Czym jest content marketing?

Bezpłatna konsultacja

Celem każdego współczesnego przedsiębiorcy jest budowanie widoczności marki w sieci. Promowanie oferty firmy online zapewnia bowiem szereg istotnych dla rozwoju biznesu korzyści, w postaci na przykład większej liczby klientów czy lepszych wyników sprzedażowych. Nic więc dziwnego, że twórcy internetowi coraz częściej decydują się na wykorzystanie różnorodnych technik reklamowych. Jedną z najskuteczniejszych okazuje się marketing treści. Na czym polega ta strategia i dlaczego warto się nią zainteresować? Sprawdźmy!

Na czym polega content marketing?

Content marketing to zestaw działań mających na celu promowanie marki za pośrednictwem różnego rodzaju publikacji tekstowych, graficznych czy filmowych. Strategia ta opiera się na tworzeniu wysokiej jakości materiałów dostosowanych do potrzeb i oczekiwań grupy docelowych odbiorców. Zadaniem marketingu treści jest dostarczenie potencjalnym klientom interesujących informacji, które skutecznie zachęcą ich do podjęcia określonych działań. Tworzone wówczas publikacje wyróżniają się silnie angażującym charakterem, który przedstawia jednocześnie markę w korzystnym świetle oraz buduje jej godny zaufania wizerunek.

Warto zaznaczyć, że marketing treści to technika wykorzystywana nie tylko w celu zaspokojenia potrzeb odbiorców, ale też w ramach sprostania wytycznym wyszukiwarek. Treści tworzone w oparciu o podstawowe zasady SEO mają bowiem znacznie większe szanse na lepsze pozycjonowanie się w wyszukiwarce, co sprzyja rozwojowi biznesu i rozszerzaniu świadomości marki. W połączeniu z UX i optymalizacją pod kątem wyszukiwarek, content marketing jest niezwykle skutecznym narzędziem, które umiejętnie zastosowane może okazać się kluczem do sukcesu każdej współczesnej firmy. Aby jednak maksymalnie wykorzystać potencjał tej techniki, warto przyjrzeć się podstawowym aspektom związanym z promowaniem marki za pomocą treści.

Content marketing – od czego zacząć?

Każdą strategię promocyjną warto zacząć od przeprowadzenia dokładnych badań. Określenie grupy docelowej, zidentyfikowanie potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów oraz wyznaczenie ich zainteresowań to podstawowe czynności, jakie należy wdrożyć przed podjęciem jakichkolwiek działań marketingowych. Analizując personę klienta, warto ustalić odpowiedzi na następujące pytania:

  • Kto należy do grupy docelowej?;
  • W jakim jest wieku?;
  • Jakie ma potrzeby?;
  • Co lubi, a za czym nie przepada?;
  • Czym się interesuje?;
  • Czego oczekuje od marki?;
  • W jakim celu korzysta z poszczególnych narzędzi w sieci?;
  • Jak często odwiedza konkretne witryny?

Dysponując podstawowymi informacjami na temat potencjalnych klientów, opracowanie skutecznej strategii content marketingu nie powinno być żadnym problemem, a ryzyko popełniania wszelkich błędów nie stanowi najmniejszego zagrożenia w kontekście budowania wizerunku marki online.

Kolejnym etapem poprzedzającym publikację konkretnych treści jest identyfikacja trafnych słów kluczowych. Content marketingowy to przede wszystkim artykuły zawierające frazy charakterystyczne dla danej branży, które są jednocześnie obiektem poszukiwań grupy docelowych odbiorców. Wykorzystanie właściwych terminów nie tylko zapewnia lepsze pozycjonowanie strony internetowej na liście wyników wyszukiwania Google, ale też pozwala zaprezentować ofertę osobom, które są nią faktycznie zainteresowane. Dzięki temu wydatki związane z reklamą online są racjonalnie zagospodarowane, a do witryny trafiają jedynie konsumenci, którzy naprawdę poszukują konkretnych produktów czy usług.

W znalezieniu skutecznych słów kluczowych przydatne mogą okazać się narzędzia, takie jak: Google Search Console, Ahrefs, Keyword Toole czy Google Analytics, które nie tylko przedstawiają najczęściej wyszukiwane frazy związane z daną branżą, ale też prezentują ich konkurencyjność i trudność wdrożenia, dzięki czemu oszacowanie wysiłków związanych z prowadzeniem kampanii obejmującej marketing treści będzie o wiele łatwiejsze.

