Dlaczego Twoja strona internetowa nie jest na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego Twoja strona internetowa nie jest na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania?

Bezpłatna konsultacja

Wiele firm, które prowadzą swoją stronę internetową, zastanawia się, dlaczego ich witryna nie pojawia się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania. Może składać się na to wiele czynników, jednak jeśli strona nie wyświetla się w ogóle w wynikach wyszukiwania na żadne słowa kluczowe, to może być znak, że nie została ona poprawnie zaindeksowana przez Google.

Google stale przeszukuje internet w celu znalezienia najlepszych wyników wyszukiwania dla konkretnych zapytań. Jeśli algorytm wyszukiwarki już znalazł Twoją witrynę, to z pewnością zostanie ona wyświetlona na stronie wyników wyszukiwania. Jeśli masz witrynę działającą od niedawna i nie możesz jej nigdzie znaleźć, może to oznaczać problem po stronie technicznej.

W tym artykule wyjaśnimy Ci, dlaczego wyszukiwarka nie zauważa Twojej strony oraz jak sobie z tym poradzić.

Dlaczego strona WWW nie wyświetla się w wyszukiwarce?

Najpierw musisz wykluczyć możliwość istnienia problemu technicznego w Twojej witrynie, ponieważ jest to najczęstszy błąd wśród przedsiębiorców. Jeśli aktualnie prowadzisz jakąś strategię SEO i nie widzisz wyników na stronie, może to oznaczać, że:

  1. Masz na stronie plik robots.txt, który mówi serwerowi, aby ukrył wszystkie Twoje witryny przed algorytmem wyszukiwarki. Zdarza się to najczęściej osobom, które dopiero założyły swoją stronę internetową i do końca nie wiedzą, co powinny z nią dalej robić;
  2. Twoja witryna ma na stronie niezrozumiałą treść, której nie można zaindeksować. W takim przypadku algorytm Google mógł znaleźć witrynę, ale zrezygnował z jej indeksowania, ponieważ nie mógł odczytać treści;
  3. Twoja strona WWW jest zupełnie nowa i pozostawiłeś ją samą. Niestety, jeżeli nie stosujesz żadnych metod SEO w witrynie, to algorytm Google zobaczy i zacznie indeksować ją z opóźnieniem;
  4. Strony Twojej witryny wyświetlają „noindex” w metatagu w sekcji head strony. Te tagi również informują roboty wyszukiwarki, aby nie indeksować strony WWW.

Jeżeli nie chcesz nic z tym robić, to znaczy, że nie chcesz rozwijać swojej strony internetowej. Pamiętaj, że nie pojawi się ona bez niczyjej pomocy na wysokiej pozycji wyników wyszukiwania. Jednak jeśli do tego momentu jesteś pewien, że nie posiadasz żadnych błędów technicznych, to Twoja witryna nie zajmuje pierwszego miejsca w wyszukiwarce z innego powodu.

Dlaczego witryna nie znajduje się na pierwszym miejscu w Google?

Największym błędem nowicjusza jest to, że myśli: „jeśli założę stronę internetową, to ruch na niej będzie sam się generował”. Niestety jest to błędne myślenie, ponieważ jeśli nie będziesz podejmował żadnych działań, to użytkownicy nigdy nie znajdą Twojej strony, a tym bardziej Google im jej nie wyświetli. Po uruchomieniu strony internetowej musisz popracować, aby przyciągnąć na niej ruch. Wymaga to jednak dużo czasu.

Pierwsza strona wyników wyszukiwania Google jest niezwykle konkurencyjna, ponieważ każdy chce, aby znalazła się tam jego witryna. Jeśli Ty również chcesz znaleźć się na wysokiej pozycji w rankingu pod kątem wyszukiwanych słów kluczowych związanych z Twoją branżą, będziesz musiał przeprowadzić dokładną optymalizację SEO. Tylko to może pomóc Ci przebić swoją konkurencję w branży. Nie możesz stworzyć nieprzemyślanej witryny i oczekiwać, że pojawi się ona na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na drugi dzień. Tym bardziej nie pojawi się ona na pierwszym miejscu w przypadku konkurencyjnego słowa kluczowego!

Jeśli chcesz znaleźć się na pierwszym miejscu w rankingu dla konkretnego wyszukiwanego słowa, musisz najpierw dowiedzieć się, jaką dokładnie frazę chcesz stosować i się na nią pozycjonować. Na przykład spójrz na te przykładowe frazy:

  • „Meble na wymiar Poznań”
  • „Meble na wymiar”
  • „Meble na wymiar tanio”

Z pewnością wszystkie z powyższych fraz mogą wydawać Ci się podobne i możesz pomyśleć, że wyniki wyświetlane przez Google powinny być takie same lub prawie takie same dla nich wszystkich, jednak tak nie jest. Większość wyszukiwań różni się od siebie nawet drobnym słowem w wyszukiwarce. „Meble na wymiar Poznań” pokaże inny wynik niż „Firmy zajmujące się tworzeniem mebli na wymiar”.

Kiedy już wybierzesz odpowiednie słowo kluczowe, na które chcesz się pozycjonować w internecie, to następnym krokiem będzie określenie konkurencyjności wyszukiwanego hasła. Na przykład konkurencja dla „salon fryzjerski Poznań” jest o wiele większa niż dla „Fryzjer otwarty w sobotę Poznań”. Pamiętaj o tym, wybierając odpowiednią frazę do swojej strony internetowej.

Musisz wiedzieć, że Google szereguje strony pod kątem ich wartości dla użytkownika. Wyszukiwarka decyduje, które strony są najbardziej odpowiednie dla określonej frazy wyszukiwania. To, że uważasz, że Twoja witryna jest najlepsza, nie oznacza, że ​​algorytm wyszukiwarki się z Tobą zgadza. Tutaj zawsze wchodzi do gry SEO i jego techniki, o których nie możesz zapominać, podczas tworzenia i zarządzania swoją witryną.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasz artykuł przydał Ci się i pomyślisz szerzej o pozycjonowaniu organicznym w wyszukiwarce. Pamiętaj, że jest to proces czasochłonny i musisz włożyć w niego dużo pracy, ale warto czekać na wyniki!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat SEO, to skontaktuj się z nami już teraz. Pomożemy Ci odkryć skuteczną strategię stworzoną specjalnie dla Twojej witryny!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.