Event marketing – co to jest?

Bezpłatna konsultacja

Sposobów na promowanie oferty marki jest wiele. W dobie Internetu i digital marketingu przedsiębiorcy mają wręcz nieograniczony wybór narzędzi reklamowych, które skutecznie zachęcają odbiorców do podejmowania określonych działań. Właściciele firm często decydują się jednak na niestandardowe metody, pozwalające im wyróżnić się na tle konkurencji i zbudować silne relacje z klientami. Jedną z nich jest event marketing. Na czym polega i dlaczego warto go wykorzystać? Sprawdźmy!

Czym jest event marketing?

Skuteczne promowanie marki nie należy do najłatwiejszych zadań. Stale zmieniające się zasady rynku oraz rosnące oczekiwania nabywców sprawiają, że opracowanie efektywnej strategii reklamowej stanowi nie lada wyzwanie, nawet dla doświadczonych twórców. Nic więc dziwnego, że współcześni przedsiębiorcy decydują się na innowacyjne sposoby, które pozwalają marce wyróżnić się na tle branżowych rywali i zwiększyć grono odbiorców. Jedną z takich metod jest event marketing.

Forma ta polega na działaniach z zakresu komunikacji marketingowej, obejmujących promowanie marki za pomocą tworzenia imprez czy spotkań. Warto jednak podkreślić, że event promotion to nie tylko organizacja eventów, ale też skuteczny system nawiązywania relacji z potencjalnymi klientami na zasadzie przedstawienia im oferty marki oraz budowania pozytywnego wizerunku firmy.

Technikę tę opisać więc można jako narzędzie wykorzystywane w celu efektywnej promocji oferty danej firmy oraz sposób na docieranie z produktem do konsumentów, którzy są nim szczególnie zainteresowani. Proces ten obejmuje ponadto realizację różnorodnych założeń strategii marki dzięki wykorzystaniu metod marketingu bezpośredniego i relacji.

Jak skutecznie wykorzystać event marketing?

Aby zaplanować ciekawy event, który zachęci potencjalnych klientów do nawiązania relacji z marką, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów, takich jak:

  • oryginalna tematyka imprezy;
  • podkreślenie popularności organizatora lub zaproszonych gości;
  • odpowiednie wypromowanie wydarzenia na różnych kanałach internetowych;
  • wybór odpowiednich gości specjalnych;
  • zapewnienie interesujących atrakcji;
  • dbałość o nawet najmniejsze szczegóły związane z wystrojem przestrzeni, muzyką, przekąskami czy otoczeniem.

Najważniejszym czynnikiem, o którym należy pamiętać, wykorzystując event marketing, jest priorytetowe traktowanie zaproszonych gości. Warto w tym celu poznać ich potrzeby i oczekiwania, a także zidentyfikować najważniejsze wymagania związane z marką oraz jej ofertą.

Po zakończeniu przyjęcia warto podjąć się kompleksowej analizy jego skuteczności. Można w tym celu zbadać elementy, takie jak liczba uczestników, pula rozdanych podczas imprezy materiałów promocyjnych czy ilość relacji publikowanych w mediach społecznościowych. Przydatne okazać się też może prześledzenie opinii uczestników, które na bieżąco zbierane były podczas trwania eventu. Dzięki temu kolejne edycje spotkań zostaną pozbawione wszelkich błędów, a zastosowane rozwiązania bez wątpienia przyniosą jeszcze lepsze efekty.

Event marketing – przykłady

Chcąc wskazać event marketing przykłady, warto spojrzeć na wiele imprez o różnorodnej tematyce i specyfikacji. Do najpopularniejszych w ostatnich latach zaliczyć można eventy, takie jak: Orange Warsaw Festival, gale Empiku, wyjazdy ciężarówki Coca-Coli czy koncerty H&M Music. Interesujące wydarzenia połączone ze skuteczną kampanią promocyjną są doskonałym sposobem na poprawę wizerunku firmy i rozszerzenie świadomości marki, której oferta trafia wówczas do znacznie szerszego niż standardowo grona odbiorców.

Do najchętniej wykorzystywanych przez współczesne marki form eventów zaliczamy między innymi następujące wydarzenia:

  • konferencje,
  • warsztaty tematyczne,
  • spotkania autorskie,
  • targi,
  • koncerty,
  • dni otwarte.

Im bardziej oryginalny i angażujący harmonogram przyjęcia, tym większe szanse, że event spotka się z aprobatą grupy docelowej, która zdecyduje się wówczas podzielić pozytywnymi spostrzeżeniami na swoich blogach czy portalach społecznościowych. Przed przystąpieniem do realizacji konkretnych pomysłów warto przeprowadzić dokładne badania, aby inwestycja w event promotion była faktycznie opłacalna.

Dlaczego warto wykorzystać event marketing?

Organizacja ciekawego eventu o oryginalnej tematyce okazać się może kluczem do sukcesu każdej współczesnej firmy. Umiejętne podejście do promocji wydarzenia, wybór odpowiednich gości oraz zapewnienie przyjaznej atmosfery podczas trwania imprezy gwarantuje szereg istotnych dla rozwoju marki korzyści.

Budowanie świadomości marki

Duża konkurencyjność rynku zmusza przedsiębiorców do wykorzystywania różnorodnych narzędzi promocyjnych, które pozwolą im wyróżnić się na tle innych firm w branży. Event marketing to świetna okazja do stworzenia pozytywnego wizerunku marki, który dociera do wielu nowych klientów. Popularne w danej branży wydarzenia cieszą się bowiem zainteresowaniem nie tylko docelowych odbiorców, ale też popularnych influencerów czy gwiazd, dzięki którym przedsięwzięcie zyskuje jeszcze większy rozgłos.

Zwiększenie sprzedaży

Poza budowaniem wizerunku marki i rozszerzaniem jej świadomości event promotion gwarantuje też znacznie lepsze wyniki sprzedażowe. Interesujące imprezy, podczas których prezentowane są najnowsze produkty czy usługi danej firmy, zwiększają zainteresowanie ofertą marki, dzięki czemu sprzedaż osiąga satysfakcjonujący poziom.

Rozwój marki

Podczas eventów możliwe jest przeprowadzenie krótkich wywiadów z uczestnikami oraz poznanie ogólnego spojrzenia odbiorców na określone produkty czy usługi. Zgromadzone informacje mogą być wykorzystane w kolejnych etapach rozwijania marki, a ryzyko powtórzenia wcześniej popełnionych błędów ograniczone zostaje do absolutnego minimum.

Podsumowanie

Koncepcja reklamy obejmująca event promotion może okazać się doskonałym sposobem na zwiększenie grona odbiorców i zbudowanie silnych relacji z grupą docelową. Forma ta już niejednokrotnie przyczyniła się do rozwoju współczesnych biznesów, generując przy tym satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe. Warto więc przeprowadzić dokładne badania, poznać oczekiwania potencjalnych klientów oraz opracować interesujący harmonogram wydarzenia, które zachęci konsumentów do skorzystania z oferty danej marki.

Zainteresował Cię ten temat? Zapraszamy na bezpłatną konsultację z naszymi specjalistami z agencji SXO.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.