Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu wizytówki Google Moja Firma?

Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu wizytówki Google Moja Firma?

Bezpłatna konsultacja

Obecność w sieci to podstawa działalności każdej firmy. Nie bez powodu mówi się, przecież, że jeśli nie ma Cię w Internecie, nie istniejesz. O ile w prawdziwym życiu przerwy od cyber-świata są wskazane, o tyle w branży e-commerce mogą doprowadzić do poważnych konsekwencji.

Wraz z rozwojem biznesu internetowego i mediów społecznościowych, konkurencyjność branży e-commerce znacznie wzrosła. Coraz trudniej jest zdobyć przestrzeń do prowadzenia swojej kampanii. Okazuje się więc, że w obecnych czasach sama obecność w Internecie to nie wszystko – ważne jest także dotarcie do grupy docelowych odbiorców, dlatego tak ważne jest regularne pozycjonowanie stron internetowych.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

W skład tej strategii wchodzi szereg działań w obrębie strony internetowej oraz poza nią, których zadaniem jest zapewnienie jej wyższej pozycji na liście wyników wyszukiwania. W ramach pozycjonowania dba się m.in. o tempo ładowania witryny, jej użyteczność dla użytkownika, a także jakość treści i sieć linków.

Pojawia się jednak pytanie, dlaczego pozycja strony jest tak ważna? Zrozumiesz to lepiej, gdy określić sposób, w jaki sam korzystasz z wyszukiwarki. Bez wątpienia rzadko, o ile w ogóle, zaglądasz na drugą stronę wyników SERP. Podobnie jak większość użytkowników koncentrujesz się zapewne na pierwszych pięciu wynikach, które najdokładniej odpowiadają Twoim potrzebom.

Dzięki pozycjonowaniu Twoja strona ma szansę znaleźć się na jednej z pierwszych pozycji w wyszukiwarce, zwiększając tym samym ruch w witrynie i zyski ze sprzedaży. Warto też zauważyć, że pozycjonować można także inne elementy zsynchronizowane z wyszukiwarką, a kwestię tę poruszymy w dalszej części artykułu.

Czy warto pozycjonować lokalne usługi?

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą mały biznes w obrębie jednego miasta, powiatu czy województwa, często zastanawiają się, czy zagadnienie pozycjonowania w ogóle ich dotyczy. Okazuje się jednak, że niezależnie od wielkości firmy i jej lokalizacji, działania optymalizacyjne przynieść mogą niesamowite efekty.

Warto wspomnieć, że nie każda firma musi mieć profil w mediach społecznościowych czy wysokiej jakości stronę internetową. Świetnym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest np. wizytówka Google Moja Firma, która jest doskonałą formą reklamy w sieci.

Wizytówka Google Moja Firma

Jest to element, który pojawia się w wynikach wyszukiwania dotyczących firm. Wizytówka wyświetla się wówczas poniżej reklam Google Ads (czyli wyników płatnych), ale powyżej wyników organicznych, co czyni ją niezwykle widoczną w SERP.

Dzięki wizytówce użytkownik ma dostęp do najważniejszych informacji o firmie, takich jak adres, godziny otwarcia czy recenzje pozostawione przez klientów. Jest to niezwykle proste w użyciu narzędzie, gdyż gwarantuje poznanie charakterystyki marki bez odwiedzania strony internetowej firmy czy szukania jej na Facebooku!

Jak stworzyć wizytówkę Google Moja Firma?

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma to niezwykle istotny proces. Aby jednak móc go przeprowadzić, trzeba ją najpierw stworzyć. Oto krótki przewodnik, który Ci to ułatwi:

Wersja komputerowa

  1. Zaloguj się na Google Maps.
  2. Kliknij menu (lewy górny róg) i wybierz opcję “Dodaj swoją firmę”. Możesz także wpisać w pasku wyszukiwania dokładny adres swojej działalności i w profilu firmy (po lewej stronie) wybrać tę samą opcję.
  3. Dalej zostaniesz poprowadzony przez instrukcje Google.

