Czy w prowadzeniu działalności stacjonarnej pomocne jest lokalne SEO?

Czy w prowadzeniu działalności stacjonarnej pomocne jest lokalne SEO?

Bezpłatna konsultacja

Obecnie coraz więcej przedsiębiorców jest świadomym tego, że aby być widocznym w sieci, trzeba promować swoją witrynę w wynikach wyszukiwania. Lokalne SEO odgrywa również bardzo ważną rolę, nie można o nim zapominać, nawet jeśli jesteś bardzo dobrze prosperującą firmą.

Użytkownicy świadomie lub nie, angażują się w wyszukiwania lokalne. Najczęściej wyszukiwania lokalne odbywają się wtedy, kiedy wpisujemy konkretną miejscowość i szukamy np. fryzjera w pobliżu.

Jeśli zrozumiesz wyjątkowy potencjał lokalnego SEO, może to wpłynąć w pozytywny sposób na Twoją firmę. Musisz wiedzieć, że możliwości dostępne w lokalnym SEO są ogromne i trzeba je wykorzystać, jeśli jeszcze tego nie robisz.

Czym jest wyszukiwanie lokalne?

Lokalne SEO obejmuje szereg działań, które mają na celu zbudowanie świadomości i widoczności marki w lokalnych wynikach wyszukiwania, w konkretnym mieście. Istnieje po to, aby użytkownicy mogli w prosty sposób, szybko znaleźć odpowiednie instytucje w pobliżu.

Możesz najpierw zauważyć mapę, co jest prawie niemożliwe do zignorowania – i nie bez powodu. Mapa wyświetla lokalizację trzech firm wymienionych poniżej w odniesieniu do Twojej bieżącej lokalizacji.

Działania te są skierowane tylko do tych firm, które chcą pozyskiwać swoich klientów również stacjonarnie. Dlatego korzysta się z odpowiednich technik lokalnego SEO, aby przyciągnąć potencjalnych klientów do swojej siedziby.

Co wpływa na widoczność Twojej firmy w lokalnym SEO?

Jest to zależne od wielu czynników, ale Google Moja Firma z pewnością przyda Ci się do wdrożenia dobrej strategii SEO. Jest to bezpłatne narzędzie dla firm, które zawiera funkcje ułatwiające zarządzanie informacjami i zdjęciami. Umożliwia również tworzenie i udostępnianie treści, interakcję z klientami oraz sprawdzanie, jak ludzie znajdują Twoją firmę, a wszystko to jest udostępniane Tobie, gdziekolwiek chcesz.

Musisz pamiętać, że Google stale rozwija się dla bardziej obszernych zapytań w wynikach wyszukiwania i jest niezbędna dla każdego właściciela firmy, który chce poprawić swoją lokalną pozycję. Daje to możliwość zwiększenia widoczności w wynikach wyszukiwania Twojej firmy. Najważniejsze są te trzy właściwości, aby lokalne SEO mogło działać:

  1. Zamieść dobre informacje w profilu swojej firmy

Pamiętaj, że im więcej informacji zamieścisz o sobie na stronie internetowej, tym jest większe prawdopodobieństwo, że lokalne wyszukiwanie zacznie działać prawidłowo. Postaraj się umieścić odpowiedni adres, telefon, czy nazwę firmy.

  1. Odległość ma znaczenie

Pamiętaj, że nie będziesz wyświetlał się we wszystkich lokalnych wynikach wyszukiwania, tylko tych najbliższych. Zakres potencjalnego wyniku wyszukiwania zależy w głównej mierze od lokalizacji wyszukiwania. Musisz być świadomy tego, że jeśli w wyszukiwaniu nie określono lokalizacji, Google sam obliczy odległość na podstawie tego, co wie o lokalizacji danej osoby.

  1. Recenzje mają znaczenie

Musisz wiedzieć, że Google bierze również pod uwagę oceny i recenzje podczas analizy rankingu wyników wyszukiwania. Z pewnością lepsze oceny prawdopodobnie będą miały pozytywny wpływ na lokalne SEO. Nie możesz sobie po prostu kupić recenzji, a Google tego nie zauważy. Musisz postępować w sposób uczciwy, a tylko w ten sposób zostaniesz zauważony i doceniony.

Bezpłatne internetowe katalogi firm

Istnieje opcja, aby Twoja firma była widoczna w lokalnych katalogach firm. Są to zbiory internetowe firm, które należą do określonej kategorii w pobliżu wyszukiwania użytkownika.

Najlepiej dla Twojej firmy byłoby zapisać się w jak największej ilości katalogów, ponieważ wtedy byłaby ona najbardziej widoczna, jednak my polecamy Mapy Google, Facebooka oraz Google Moja Firma.

Aby zgłosić się do lokalnych katalogów, musisz mieć konkretną nazwę firmy oraz jej adres fizyczny. Tylko wtedy zostaniesz zakwalifikowany do lokalnych wyszukiwań. Niestety wirtualne biura, wspólne adresy nie wchodzą w grę i Google, to zauważy.

Aby umieścić swoją firmę na liście, możesz zgłosić się do każdego katalogu ręcznie. Jeżeli sam obawiasz się działać w tym temacie, to może warto pomyśleć o doświadczonej grupie ekspertów, którzy pomogą Ci przejść przez ten cały trud?

Jeżeli już się znajdziesz w internetowych katalogach firm, to tylko od Ciebie zależy to, jak będziesz wyświetlany.

Pomóż swoim lokalnym użytkownikom znaleźć Twoją firmę!

Podsumowanie

Największą zaletą lokalnego SEO jest to, że skupiasz się na pozyskiwaniu klientów z Twojej lokalizacji. Są to z pewnością o wiele tańsze działania niż zwykłe SEO, co ma duże znaczenie w przypadku firm z ograniczonym budżetem. Czas oczekiwania na efekty jest również zadowalający, ponieważ strategia lokalnego SEO działa w ekspresowym tempie! Lokalne pozycjonowanie z pewnością poprawi Twoje przychody w firmie.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.