Co to jest growth hacking?

Co to jest growth hacking?

Bezpłatna konsultacja

Internet przyciąga coraz więcej przedsiębiorców szukających nowych środków promocji, w wyniku czego rynek online jest bardzo zatłoczony. Dość duża konkurencja sprawia, że generowanie leadów nie należy do najłatwiejszych przedsięwzięć. Właściciele firm coraz częściej decydują się więc na nowoczesne metody marketingowe, z nadzieją na pozyskanie nowych klientów i zwiększenie konwersji. Sposobem, który cieszy się w ostatnim czasie niemałą popularnością, jest growth hacking. Na czym polega ta technika i dlaczego warto ją wykorzystać? Sprawdźmy!

Czym jest growth hacking?

Mimo nieustannego rozwoju nowoczesnych środków marketingowych wielu przedsiębiorców wciąż zastanawia się, co to jest growth hacking. Trudno się temu dziwić. Terminem tym zaczęto się bowiem posługiwać stosunkowo niedawno, gdyż dopiero w 2010 roku.

Growth hacking to alternatywa tradycyjnych narzędzi marketingowych, które zdefiniować można jako skrót wobec standardowych metod reklamowych. Technika ta opiera się na wykorzystaniu tańszych, a nierzadko również skuteczniejszych rozwiązań niż niegdyś efektywne bloki telewizyjne czy oferty w prasie.

Wiedząc, growth hacking co to jest oraz znając potencjał tego typu rozwiązań, przedsiębiorcy coraz częściej rezygnują z tradycyjnych narzędzi marketingowych, stawiając na innowacyjne praktyki.

Kto powinien wykorzystać growth hacking?

Growth hacking to metoda szczególnie popularna wśród początkujących firm, których budżet nie pozwala na wykorzystanie innych środków marketingowych. Technikę tę wykorzystują najczęściej startupy, którym zależy na zbudowaniu grona zaangażowanych odbiorców oraz zwiększeniu konwersji, przy jednoczesnym ograniczeniu nakładów finansowych związanych z działaniami reklamowymi.

Growth hacking jest ponadto świetnym sposobem na promowanie produktów dopiero wprowadzanych na rynek oraz doskonałą opcją dla każdej firmy na wczesnym etapie jej rozwoju.

Jedną z najważniejszych aspektów tej metody jest możliwość obniżania kosztów pozyskiwania leadów, dzięki czemu nawet początkujący przedsiębiorcy mają szansę na systematyczne generowanie konwersji oraz zwiększanie sprzedaży.

Czy growth hacking jest uczciwą metodą?

Wiedząc, co to jest growth hacking, wielu właścicieli firm zastanawia się, czy tego typu działania są legalne i nastawione na uczciwe generowanie leadów. Uspokajając wszystkich przedsiębiorców, mówimy – tak, growth hacking to w pełni dozwolona metoda budowania konwersji, która w wielu przypadkach okazuje się kluczem do sukcesu.

Trzeba jednak zaznaczyć, że tak jak w przypadku wszystkich innych działań online, zawsze znajdą się osoby, które będą chciały uzyskać spektakularne wyniki poprzez nieco mało uczciwe metody. Zaawansowane algorytmy wyszukiwarek są jednak w stanie wykryć wszelkie próby oszustwa i szybko je ukarać. Warto więc postawić na sprawdzone i skuteczne praktyki, dzięki którym przedsiębiorstwo ma szansę na zwiększenie bazy klientów i rozszerzenie świadomości marki. Usługi tego typu oferuje profesjonalny growth hacker.

Czym zajmuje się growth hacker?

Growth hacker to osoba, która stawia na nowoczesne środki przekazu w działaniach promocyjnych, wybierając reklamy w social mediach, marketing wirusowy czy oferty PPC. Wyróżnia ją przede wszystkim analityczny umysł oraz szerokie spojrzenie na wszelkie nowinki w świecie Internetu.