Formy content marketingu

Content marketing to stale rozwijająca się dziedzina. W ramach tej strategii wykorzystywanych jest wiele różnorodnych technik, opierających się na odmiennych założeniach. Oto kilka najpopularniejszych działań, dzięki którym marka z pewnością zyska popularność w sieci:

  • pisanie bloga – regularne publikowanie zoptymalizowanych pod kątem SEO wpisów to świetny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki i pozyskiwanie nowych, zaangażowanych odbiorców;
  • stworzenie e-booka – książka elektroniczna to znacznie tańszy od tradycyjnej formy sposób na wykazanie się wiedzą w danej dziedzinie i rozszerzenie świadomości marki na wielu nowych obszarach;
  • publikacja audiobooków – jako że współczesne społeczeństwo ma coraz mniej czasu na czytanie, warto zaprezentować treści powiązane z działalnością firmy w postaci przystępnych materiałów do słuchania;
  • case study – krótki opis doświadczeń związanych z innymi klientami firmy to świetny sposób na podkreślenie swojego profesjonalizmu i skuteczności;
  • newsletter – e-mail marketing pozwala dostosować przekaz do szczegółowo skategoryzowanych odbiorców, dzięki czemu prezentowane im treści wyróżniają się satysfakcjonującą skutecznością;
  • posty gościnne – publikowanie artykułów w witrynach cieszących się sporym zainteresowaniem grupy docelowej to tani i szybki sposób na zwiększenie ruchu w witrynie i uzyskanie pożądanej konwersji;
  • media społecznościowe – jako że popularne serwisy, takie jak Facebook czy Instagram, każdego dnia odwiedzane są przez tysiące potencjalnych klientów, warto zainwestować w publikację angażujących treści w social mediach.

NIezależnie od wybranej formy content marketingu trzeba pamiętać o kilku istotnych zasadach, dzięki którym strategia ta okaże się faktycznie skuteczna. Poza optymalizacją pod kątem właściwych słów kluczowych oraz dostosowaniem przekazu do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej należy priorytetowo potraktować wartość każdego artykułu. Wszystkie publikacje muszą wyróżniać się nienaganną jakością, gdyż tylko wtedy możliwe jest budowanie zaufania konsumentów i rozszerzanie świadomości marki na nowych obszarach w sieci. Wszelkiego rodzaju podstępne zagrania, takie jak upychanie kluczowych fraz, spamowanie artykułami czy masowe tworzenie małowartościowych wpisów to działania, które nie tylko nie przyniosą pożądanych efektów, ale też zrujnują wizerunek firmy i niekorzystnie wpłyną na jej pozycję w wyszukiwarce. Warto więc postawić na sprawdzone metody SEO i zainwestować w tworzenie profesjonalnych treści, które zachęcą użytkowników do skorzystania z oferty danej marki.

Dlaczego warto wykorzystać content marketing?

Umiejętnie tworzony content marketingowy to szansa na sukces każdej firmy. Jako że publikacja wysokiej jakości treści niesie za sobą wiele istotnych dla rozwoju współczesnych marek korzyści, warto wykorzystać omówione wcześniej metody i stworzyć skuteczny plan działania oparty o sprawdzone techniki SEO. Oto kilka najważniejszych efektów, które można wówczas osiągnąć:

  • większy ruch na stronie internetowej;
  • większe zainteresowanie marką;
  • wyższa pozycja witryny na liście wyników wyszukiwania;
  • budowanie pozytywnych relacji z potencjalnymi klientami;
  • skuteczne zachęcanie odbiorców do zakupu;
  • gwarancja świetnych wyników, których uzyskanie nie wymaga zbyt dużych nakładów finansowych;
  • generowanie konwersji;
  • stały rozwój biznesu na różnych obszarach w sieci;
  • większe zaufanie do marki.

Biorąc pod uwagę powyższe zalety, content marketing uznać można za jedną z najskuteczniejszych technik promowania marki w sieci, dlatego warto wykorzystać ją w swoim planie promocyjnym.

Podsumowanie

Marketing treści zachęca współczesnych przedsiębiorców swoją skutecznością i stosunkowo niskimi kosztami wdrożenia. Trzeba jednak zaznaczyć, że opracowanie skutecznego planu działania, przeprowadzenie szczegółowych badań, trafna interpretacja wyników oraz stała kontrola skuteczności prowadzonej strategii to dość czasochłonne, wymagające działania, których realizacja wykracza poza umiejętności wielu właścicieli firm. Decydując się na content marketing, warto więc skorzystać z pomocy specjalistów, którzy wybiorą skuteczne metody i kompleksowo zadbają o efektywność działań promocyjnych.

Jeśli masz pytania, skorzystaj z formularzy naszej agencji SXO.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.