwiększamy szanse na zdobycie tego, na czym nam zależy, czy rekomendowanego fragmentu kodu.

Pamiętaj, że goły tekst, mało kogo utrzymuje na dłużej. Oczywiście, jeżeli jest przyzwoitej jakości, zwiększa to jego szanse na lepszą pozycję, jednak skup się na jasności przekazu – aby odpowiedzi na pytania, były widoczne i konkretne. Stronę możesz wzbogacić o infografiki, o których pisaliśmy ostatnio, jeżeli miałeś/łaś szansę zapoznać się z tekstem, pewnie zdajesz sobie sprawę jak dobrze wpływają one na konwersję strony. Ponadto pisz prostym i zrozumiałym językiem, terminologia specjalistyczna, jak i pisanie epickie, rodem z klasyki polskiej literatury, może być odstraszające. Zawsze możesz dodać fotografię, lub materiał wideo, który z pewnością wydłuży czas pobytu na Twojej witrynie.

Strona Q&A – w jakim celu?

Plus jaki dają takie strony, jest aż nadto widoczny. To witryna, w której nieustannie padają pytania i nierzadko, zwięzłe na nie odpowiedzi. Będąc w posiadaniu takiej witryny, otrzymując zapytania, układaj maksymalnie 3 zdaniowe odpowiedzi, od razu uderzające w sedno zapytania.

Strony te, które udzielają użytkownikom użytecznych informacji, przybliżają się do lepszego pozycjonowania dla określonych słów kluczowych. Z czasem odpowiadając na większą liczbę pytań, analogicznie zwiększysz swoje szanse na zdobycie polecanego fragmentu kodu.

Poznanie sposobu na pozyskanie kodu

W pierwszej kolejności, należy zapoznać się z frazami zawierającymi pytania, a które wyszukiwane są przez użytkowników. Z reguły umieszczamy we frazie kluczowej pytanie “Jak”, czy też “Co” i bardzo dobrze, gdyż one cieszą się największym powodzeniem.

Śledź fora internetowe, media społecznościowe, poświęć chwilę na zapoznanie się z grupami ludzi, zrzeszonymi w grupach na Facebooku (Meta), czy też pod Twitterowymi hasztagami. Obserwując sposób “mówienia” w Internecie, będziesz w stanie, mniej więcej określić, w jaki sposób możesz dostosować się do pewnej niszy. Miej jednak na uwadzę, że na te pytania będziesz musiał udzielić odpowiedzi. Czy też starasz się osiągnąć pozycję dla fraz kluczowych Long-tail, czy też w określonym temacie, oba zwiększają Twoje szanse na pozyskanie polecanego fragmentu kodu.

Podsumowanie

Pozyskując Featured Snippet, zdecydowanie poprawisz współczynnik konwersji dla swojej strony internetowej. Podejmując się próby zdobycia ich, zwracaj uwagę na jakość publikowanej treści i przede wszystkim miej na uwadzę wskaźniki zaangażowania, gdyż to one w dużej mierze wpływają na powodzenie, o czym powiedzieliśmy sobie wcześniej we wpisie. Jest to trudne zadania, a koniec końców, duża część naszego powodzenia leży w rękach Google i jego algorytmach. Nie zniechęcaj się jeżeli się nie uda, próbuj dalej i walcz o wizerunek swój i swojej marki.

Jeżeli spodoba Ci się tekst i chciałbyś głębiej poznać opisywaną materię, skontaktuj się z nami już dziś! Trafiłeś na ekspertów w dziedzinie SEO, którzy są tutaj dla Ciebie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.