Wersja mobilna

  1. Otwórz aplikację Google Maps.
  2. Wyszukaj swoją firmę, posługując się jej adresem.
  3. Na dole strony wybierz opcję “Zgłoś prawo do firmy”.

Pamiętaj, że profil marki może zostać utworzony przez każdego. Jeśli okaże się, że dotyczy to również Twojej wizytówki, koniecznie zgłoś do niej prawa, aby móc nią w pełni zarządzać. Choć osoba zakładająca ją w Twoim imieniu nie musiała mieć złych zamiarów, tylko w ten sposób odzyskasz kontrolę nad danymi swojej działalności i będziesz w stanie skutecznie budować jej wizerunek w sieci.

Jak zweryfikować swój profil? W tym celu znajdź swoją firmę w Google Maps, kliknij w opcję “Zgłoś prawo do firmy”, a następnie wybierz “Jestem właścicielem lub zarządzam tym miejscem”. Zyskasz wówczas możliwość wyboru sposobu weryfikacji profilu (większość firm wybiera drogę pocztową). Dostępna jest także weryfikacja mailowa, telefoniczna, poprzez Google Search Console, a nawet przy użyciu nagrania wideo.

Jak pozycjonować wizytówkę Google?

Aby profil godnie reprezentował markę i wyświetlał się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, musisz zadbać o pozycjonowanie swojej wizytówki. Jak się pewnie domyślasz, na interesujące Cię miejsce w SERP jest wiele chętnych. Zwróć więc uwagę na niżej wymienione elementy, a z pewnością wyróżnisz się spośród branżowych rywali.

Dane kontaktowe

Ważne, by były zgodne z faktycznym stanem, a w razie zmian, także na bieżąco aktualizowane. Aby nie zdezorientować klientów, zadbaj o zgodność adresu, który widnieje na wizytówce z tym, który zamieściłeś na firmowej stronie www (jeśli, oczywiście, ją posiadasz).

Nazwa

Jest to najprostszy element wizytówki, więc nie ma tu wielkiej filozofii: po prostu wpisujesz nazwę swojej firmy.

Istnieje jednak prostu sposób na poprawę pozycjonowania wizytówki: przed nazwą firmy wpisz słowo kluczowe, nawiązujące do głównego filaru Twojej działalności. Dzięki temu potencjalny klient nie będzie miał problemu z jej znalezieniem!

Kategoria

Google udostępnia wiele kategorii, dzięki którym możesz dokładnie określić charakter swojej działalności. Jeśli masz problem z dopasowaniem odpowiedniej branży, sprawdź, jak swoje usługi oznaczyła konkurencja.

Opis firmy

Pamiętaj, że wizytówka Google umożliwia wprowadzenie w opisie 750 znaków. Niemniej jednak powinieneś zadbać o to, by najważniejsze słowa kluczowe znalazły się już w pierwszych 250. Dlaczego akurat 250 Jak się okazuje, dokładnie tyle widzi użytkownik, zanim rozwinie całą wizytówkę.

Pamiętaj też, że roboty Google są w stanie wykryć wszelkie duplikaty treści. Upewnij się zatem, że Twój opis jest oryginalny i dokładnie oddaje charakter działalności firmy.

Opinie klientów

Marketing szeptany jest wyjątkowo skuteczną formą reklamy. Jeśli jednak trudno nam uzyskać opinie od bliskich znajomych, warto wziąć pod uwagę recenzje innych użytkowników sieci.

Opinie zadowolonych klientów to doskonałe narzędzie marketingowe, dlatego nie bój się poprosić o pozostawianie rekomendacji osób, które skorzystały z Twoich usług. Jeśli Twoja firma oferuje wysyłkę towaru, dołącz do przesyłki karteczkę z prośbą o opinię. Możesz też zaproponować rabat lub promocję, w zamian za podzielenie się swoją opinią, co skutecznie zachęci konsumentów do poświęcenia chwili na skomentowanie zakupu.

