Czym jest RLSA?

Bezpłatna konsultacja

Promowanie marki w sieci to spore wyzwanie. Stale rosnące wymagania użytkowników oraz regularne modyfikacje algorytmów wyszukiwarek sprawiają, że pozyskiwanie nowych klientów jest trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Nic więc dziwnego, że współcześni przedsiębiorcy decydują się na wykorzystywanie różnorodnych technik marketingowych, mających na celu rozszerzenie świadomości marki i zwiększenie jej przychodów. Jedną z takich metod jest RLSA remarketing. Na czym polega i jak ją zastosować? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

RLSA – co to takiego?

RLSA (Remarketing List for Search Ads) to metoda promowania marki i jej oferty w sieci, polegająca na korzystaniu z wygenerowanych list remarketingowych podczas tworzenia reklam w wyszukiwarce. Znajduje zastosowanie w różnorodnych dziedzinach, jednak najczęściej wykorzystywana jest przez sklepy internetowe i inne witryny e-commerce, nastawione na zwiększanie sprzedaży oraz pozyskiwanie nowych klientów.

Sporym problemem wśród współczesnych przedsiębiorstw działających online jest generowanie dość niskiego współczynnika konwersji. Odpowiednie wykorzystanie RLSA Google jest wówczas świetnym sposobem na skuteczny marketing, który zwiększy ruch w witrynie, generując przy tym satysfakcjonującą konwersję.

Jak jednak wdrożyć tę metodę do swojego planu reklamowego? Podpowiadamy.

Jak działa RLSA remarketing?

RLSA remarketing to świetny sposób na skuteczne pozyskiwanie nowych klientów i generowanie konwersji. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na zastosowanie tej techniki w swojej strategii marketingowej. Aby jednak osiągnąć najlepsze wyniki, konieczne jest uwzględnienie kilku, istotnych aspektów, dzięki którym działania w ramach RLSA będą faktycznie skuteczne.

Aby rozpocząć kampanię RLSA Google, należy dodać do witryny specjalny tag, który typuje użytkowników odwiedzających dany serwis. Podczas generowania pierwszej listy remarketingowej konieczne jest zalogowanie się na konto AdWords. W sekcji “Zasoby wspólne” oraz “Zarządzanie odbiorcami” należy następnie skonfigurować odpowiednie filtry.

Wyszczególniona wówczas lista obejmie wszystkich wyselekcjonowanych odbiorców, którzy już wcześniej odwiedzili dany serwis. Jako że ponowne przedstawienie im oferty jest skutecznym sposobem zachęcania do konwersji, warto poświęcić chwilę na wygenerowanie spisu tychże użytkowników.

RLSA – co warto wiedzieć?

RLSA Google to działania mające bezpośredni wpływ na ruch w witrynie oraz współczynnik konwersji. Jedną z najpopularniejszych technik wchodzących w skład tej metody jest zwiększanie stawek reklam dla użytkowników, którzy odwiedzili sklep internetowy w przeszłości, ale nie dokonali faktycznych zakupów. Takim konsumentom reklamy wyświetlane są wówczas z większą częstotliwością, przez co szanse na to, że zdecydują się na ponowne odwiedziny, znacznie rosną.

RLSA to technika wykorzystywana przez większość współczesnych marek działających w sieci. Zachęca bowiem nie tylko swoją skutecznością, ale też dość mało wymagającym charakterem. Do wygenerowania list remarketingowych nie potrzeba ani dużo czasu, ani zbyt wysokich nakładów finansowych. Wykorzystanie RLSA polecane jest więc wszystkim początkującym przedsiębiorcom, którzy w świecie digital marketingu stawiają dopiero pierwsze kroki.

Ważną zaletą RLSA Google jest także fakt, że listy remarketingowe można łączyć z reklamami produktowymi oraz ofertami dynamicznymi, dzięki czemu skuteczność strategii znacznie wzrasta. Co więcej, istnieje możliwość wykluczenia z listy konkretnych segmentów rynku, dzięki czemu budżet marketingowy będzie w pełni zoptymalizowany.

