Co to jest real time marketing?

Co to jest real time marketing?

Bezpłatna konsultacja

Mamy XXI wiek. Czas, kiedy Internet podbił cały świat. Nie trzeba czytać wielu badań lub być ekspertem w branży, aby stwierdzić, że każdego dnia po Internecie surfują miliony ludzi na całym globie.

Właśnie dlatego marketing internetowy nabiera cały czas tempa przez ostatnie lata, a wiele przedsiębiorstw bardzo chce go ulepszać, aby dostać się do jak największej ilości potencjalnych klientów w swojej branży!

Istnieje jednak pewna technika reklamy, którą możesz wykorzystać u siebie i podnieść zaangażowanie swojej społeczności w mgnieniu oka!

Tę technikę można amatorsko nazwać: “Wykorzystaj moment”, w praktyce chodzi o Real Time marketing (w skrócie: RTM)!

O co w tym chodzi?

Schemat działania RTM w teorii jest bardzo prosty:

  1. Na świecie lub na danym obszarze dzieje się wydarzenie, o którym jest “głośno” wśród ludzi,
  2. Reagujesz bardzo szybko, tworząc post/wpis/relację, która odnosi się do tego wydarzenia,
  3. W kreatywny sposób wplatasz w tę sytuację Twoją markę,
  4. Postujesz w sieci i jesteś aktywnym uczestnikiem dyskusji!

Dwa bardzo ważne punkty, które zostały wyżej zawarte to:

“Reagujesz bardzo szybko” i “jesteś aktywnym uczestnikiem dyskusji!”.

Dlaczego są one istotne?

Czas reakcji - podstawa RTM

Real time marketing lubi szybki czas reakcji na dane wydarzenia.

Tutaj możemy dzielić czas na kilka minut, a nawet kilka tygodni – wszystko zależy od wydarzenia, o jakim mowa.

Np. Mecz piłkarski wymaga szybkiej reakcji, ponieważ najczęściej głośna dyskusja na jego temat trwa kilka godzin – później temat nie wywołuje aż tak wielkiego zaangażowania społeczności.

Drugi przykład:

Kampanie różnego rodzaju, np. Polityczne obejmują czas, który trwa nawet kilka miesięcy, dlatego tutaj czas reakcji jest wydłużony, ponieważ jest to wydarzenie, które wzbudza duże zainteresowanie przez dłuższy czas.

Jednak uniwersalną radą w RTM jest… działać szybko!
Im szybciej, tym lepiej!

Aktywność wśród społeczności

Dlaczego warto być czynnym uczestnikiem dyskusji?

Odpowiedź jest bardzo prosta:
Bo dzięki temu budujesz relacje z odbiorcami, a to oznacza, że więcej osób może zapamiętać Twoją markę!

Reagowanie na komentarze, odpisywanie na odpowiedzi i udostępnianie treści publicznie – to wszystko finalnie przełoży się na pozytywny odbiór Twoich działań wśród Internautów!

Co mogę dzięki temu zyskać?

Załóżmy, że zastanawiasz się jak wypromować sklep internetowy.
Jest to ważna kwestia, bo od tego finalnie zależy ilość klientów i wysokość dochodów z biznesu.

Real time marketing to świetny wybór dla Ciebie, ponieważ możesz utożsamiać się ze społecznością podczas danego wydarzenia, a dodatkowo możesz wykorzystać swój produkt!
Hmm… jak?

Tutaj musisz działać bardzo kreatywnie, ponieważ Twój produkt musi zostać przedstawiony w taki sposób, aby nawiązywał do opisywanych wydarzeń, np.

Jeżeli sprzedajesz koszulki – może być to napis lub grafika.

Przykładów mogą być tysiące, a jedyne co Cię tutaj ogranicza to wyobraźnia!

Czy mogę jakoś przygotować się do RTM?

Wiele strategii marketingowych zazwyczaj jest bardzo dokładnie przemyślana, ponieważ dzięki temu mogą dać zadowalające efekty – jednak jak jest w przypadku RTM?
Można, czy nie można planować?

Odpowiedź brzmi: To zależy!


Możesz przygotować się na dane wydarzenie, aby być z informacjami na bieżąco i podczas jego trwania zaangażować cały zespół i swój czas!

Prosty przykład:

Wiesz, że w następnym tygodniu rozgrywany jest bardzo ważny mecz piłkarski, który wywołuje u ludzi dużo emocji.
Możesz już dzisiaj przygotować się na najbardziej prawdopodobny scenariusz tj. zwycięstwo lub porażka danej drużyny, a ponadto podczas samego meczu być w gotowości na poprawki lub zmiany!

Wszystko po to, aby zareagować bardzo szybko i skutecznie.

Innym rodzajem “planowania” spontanicznych działań jest bycie na bieżąco z informacjami ze świata – warto codziennie mieć chwilę czasu, aby śledzić ważne wydarzenia w interesującym Cię obszarze.

Często jeden temat jest na ustach innych osób dłużej niż jeden dzień, dlatego będziesz miał okazję szybko wdrożyć dane zagadnienie do swojego contentu!

Warto jednak pamiętać, że najważniejsze to być przygotowanym na zmiany i podejmować szybko decyzje – z pewnością przyniesie to wymierne korzyści 🙂

Podsumowanie

Real time marketing to świetny sposób na reklamę dla każdego biznesu, pod warunkiem, że zostanie on dobrze wykorzystany.

Aby tak się stało, trzeba być kreatywnym i działać ekspresowo, aby osoby zaangażowane w dyskusję na dany temat prowadziły ją pod Twoimi postami!
To przełoży się na większe zasięgi, a dzięki temu trafisz do jeszcze większego grona odbiorców!

Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu już wiesz, czym jest RTM i masz pomysły jak wykorzystać go na swoją korzyść! Powodzenia!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.