Dlaczego optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek jest tak droga?

Dlaczego optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek jest tak droga?

Bezpłatna konsultacja

Udana strona internetowa to taka, którą z łatwością można znaleźć w wynikach wyszukiwania. SEO jest kluczowym elementem każdej witryny dlatego, aby osiągnąć sukces online, musisz pomyśleć o odpowiednich działaniach pozycjonujących, które możesz wykonać sam lub przy pomocy doświadczonej grupy ekspertów. Jednak często okazuje się, że musisz płacić dużą ilość pieniędzy swojej agencji marketingowej. Z pewnością niektórych na to nie stać i próbują działać na własną rękę.

Pomyśl o wysiłku, jaki musisz podjąć sam oraz budżecie, który musisz wydać na własne nieprzemyślane strategie, które mogą skończyć się niepowodzeniem. Agencja tak naprawdę pomaga Ci odnieść sukces, a jednocześnie zaoszczędzić pewną kwotę, którą wydałbyś na własne nieudane kampanie internetowe.

W tym artykule wyjaśnimy Ci, dlaczego dobra strategia SEO kosztuje i dlaczego powinieneś zainwestować w pomoc agencji marketingowej.

Co wpływa na koszt dobrej strategii SEO?

  1. SEO wymaga specjalistycznej wiedzy

Google często zmienia się i aktualizuje po to, aby dostosować się do swoich użytkowników i pokazywać im najlepsze wyniki wyszukiwania. Jeżeli chciałbyś samemu podjąć działania SEO, to wiązałoby się to właściwie z pracą na pełny etat, aby być na bieżąco ze wszystkimi zmianami od Google.

Narzędzia potrzebne do monitorowania rankingu witryny i jej skuteczności dla różnych słów kluczowych najczęściej są przeznaczone dla ekspertów, a także zmieniają się w zależności od dynamiki systemów wyszukiwarek. Każda agencja SEO spędza wiele godzin na nauce zmian w świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Ponadto takie firmy muszą zrozumieć szczegóły techniczne i strukturę budowy strony internetowej, aby jak najlepiej móc dopasować konkretne działania SEO pod nią.

  1. Zbyt duża konkurencyjność słów kluczowych

Zanim podejmiesz jakiekolwiek pochopne decyzje w związku z SEO, musisz wiedzieć, że słowa kluczowe są bardzo konkurencyjne na rynku i przez to niestety drogie. Aby znaleźć się na pierwszej stronie dla konkretnego słowa kluczowego, będziesz musiał przebić się przez dużą ilość konkurencyjnych treści. W związku z tym, że Google pokazuje jedynie 10 wyników wyszukiwania na stronę dla danej frazy, znalezienie się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce może okazać się naprawdę trudne.

Pamiętaj również o tym, że inne strony nie stoją w miejscu i także stale się rozwijają, udoskonalając swoje słowa kluczowe w treści. Dlatego musisz stale monitorować i reagować na zaistniałe zmiany, aby utrzymać swoją witrynę w rankingu ponad konkurencją. W tym zakresie zdecydowanie może pomóc Ci agencja SEO, ponieważ są oni zawsze gotowi na takie działania. Niestety będzie się to wiązało z kosztami, ale uwierz, że warto!

  1. SEO wymaga czasu

Musisz wiedzieć, że znalezienie się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania wymaga czasu, często nawet kilkunastu miesięcy. Najczęściej dzieje się to w przypadku zupełnie nowej witryny, ponieważ nie ma ona jeszcze wypracowanej wartości w wyszukiwarkach. Pamiętaj, że nadal konkurujesz z witrynami, które generują duży ruch na stronie i działają już długo na rynku, a to są bardzo ważne czynniki określające pozycję witryny w rankingu wyszukiwarek. W przypadku nowej witryny to działanie może zająć od 6 do 12 miesięcy, zanim zobaczysz zadowalające wyniki. Jednak pamiętaj, że przez te kilka miesięcy musisz aktywnie promować swoją witrynę w wyszukiwarce i wprowadzać konkretne zmiany, które wymagają specjalistycznej wiedzy z zakresu SEO.

  1. Liczba wyszukiwanych stron w Google

Musisz wiedzieć, jak chcesz wyświetlać się w wyszukiwarce i dla jakich zapytań. Wszystko to ma wpływ na to, ile wysiłku będziesz musiał włożyć, aby osiągnąć wysoką pozycję w rankingu wyników wyszukiwania. Jak wspomnieliśmy wyżej, słowa kluczowe są bardzo konkurencyjne, dlatego ważne jest to, aby rozsądnie wybrać, na które spośród nich chciałbyś się wyświetlać. Jedne mogą powodować spadek pozycji, a drugie przeciwnie. Na przykład wyszukane hasło „biały stolik nocny stojący” znajdzie się na mniejszej liczbie stron WWW niż fraza „stolik nocny ”, która będzie najbardziej konkurencyjna i wyświetli się na większej liczbie witryn, przez co trudniej będzie Ci się wybić. Jeżeli próbujesz osiągnąć wysoką pozycję tylko i wyłącznie dzięki słowom kluczowym, to musisz pamiętać, że ilość pracy będzie znacznie większa.

Wszystkie te czynniki sprawiają, że SEO jest bardzo czasochłonne i potencjalnie bardzo kosztowne. Jednak może to przynieść znaczny zwrot z inwestycji. Dzięki SEO możemy śledzić wyniki i określić, czy konkretne działania są rentowne dla danej firmy.

Podsumowanie

Działania SEO są kosztowne, ponieważ jak mogłeś zauważyć, wymagają wiele pracy, czasu i poświęcenia. Dobre agencje marketingowe o tym wiedzą, dlatego pomagają Ci odnieść sukces, przy jednoczesnym zaoszczędzeniu pieniędzy na własnoręcznych działaniach, które próbowałeś wcześniej podejmować. Agencje, które specjalizują się w SEO, stale analizują i śledzą zmiany w wyszukiwarkach, dzięki czemu Ty możesz zaoszczędzić swój cenny czas na inne działania w firmie.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz, abyśmy mogli pomóc Ci odkryć skuteczną strategię SEO zgodną z Twoimi oczekiwaniami!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.