Czym jest UX Design?

Czym jest UX Design?

Bezpłatna konsultacja

Celem każdego współczesnego przedsiębiorcy jest maksymalizacja zysków i stałe pozyskiwanie nowych klientów. W czasach, kiedy jednym z najważniejszych ośrodków marketingowych jest Internet, a środowisko e-commerce nieustannie się rozwija, znaczna część działań reklamowych i sprzedażowych prowadzona jest właśnie w sieci. Gwarancją doskonałych wyników okazuje się wówczas dbałość o doświadczenia użytkowników. Czym zatem jest UX Design i jak zaprojektować witrynę przyjazną klientom?

Czym jest UX?

UX (User Experience) to zestaw doświadczeń towarzyszących użytkownikowi podczas korzystania ze strony internetowej, aplikacji czy witryny e-commerce. Jako że aspekt ten ma istotny wpływ na pozycjonowanie serwisu na liście wyników wyszukiwania oraz bezpośrednio przekłada się na wyniki sprzedażowe, większość właścicieli firm decyduje się na optymalizację pod tym właśnie kątem.

Na UX wpływ ma wiele różnorodnych czynników. Warto jednak zaznaczyć, że klienci w każdej branży charakteryzują się odmiennymi oczekiwaniami, a ich potrzeby względem danej usługi są inne. Aby więc zoptymalizować witrynę pod kątem UX, konieczne jest przeprowadzenie dokładnych badań oraz zdefiniowanie najważniejszych wymagań grupy docelowej.

Jeśli chodzi o strony internetowe, najistotniejszymi czynnikami wpływającymi na UX są między innymi szybkość ładowania strony, czytelność treści, widoczność przycisków CTA, jakość obrazów czy intuicyjność nawigacji. Kluczem do sukcesu niejednego współczesnego przedsiębiorstwa może okazać się optymalizacja tych elementów, dlatego warto zwrócić na ten aspekt szczególną uwagę.

UX Design – na czym to polega?

UX Design to proces optymalizacji doświadczeń odbiorców, który ma na celu zwiększenie ich zadowolenia z zakupów produktów. Techniki z zakresu tej koncepcji opierają się przede wszystkim na udoskonalaniu zawartości strony internetowej w sposób, który spotka się z aprobatą grupy docelowej.

Oto kilka kluczowych działań wchodzących w zakres obowiązków UX Designera:

  • analiza charakterystyki grupy docelowej oraz badania zachowań konsumentów;
  • poprawa funkcjonalności i użyteczności produktu;
  • dbałość o pozytywne interakcje z klientami;
  • identyfikacja ewentualnych problemów i szybka ich likwidacja;

UX Design współcześnie opiera się w głównej mierze na doskonaleniu stron internetowych. Projektanci, wykorzystując więc różnorodne programy, starają się maksymalnie poprawić ich funkcjonalność oraz użyteczność, dopasowując jednocześnie produkt do oczekiwań i potrzeb grupy docelowej.

UX Design a UI Design – czym się różnią?

Mimo dynamicznie rosnącej świadomości dotyczącej e-commerce i marketingu online, pojęcia te wciąż są ze sobą mylone. Zidentyfikowanie różniących je aspektów może jednak bardzo korzystnie wpłynąć na rozwój przedsiębiorstwa, dlatego warto przyjrzeć się im bliżej.

UX Design to przede wszystkim optymalizacja użyteczności produktu oraz dbałość o prawidłowe jego funkcjonowanie w celu zaspokojenia potrzeb i oczekiwań grupy docelowych odbiorców. Technika ta opiera się w głównej mierze na budowaniu łatwych w obsłudze stron internetowych, których zawartość jest w pełni zrozumiała dla użytkowników.

UI Designer zajmuje się jednak nieco innymi aspektami. Zadaniem osoby zajmującej się optymalizacją pod kątem User Interface jest stworzenie przyjaznej dla oka szaty graficznej oraz wykorzystanie estetycznych elementów i oryginalnych obiektów w treści. Jako że poczucie estetyki jest pojęciem względnym, praca projektanta nierzadko okazuje się dość niewdzięcznym zadaniem. Najważniejsza jest wówczas prawidłowa komunikacja między twórcą a konsumentem, dzięki której pozyskanie najważniejszych informacji o upodobaniach odbiorców i oczekiwanych przez nich rozwiązaniach nie stanowi żadnego problemu.

Najlepszym sposobem na uzyskanie satysfakcjonujących wyników sprzedażowych oraz zbudowanie pozytywnego wizerunku marki jest więc połączenie obu tych strategii. UX Design poszerzony o działania udoskonalające wygląd produktu okazał się bardzo dochodowym przedsięwzięciem dla wielu współczesnych firm. Warto więc zainwestować w ten proces, tworząc estetyczną i funkcjonalną stronę internetową.

Czym zajmuje się UX Designer?

Zadaniem UX Designera jest maksymalne udoskonalenie użyteczności strony internetowej. Jak już wspomniano, doświadczenia odbiorców to istotny czynnik, który wpływa na sprzedaż oraz umożliwia rozwój biznesu. Warto więc znaleźć specjalistę, który w ramach UX Design zaprojektuje skuteczną witrynę. Jakie techniki są wówczas wdrażane?

  • Badanie użyteczności strony internetowej;
  • identyfikacja ewentualnych błędów oraz optymalizacja obszarów w witrynie, które nie wyróżniają się satysfakcjonującą skutecznością;
  • tworzenie makiet;
  • planowanie nowych rozwiązań zgodnych z oczekiwaniami grupy docelowej;
  • prototypowanie;
  • projektowanie interakcji produktu z klientem.

Dzięki pracy UX Designera możliwe jest uzyskanie satysfakcjonujących wyników sprzedażowych oraz budowanie silnych relacji z konsumentami. Zoptymalizowana pod kątem użyteczności witryna cieszy się większym zainteresowaniem wśród docelowych odbiorców oraz lepiej pozycjonuje się w wyszukiwarce, dzięki czemu zaufanie klientów do marki dynamicznie wzrasta. Warto więc postawić na UX Design, gdyż w wielu przypadkach może okazać się to najlepszym sposobem na rozwój biznesu online.

Podsumowanie

Projektowanie stron internetowych to bardzo ważny element prowadzenia działalności w sieci. Im bardziej funkcjonalna i intuicyjna w obsłudze witryna, tym większe szanse na pozyskanie nowych klientów oraz zwiększenie sprzedaży. Warto więc zainteresować się tematem UX Design i wdrożyć techniki z zakresu tej koncepcji. Nic nie przynosi bowiem lepszych efektów niż dostosowanie produktu do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej. Przeprowadzenie dokładnych badań, identyfikacja ewentualnych błędów oraz wdrożenie skutecznych praktyk optymalizacyjnych może być kluczem do sukcesu każdego współczesnego przedsiębiorstwa, dlatego warto rozważyć wykorzystanie tego aspektu w swojej strategii marketingowej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.