Nie zapominaj też o udzielaniu odpowiedzi na pozostawione przez użytkowników opinie, zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Niepochlebny komentarz, pozbawiony reakcji właściciela firmy, może zrujnować wizerunek Twojego biznesu, co przełoży się na zmniejszenie osiąganych wyników sprzedażowych.

Zdjęcia

Zdjęcia to istotny czynnik rankingowy, który ma bezpośredni wpływ na pozycję Twojej wizytówki w wynikach wyszukiwania. Zadbaj więc o ich jakość i postaraj się udostępniać fotografie, które są rzeczywiście powiązane z Twoim biznesem. Jeśli prowadzisz np. restaurację, na zdjęciach możesz zaprezentować nie tylko wnętrze lub jej lokalizację, ale także popisowe potrawy szefa kuchni.

Nie zapomnij także o dodaniu odpowiednich meta tagów ze współrzędnymi miejsca, z którego pochodzą zdjęcia, dzięki czemu wyszukiwarki będą w stanie określić ich temat i wartość.

Pytania i odpowiedzi

To jeden z nowszych elementów wizytówki Google Moja Firma, który służy udzielaniu odpowiedzi na pytania klientów.

Odpowiadać mogą wówczas nie tylko właściciele z prawami do profilu, ale także inni użytkownicy, którzy np. znają już ofertę Twojej firmy. Warto wziąć pod uwagę ten aspekt i postarać się sprawnie udzielać dokładnych odpowiedzi, co bardzo korzystnie wpłynie na wrażenia odbiorców.

Regularnie analizuj też pojawiające się pytania. Jeśli zauważysz, że któreś z nich pojawia się nagminnie, będziesz w stanie zwrócić szczególną uwagę na dany problem.

Inne

Do pozycjonowania wizytówki Google Moja Firma zaliczyć można wiele innych elementów, wśród których znajdą się też takie, na które nie masz wpływu lub jest on wyjątkowo ograniczony. Są to:

  • lokalizacja – im bliżej Twojej firmy znajduje się dany użytkownik, tym większe prawdopodobieństwo, że to właśnie ona wyświetli się na szczycie listy wyników wyszukiwania;
  • rozpoznawalność – chodzi tu o popularność słów kluczowych użytych w wizytówce;
  • trafność – mowa tu o tym, w jaki sposób zawartość wizytówki powiązana jest z frazą, którą użytkownik wpisał w polu wyszukiwania;

Jeśli chcesz nieco poprawić efektywność ostatniego z tych czynników, warto skorzystać z opcji publikacji wpisów, dzięki czemu zyskasz możliwość użycia odpowiednich słów kluczowych i zapewnisz użytkownikom bieżący dostęp do wydarzeń w Twojej firmie.

Zalety pozycjonowania wizytówki Google Moja Firma

Wiesz już, czym jest wizytówka Google Moja Firma, jaką pełni funkcję i jak ją pozycjonować. Aby jednak maksymalnie wykorzystać jej potencjał, warto wiedzieć, co można osiągnąć dzięki optymalizacji profilu GMF.

  • wzrost sprzedaży produktów i usług

Im więcej osób znajdzie Cię w wyszukiwarce, tym większy ruch zanotuje Twoja witryna, co bezpośrednio przełoży się na osiągane wyniki sprzedażowe.

  • większy ruch na stronie

Jak już wcześniej wspomniano, jeśli posiadasz firmową witrynę uwzględnioną w wizytówce, skierujesz na nią dodatkowy ruch organiczny, dzięki czemu szanse na wyższą konwersję znacznie wzrosną.

  • lepsza rozpoznawalność marki

Im częściej nazwa Twojej firmy, a także powiązane z nią elementy, takie jak logo, adres witryny czy lokalizacja, pojawiają się w wynikach wyszukiwania, tym bardziej zapadają w pamięć klientów, którzy dzięki temu w przyszłości dokonają u Ciebie faktycznych zakupów.

I tego właśnie Ci życzymy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.