Zauważyłeś spadek ruchu w ostatnim czasie? Być może wynika to z faktu, że Twoja witryna nie znajduje się na pierwszej stronie listy wyników wyszukiwania. Wówczas użytkownicy nie są w stanie jej dostrzec, a Twoja konwersja spada.
Oczywiście znajdą się odbiorcy, którzy przejrzą kolejne strony listy wyników wyszukiwania, lecz przeciętny użytkownik zwykle skorzysta wyłącznie z pozycji wyświetlanych na pierwszej z nich.
Podczas wyszukiwania określonego słowa kluczowego, Google wyświetla strony internetowe, które uważa za najbardziej odpowiednie i wartościowe w stosunku do poszukiwanego tematu. Należy jednak zwrócić uwagę, że istnieje kilka czynników, które wpływają na trafność witryny i są brane pod uwagę przez wyszukiwarkę podczas tworzenie rankingu SERP.
W tym artykule przyjrzymy się bliżej jednej z najskuteczniejszych form marketingu internetowego, czyli optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek. Jeśli zatem chcesz, aby Twoja witryna zajęła miejsce na pierwszej stronie wyników SERP, koniecznie czytaj dalej.
Na czym polega SEO? Mówiąc najprościej, celem optymalizacji strony jest sprawienie, aby wyszukiwarki mogły ją łatwiej odnaleźć i przypisać do określonych słów kluczowych.
Jeśli zatem chcesz znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, musisz kierować swoje treści na określone słowa kluczowe, które są najczęściej wyszukiwane przez Twoją grupę docelową.
Oto niektóre z elementów SEO, które powinny zostać zastosowane w każdej strategii marketingowej:
Pamiętaj, że to tylko podstawowe działania, które stanowią jedynie wstęp do optymalizacji treści pod kątem słów kluczowych. Istnieje wiele innych technik, lecz zastosowanie się do powyższych wskazówek powinno być wystarczające, zwłaszcza, jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z SEO.
Jeśli szukasz więcej możliwości na pokazanie wyszukiwarkom jakości swojej witryny, możesz po prostu założyć bloga, który jest doskonałą formą przekazywania informacji dotyczących działania firmy.
Jeżeli w każdym artykule zastosujesz inne, skuteczne słowo kluczowe, zbudujesz sieć najpopularniejszych fraz, która pozwoli Ci zdobyć wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania. Jeśli na przykład prowadzisz firmę odzieżową i zależy Ci na zyskaniu popularności w sieci, koniecznie powinieneś zadbać o zastosowanie bardziej rozbudowanej strategii słów kluczowych, niż tylko “ubrania”. Jeśli stworzysz artykuły na temat: “najmodniejsze ubrania na lato 2022” czy “jakie rodzaje spodni najbardziej pasują do Twojej sylwetki”, możesz być pewien, że ruch w Twojej witrynie znacznie wzrośnie.
Być może zastanawiasz się, dlaczego wykorzystanie jednego słowa kluczowego w swojej kampanii nie wystarczy.
Musisz wiedzieć, że klienci będą poszukiwać Twoich ofert przy zastosowaniu różnych terminów. Niezależnie więc o tego, czy szukają odpowiedzi na pytania dotyczące Twojej branży, chcą znaleźć najlepszą ofertę czy zdobyć wiedzę na dany temat, musisz pojawić się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, aby mieć szansę na uzyskanie konwersji i zwiększenie sprzedaży.
Kolejnym ważnym elementem optymalizacji treści, który przybliży Cię do pierwszej strony listy wyników wyszukiwania jest linkowanie zwrotne.
Ogólnie rzecz ujmując, im więcej wysokiej jakości stron internetowych połączy się z Twoją witryną, tym większy autorytet zyskasz w oczach Google. Jeśli więc zlokalizujesz wzmianki o swojej firmie na innych blogach czy postach, koniecznie zadbaj o to, aby były wówczas dołączane linki do Twojej witryny.
Pamiętaj jednak, że nie tylko liczba linków ma znaczenie. Anchor Text to równie ważny element, który wpływa na wartość linkowania zewnętrznego i skuteczność użytych słów kluczowych.
Niezawodnym sposobem na znalezienie się na pierwszej stronie listy wyników wyszukiwania jest zarejestrowanie konta Google Moja Firma.
Dzięki temu przedstawisz użytkownikom, wśród których znajdują się Twoi potencjalni klienci, istotne informacje kontaktowe, takie jak numer telefonu, adres, godziny otwarcia czy możliwości dostawy. Korzystnie wpłyniesz w ten sposób na wizerunek swojej marki i sprawisz, że konsumenci będą mogli łatwo i szybko Cię znaleźć. Poza tym, wizytówka Google Moja Firma pokazuje się zazwyczaj na samej górze listy wyników wyszukiwania, dzięki czemu zyskasz większą popularność i zwiększysz swoją sprzedaż.
Ten rodzaj SEO polega na optymalizacji funkcjonalności strony i korzystnie wpływa na jej indeksowanie. Pamiętaj, że treści są widoczne dla użytkownika, jednak techniczna sfera witryny jest elementem, na który Google zwraca szczególną uwagę podczas budowania rankingu SERP. Zadbaj więc o aspekty, takie jak szybkość strony, mapy XML, dostosowanie do urządzeń mobilnych i odpowiednie obrazy, aby pokazać wyszukiwarce, że zasługujesz na najwyższe pozcycje na liście wyników wyszukwiania.
Mamy świadomość, że wyżej opisane metody mogą wydawać się niemal niemożliwe do wprowadzenia, zwłaszcza, jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z SEO. Nie martw się, jesteśmy tu po to, aby Ci pomóc. Jeśli optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek Cię przerasta, koniecznie zgłoś się do nas. Jako doświadczona agencja SEO pomożemy Ci zbudować skuteczną strategię, dzięki której zyskasz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania, przyciągniesz nowych odbiorców i zwiększysz swoją sprzedaż. Nie czekaj więc dłużej i podejmij tę wartościową współpracę już dziś!