Czy można usprawnić proces zakupowy klienta?

Czy można usprawnić proces zakupowy klienta?

Bezpłatna konsultacja

Z pewnością nie raz zastanawiałeś się, co zrobić, aby klienci Cię potrzebowali… szczególnie w środowisku ciągłych innowacji, zmian i doskonalenia, w którym żyjemy, nawet doświadczeni właściciele firm od czasu do czasu doświadczają tego rodzaju stresu.

Musisz wiedzieć, że bycie zauważonym w Internecie nie jest wbrew pozorom takie trudne. Taki zabieg nazywa się lejkiem sprzedaży.

Nie ważne, czy słyszysz o tej metodzie po raz pierwszy, czy już miałeś z nią styczność. Jesteśmy tutaj, aby wyjaśnić, na czym polega lejek sprzedaży oraz nauczyć Cię jak efektywnie z niego korzystać.

Sales funnel - czym jest lejek sprzedażowy?

Lejek sprzedażowy to model, który opisuje drogę potencjalnego klienta do zakupu produktu lub usługi. Dzięki niemu możesz sobie zobrazować ścieżkę zakupową Twojego klienta. Efektem tej metody jest osiągnięcie sukcesu sprzedażowego w firmie.

Można wyobrazić sobie to na sytuacji takiej, że każdy użytkownik, który odwiedza Twoją stronę internetową, wpada do tzw. lejka. Jednak tylko nieliczni wydostają się z niego, generując sprzedaż produktów. Dzięki takiej analizie będziesz mógł lepiej przygotowywać swoje strategie marketingowe oraz skuteczniej osiągać cele sprzedażowe.

Lejek sprzedażowy można podzielić na cztery fazy:

  1. Świadomość

W tej fazie klient odkrywa, że ​​ma problem i zaczyna szukać sposobów jego rozwiązania w Internecie. Rozwiązań okazuje się mnóstwo.

  1. Zainteresowanie

Klienci wchodzą w fazę zainteresowania, gdy przekopią się przez nadmiar informacji i zaczną odwiedzać witryny lub w inny sposób wchodzić w interakcje z różnymi firmami. Zwykłe recenzje, czy oglądanie filmów na YouTube na temat produktu, to faza zainteresowania.

Musisz wiedzieć, że klient może wielokrotnie podróżować między fazami świadomości i zainteresowania.

  1. Decyzja

Na tym etapie klient zdecydował już, jakie działania podjąć, ale może porównywać różne opcje.

  1. Akcja

Klient w końcu podejmuje konkretne działanie. Może dokonać zakupu, zarejestrować się lub wziąć udział w konkursie. Jeśli jesteś sprzedawcą, to jest moment, w którym klient robi to, czego od niego oczekujesz! Podróż zakupowa klienta wygląda w taki sam sposób w każdej branży.

Pamiętaj, że liczy się sposób, w jaki skonfigurujesz i użyjesz swój lejek sprzedażowy.

Jak zoptymalizować lejek sprzedaży?

Musisz być świadomy tego, że użytkownicy poświęcają tygodnie przed swoimi ekranami w podróży pomiędzy świadomością a zainteresowaniem, aby finalnie podjąć ostateczną i według nich właściwą decyzję. Oznacza to, że ważniejsze niż kiedykolwiek jest konsekwentne tworzenie kampanii reklamowych tam, gdzie przebywają Twoi potencjalni klienci. Dzięki temu Twoja marka stanie na pierwszym planie, jako angażująca i konkurencyjna dla innych firm.

Świadomość Twojej marki

Niektórzy właściciele firm uważają, że kampania reklamowa, którą obejrzało mnóstwo ludzi, jest skuteczna. Niestety do końca tak to nie wygląda. Z pewnością dobrze jest być widzianym przez wielu potencjalnych klientów, ale biorąc pod uwagę to, że większość ludzi obecnie jest nasycona Internetem, to musisz znaleźć kreatywne sposoby, aby utrzymać ich przy Twojej marce na długo, a przynajmniej do chwili zakupu produktów lub usług.

Idealnie sprawdzi się tutaj pokazanie im potrzeb, o których nie wiedzieli, że mają, a następnie zaoferowanie im idealnego rozwiązania tej sytuacji. Wystarczy, że użyjesz trochę technik manipulacyjnych. Możesz również obiecać, że dzięki tym produktom spełnią się ich największe marzenia.

Jak utrzymać zainteresowanie klienta?

Musisz pamiętać, że jednym z kluczowych sposobów na zwiększenie zainteresowania potencjalnych klientów jest stanie się zaufaną dla nich marką. Pamiętaj, że konsumenci polegają na recenzjach, ponieważ pomaga im to w podjęciu decyzji. Poinformuj ich, że jesteś ekspertem we wszystkim, co oferujesz, a będzie stanowić to długą drogę do uzyskania wiarygodności i zaufania.

Niezależnie, jakie działanie chcesz podjąć, nie ma wątpliwości, że angażująca i pomocna treść poprawi żywotność Twojego lejka sprzedażowego.

Pokaż klientowi, że nie warto Cię zostawiać!

Prawdopodobnie włożyłeś dużo zaangażowania w swój lejek sprzedaży i Twój klient już jest prawie na finiszu mety zakupowej. Aby powstrzymać klienta przed powrotem do fazy zainteresowania lub świadomości, najlepiej zachęcić go do podjęcia w danym momencie tej trudnej decyzji. Pamiętaj, że powiadomienia o porzuconym koszyku są idealnym momentem do odzyskania sprzedaży, ale są też świetną okazją do sprzedaży dodatkowej. Może warto w tym momencie pomyśleć o zaoferowaniu kuponu promocyjnego, który można dodać do porzuconego zamówienia, jeśli zostanie uruchomiony w ciągu kilku godzin po dodaniu produktów do koszyka.

Kiedy już Twój klient dokona zakupów w sklepie internetowym, to nie zapominaj o nim! Gdy klient opuści fazę akcji, wyślij mu drobne podziękowanie za dokonane zakupy. Może to być spersonalizowana wiadomość e-mail lub kartka dołączona do przesyłki, czy kupon na kolejne zakupy.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że ten artykuł przydał Ci się i już teraz rozumiesz, na czym polega droga zakupowa Twoich klientów. Pamiętaj, że krajobraz konsumencki stale się zmienia, ale przy odrobinie kreatywności i strategii będziesz w stanie za tym nadążyć.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.