Jak powinna wyglądać skuteczna kampania RLSA?

Prowadząc kampanię RLSA, warto mieć na uwadze kilka wskazówek, dzięki którym remarketing przyniesie jeszcze lepsze efekty. Oto najważniejsze porady dotyczące generowania list remarketingowych.

  • Dopasuj treść reklam do poszczególnych grup użytkowników. Osoby, które dokonały już wcześniej zakupu w sieci, mają bowiem zupełnie inne oczekiwania niż użytkownicy, którzy tylko odwiedzili daną witrynę.
  • Zadbaj o pozycjonowanie reklam w wyszukiwarce. Im wyższa pozycja danej oferty w Google, tym większe szanse, że treść dotrze do osób, które są nią faktycznie zainteresowane.
  • Uwzględnij długość kampanii. W wielu branżach kluczem do sukcesu okazać się bowiem może długa lista, gdyż zakup niektórych produktów wymaga decyzji, której nie podejmuje się w kilka dni.
  • Wykorzystaj właściwe słowa kluczowe.
  • Zwróć uwagę na stawki CPC.

Umiejętnie opracowana kampania remarketingowa to świetny sposób na zwiększenie konwersji. Warto więc poświęcić trochę czasu na przeprowadzenie odpowiednich badań, wyszczególnienie dokładnych list użytkowników oraz identyfikację skutecznych słów kluczowych. RLSA przyniosło sukces wielu firmom. Aby jednak dołączyć do tego grona, należy być konsekwentnym i wytrwałym, co sprawia problem wielu współczesnym przedsiębiorcom. Nic więc dziwnego, że wielu z nich decyduje się na wsparcie profesjonalnej agencji marketingowej.

Czy wdrożenie kampanii RLSA jest trudne?

Opracowanie skutecznej strategii marketingowej nie należy do najłatwiejszych zadań. Stale zmieniające się oczekiwania docelowych odbiorców, modyfikacje algorytmów wyszukiwarek oraz zmiany systemów Google Ads sprawiają, że RLSA okazuje się wyzwaniem dla wielu właścicieli sklepów internetowych. Z pomocą przychodzą jednak profesjonalne agencje marketingowe.

Specjaliści nie tylko przeprowadzą dokładne badania rynku, ale też wdrożą skuteczne techniki remarketingowe zgodne z aktualnymi warunkami w sieci. Oto kilka kluczowych korzyści, jakie można uzyskać dzięki współpracy z ekspertami:

  • możliwość personalizacji list remarketingowych, co umożliwia obniżenie kosztów związanych z wdrażaniem kampanii reklamowej;
  • skuteczność reklam dostosowanych do charakterystyki poszczególnych odbiorców;
  • wyższy współczynnik konwersji;
  • doskonałe warunki do cross-sellingu, czyli metody marketingowej polegającej na oferowaniu klientom produktów podobnych do tych, które zakupili w przeszłości;
  • możliwość modyfikacji reklam na każdym etapie trwania kampanii, dzięki czemu wszelkie błędy są szybko eliminowane, a marka może cieszyć się satysfakcjonującymi wynikami sprzedażowymi.

Podsumowanie

RLSA Google to metoda, której wykorzystanie rozważyć powinien każdy współczesny właściciel sklepu internetowego. Opracowanie list remarketingowych niesie za sobą wiele istotnych dla rozwoju marki w sieci korzyści, obejmujących przede wszystkim wzrost konwersji i rozszerzenie bazy klientów. Warto więc przeprowadzić własne badania, wygenerować listy uwzględniające wszystkie kategorie potencjalnych klientów oraz stworzyć reklamy, które zachęcą użytkowników do ponownych odwiedzin witryny, a także do dokonania zakupów.

Jeśli masz pytania, zachęcamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SXO.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.