Czego poszukujemy w sieci? Treść a marketing

Czego poszukujemy w sieci? Treść a marketing

Bezpłatna konsultacja

Współcześni użytkownicy internetu to aktywni odbiorcy poszukujący przede wszystkim treści. Od pracy po rozrywkę – nieustannie wpisujemy hasła w wyszukiwarkę internetową. W latach 90., kiedy internet zdobywał popularność Google przetwarzał dziennie około 10 tysięcy zapytań. Dziś jest to ponad 3,5 miliarda! Jak wyróżnić się w takim razie na tle konkurencji? Treść – to ona pozwala zainteresować i zatrzymać potencjalnego odbiorcę.

Czym jest treść?

Jest to każda informacja zawarta w tekście bądź wypowiedzi. W przypadku stron internetowych jest to zarówno tekst artykułu, jak i metatagi, pliki graficzne, materiały interaktywne – czyli wszystko to, co widzi odbiorca. Bill Gates w swoim eseju w 1996 roku powiedział jasno „content is king”. Dziś, po ponad dwudziestu latach, nadal pozostaje nadrzędną strategią marketingu cyfrowego generującą największe zyski. Tutaj w centrum zainteresowania stoi przede wszystkim odbiorca.

Content marketing

Jest to strategia polegająca na regularnym tworzeniu i dystrybuowaniu treści, które są przede wszystkim atrakcyjne, przydatne i oryginalne. Celem jest zatrzymanie odbiorcy na stronie, a w strategii długoterminowej sprawienie, iż będzie on na nią powracać.

Wiele osób wiąże marketing treści wyłącznie ze sklepami internetowymi, co jest błędem. Chodzi tutaj bowiem o artykuły, webinaria, filmy wideo, podcasty, infografiki, poradniki, blogi (firmowe i prywatne), wywiady, recenzje oraz wiele więcej. W odróżnieniu od tradycyjnego marketingu bazuje on na budowaniu długotrwałej relacji. Internauci poszukują wiarygodnych informacji oraz dopasowania do ich preferencji, w tym kontekście marketing treści jest jednym z narzędzi pozycjonowania.

· Real-time marketing – nie zawsze musisz tworzyć treści z dużym wyprzedzeniem, jedną ze strategii jest wykorzystanie potencjału bieżących wydarzeń do kontaktu z odbiorcami.

SEO a treść

Publikowanie atrakcyjnych treści sprzyja budowaniu relacji, a także stwarza możliwość budowania linków prowadzących do naszej strony. Jesteśmy wówczas bardziej widzialni, dostępni i wiarygodni dla odbiorcy. W praktykach SEO treść jest kluczowa w procesje optymalizacji. Algorytmy Google stosują szereg algorytmów oceniających jakość publikowanej przez nas treści.

W przypadku dużej ilości zamieszczanej przez nas treści zaleca się sporządzenie strategii publikacji dopasowanej do sprofilowanego odbiorcy. W tym przypadku pomocny okazuje się audyt, ocenia on dotychczasową aktywności odbiorcy i jego ruch na stronie, analizuje działania konkurencji. Dzięki temu łatwiej będzie ustalić kalendarz redakcyjny. Dodatkowo pamiętaj, że ponad 63% haseł z wyszukiwarek pochodzi z urządzeń mobilnych – widzisz teraz więc jak ważnym jest dostosowanie własnej witryny internetowej jak choćby telefonu komórkowego.

Jaka powinna być idealna treść?

Znając już wartość oraz wagę tworzenia treści, można przejść do praktycznych porad. Zadbaj więc o:

Poprawność

Truizmem będzie stwierdzenie, iż treść powinna być napisana poprawnie i bez błędów. Jednak jeśli się temu przyjrzeć zastanówmy się, ile raz niepoprawny tekst zwrócił naszą uwagę? Prawdopodobnie zbyt dużo. Opuszczamy wówczas stronę w poszukiwaniu innej, bardziej godnej zaufania.

Przejrzystość

Treść powinna być jasna i zrozumiała. Nie należy jednak zapominać o jej aspekcie wizualnym. Odpowiednia organizacja oraz układ sprawiają, iż jest ona częściej odwiedzana, a przede wszystkim lepiej zapamiętywana przez odbiorców. Dodatkowo stosowanie trafnych nagłówków i podtytułów sprawia, iż treść jest lepiej filtrowana przez wyszukiwarki SERP.

Naturalność

Początkowo wiele strategii SEO w marketingu treści koncentrowało się na słowach i frazach kluczowych. Doprowadziło to do masowego wypełniania ich tekstami, przez co zaczęły one tracić wysoką pozycję w rankingach. Nie należy nadużywać haseł, a jedynie organizować za ich pomocą treść. Im jest bardziej naturalna i nienarzucająca się, tym bardziej przyciąga uwagę. Odbiorca wie, czego poszukuje i łatwo wyszukuje błędy.

Unikalność

Mówiąc wprost – nie kopiuj. Internet jest przepełniony kopiami artykułów, niezrozumiałymi kalkami językowymi. Chociaż tworzenie treści wymaga wiele czasu, to warto przyłożyć do niej wiele wagi, tworząc treści oryginalne, jakich nie znajdzie się na innych, konkurencyjnych stronach. Odbiorca w ten sposób weryfikuje autorytet danej strony.

Urozmaicenie

W dzisiejszych czasach szybko traci się koncentrację, a ogromna ilość bodźców sprawia, iż coraz trudniej zatrzymać naszą uwagę. Jeśli treść jest unikalna i przejrzysta, warto zadbać o materiały dodatkowe, będące jego urozmaiceniem. W tym wypadku dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie ilustracji, zdjęć czy wideo.

Wiarygodność

W przypadkach niektórych tekstów przydatnym rozwiązaniem jest połączenie naszej treści z innymi źródłami za pomocą linków. Z jednej strony odbiorca dostaje wówczas informację, że publikowane przez nas informacje są rzetelne, a z drugiej zwiększa to naszą obecność w sieci.

Aktualizowanie

Pamiętaj o sprawdzeniu aktualności zamieszczanych treści. Jeśli algorytmy wyszukiwarki uznają, iż nie jest ona już odpowiednia obniżą naszą pozycję w rankingach. Warto więc być na bieżąco z nowościami. Twórz również swoje materiały regularnie, wówczas zwiększasz prawdopodobieństwo poprawienia ruchu na stronie. Dobry content jest wciąż odświeżany.

Content buduje relacje

Zapewnienie wysokiej jakości to podstawa niezależnie od tego, czy prowadzimy prywatnego bloga, sklep internetowy czy koordynujemy działania wielkiego przedsiębiorstwa. Z pomocą treści budujemy markę i zaufanie do niej, a także przyciągamy nowych odbiorców, którzy są siłą napędową naszych działań. Skoncentruj się w takim razie na ich zainteresowaniach, potrzebach oraz problemach. Pamiętaj, że tworzenie treści powinno być wsparte przez SEO – połącz ze sobą te dwie wartości. Do dzieła!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.