Swoistego podziału zadań growth hackera podjął się Justin McGill. Oto najważniejsze działania podejmowane przez specjalistę do spraw nowoczesnego marketingu:

  1. Pozyskiwanie – wszelkie działania mające na celu rozszerzenie bazy klientów danej firmy. Growth hacker wykorzystuje wówczas metody, takie jak: publikowanie postów gościnnych, optymalizacja strony internetowej, dbałość o pozytywne opinie użytkowników czy działalność w social mediach.
  2. Aktywizowanie – mowa tu o angażowaniu odbiorców poprzez działania, takie jak: e-mail marketing, udostępnianie darmowych wersji próbnych, zbieranie opinii o stronie internetowej czy wysyłanie drobnych upominków.
  3. Zatrzymanie – po pozyskaniu nowych odbiorców trzeba również zatrzymać ich na stronie internetowej. Growth hacker posługuje się wówczas narzędziami usprawniającymi kontakt z klientami, takimi jak sekcja Q&A, ukierunkowany content czy popularna w ostatnim czasie grywalizacja.
  4. Odesłanie – nagradzanie użytkowników, którzy zdecydowali się podzielić treściami z innymi osobami, udostępniając je na swoich mediach społecznościowych czy forach internetowych.
  5. Przychód – jako że growth hacking nastawiony jest na osiąganie zysków, ostatni punkt listy McGilla dotyczy koncentrowania się na użytkownikach, którzy dokonali faktycznego zakupu. Analiza ich zachowań, przyczyn rezygnacji i skłonności do kolejnych odwiedzin daje dostęp do wielu istotnych informacji, dzięki którym opracowanie skutecznej strategii marketingowej nie stanowi żadnego problemu.

Dlaczego warto wykorzystać growth hacking?

Growth hacking zapewnia wiele korzyści istotnych dla rozwoju niemal każdego współczesnego biznesu. Oto kilka najistotniejszych zalet, w wyniku których niejedna początkująca marka ma szansę na sukces:

  • satysfakcjonujący zwrot z inwestycji, który wynika z wdrożenia skutecznych technik promocyjnych opartych o wyniki dokładnych badań analitycznych;
  • niskie koszty wdrożenia poszczególnych technik w porównaniu z tradycyjnymi środkami reklamowymi, takimi jak oferty w prasie czy bloki w telewizji;
  • łatwe sposoby zastosowania konkretnych działań w stosunkowo krótkim czasie, dzięki czemu osiągnięcie pożądanych wyników nie wymaga zbyt wiele zaangażowania;

Mówiąc o growth hackingu, należy też wspomnieć o nieodłącznym elemencie budowania marki w Internecie, jakim jest SEO. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek wspiera wszelkie działania marketingowe online poprzez techniki poprawiające komfort użytkowania witryny oraz metody mające korzystny wpływ na pozycjonowanie strony na liście wyników wyszukiwania Google.

Content marketing to kolejna, świetna taktyka, dzięki której nowoczesne środki promocyjne przynoszą jeszcze lepsze efekty. Angażujące treści dostosowane do potrzeb i oczekiwań docelowych odbiorców skutecznie przyciągają uwagę nowych klientów i zachęcają ich do skorzystania z oferty firmy. Co więcej, metoda ta, podobnie jak growth hacking, jest stosunkowo tanim rozwiązaniem, dzięki czemu nawet początkujące firmy mogą w pełni wykorzystywać jej potencjał.

Podsumowanie

Growth hacking to świetny sposób na promowanie marki w sieci. Nowoczesne narzędzia marketingowe wyróżniają się znacznie większą skutecznością niż tradycyjne odpowiedniki, dlatego ich wykorzystanie polecane jest wszystkim firmom nastawionym na rozwój oraz pozyskiwanie nowych klientów.

Istotną zaletą tej strategii są także niskie koszty wdrożenia, dzięki czemu nawet najmniejsze marki mogą zastosować ją w swoim planie sprzedażowym. Aby jednak osiągnąć najlepsze rezultaty, warto skorzystać z pomocy eksperta.

Growth hacker to osoba specjalizująca się w nowoczesnych narzędziach reklamowych, która świat internetowych rozwiązań zna jak własną kieszeń. Warto więc postawić na sprawdzone metody i podjąć współpracę z doświadczonym marketerem, gdyż okazać się to może kluczem do sukcesu niejednej współczesnej firmy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.