Buzz marketing – co to jest?

Bezpłatna konsultacja

Nawet najwyższej jakości produkty czy usługi nie wygenerują satysfakcjonującej sprzedaży bez odpowiednich działań marketingowych. Współcześni przedsiębiorcy coraz częściej decydują się więc na wykorzystanie różnorodnych narzędzi promocyjnych, które pozwolą im dotrzeć do szerszego grona odbiorców i pozyskać nowych klientów. Jedną z takich metod jest buzz marketing. Na czym polega i jak w pełni wykorzystać jego potencjał? Podpowiadamy.

Czym jest buzz marketing?

Buzz marketing definicja podaje, że jest to zestaw działań mających na celu skłonienie konsumentów do rozmawiania o danej firmie i jej ofercie. Wykorzystanie tej techniki korzystnie wpływa na świadomość marki i jej wyniki sprzedażowe, które, w wyniku większego zainteresowania ofertą, stale rosną.

Wielu współczesnych konsumentów czuje się przytłoczonych wszechobecnymi reklamami, które nierzadko w dość agresywny sposób nakłaniają ich do zakupu. Zastosowanie nieco mniej nachalnej metody, takiej jak buzz marketing, jest więc świetnym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów, przy jednoczesnym dbaniu o wizerunek marki.

Dzięki subtelnym komentarzom o danej ofercie w różnych miejscach w sieci użytkownicy częściej rozmawiają o firmie i oferowanych przez nią produktach czy usługach. Marka staje się wówczas coraz bardziej rozpoznawalna, a działania marketingowe nie wymagają zbyt dużego wysiłku. Nic więc dziwnego, że buzz marketing opinie są tak dobre.

Buzz marketing – przykłady

Istnieje wiele skutecznych technik, dzięki którym kampania reklamowa przynieść może spektakularne efekty. Oto buzz marketing przykłady wykorzystywane przez wielu współczesnych marketerów.

Marketing wirusowy

Technika ta opiera się na wykorzystaniu zabawnych, oryginalnych i silnie angażujących treści, które, zgodnie z nazwą, rozprzestrzeniają się w sieci niczym wirus. Szczególnie skutecznym ośrodkiem prowadzenia kampanii okazują się obecnie media społecznościowe. Użytkownicy mogą wówczas reagować na dane publikacje, komentować je i udostępniać, dzięki czemu świadomość marki dynamicznie wzrasta.

Community marketing

Metoda ta polega na tworzeniu środowiska, w którym gromadzi się społeczność pośrednio lub bezpośrednio zainteresowana marką bądź jej ofertą. Obszary te zwykle przyjmują postać forów internetowych powiązanych tematycznie z danym biznesem online. Osoby wyróżniające się tymi samymi potrzebami mogą wówczas dyskutować na dane tematy, które są tożsame z produktami lub usługami znajdującymi się w asortymencie danej firmy.

Evangelist marketing

Evangelist marketing polega na budowaniu zaufania odbiorców do marki, którzy są wówczas bardziej skłonni nie tylko do skorzystania z jej oferty, ale także dzielenia się pozytywnymi opiniami ze swoimi znajomymi. Technika ta jest bardzo skutecznym sposobem zwiększania sprzedaży i poszerzania grona odbiorców, co przekłada się na długofalowy rozwój firmy. Trzeba jednak zaznaczyć, że stanowi dość wymagającą metodę marketingu, dlatego przed jej wdrożeniem warto przeprowadzić szczegółowe badania oraz opracować kompleksowy plan działania.

Brand blogging

Kolejną, skuteczną metodą pozyskiwania nowych klientów, wykorzystującą przy tym buzz marketing, jest blogowanie. Tworzenie wysokiej jakości treści, które podkreślają profesjonalizm marki oraz wysoką jakość jej produktów i usług korzystnie wpływa na jej wizerunek w sieci, a także zwiększa zaufanie docelowych odbiorców. Wykazanie się znajomością branży lub przedstawienie danego tematu z punktu widzenia eksperta jest ponadto świetnym sposobem na zwiększenie autorytetu firmy oraz poziomu sprzedaży.

Cause marketing

Technika ta polega na wspieraniu pewnych inicjatyw, projektów czy wydarzeń społecznych. Konsumenci, widząc zaangażowanie firmy w przedsięwzięcia kulturalne i rozwojowe, są z reguły bardziej skłonni do skorzystania z jej oferty. Jako że tego typu projekty zwykle są dość dobrze promowane, marka zyskuje ponadto dodatkowy rozgłos, a sprzedaż produktów dynamicznie wzrasta.

Dlaczego warto wykorzystać buzz marketing?

Buzz marketing to metoda, wykorzystanie której niesie za sobą wiele istotnych dla rozwoju marki korzyści. Najważniejszą zaletą tej formy promowania marki w sieci jest jednak fakt, iż budzi zaufanie docelowych odbiorców. Z racji, że współcześni użytkownicy każdego dnia zalewani są morzem różnego rodzaju reklam, trudno wyróżnić swoją ofertę i dotrzeć do nowych klientów. Rozwiązaniem tego problemu okazuje się buzz marketing. Stanowi bowiem świetną metodę rozszerzania świadomości marki, przy jednoczesnym zachowaniu jej pozytywnego wizerunku. Oto kilka innych korzyści, jakie gwarantuje odpowiednio przeprowadzona kampania:

  • większa rozpoznawalność marki – wykorzystanie skutecznych technik buzz marketingu, takich jak promocje w mediach społecznościowych, pozwala dotrzeć do nowych odbiorców oraz zwiększyć świadomość marki na wielu obszarach w sieci;
  • większe zaufanie do marki – z badań wynika, że większość współczesnych użytkowników ufa internetowym rekomendacjom tak samo, jak poleceniom swoich znajomych. Warto więc zadbać o wiarygodność marki, wykorzystując buzz marketing;
  • niskie koszty wdrożenia kampanii – opracowanie i zastosowanie strategii buzz marketingu jest dość tanim przedsięwzięciem, którego największe koszty wiążą się z reguły z przeprowadzeniem badań i analizą ich wyników;
  • brak zależności od Adblock – techniki buzz marketingu odporne są na wszelkiego rodzaju blokady reklam, dzięki czemu przekaz trafia do jeszcze szerszego grona odbiorców.

Podsumowanie

Buzz marketing to jeden z najskuteczniejszych sposobów promowania marki. Umiejętnie opracowana strategia zapewnia bowiem napływ nowych odbiorców, szerszą świadomość oferty oraz lepsze wyniki sprzedażowe, umożliwiające nieustanny rozwój biznesu w sieci.

Warto więc poświęcić trochę czasu na przeprowadzenie dokładnych badań i wdrożenie kampanii na najchętniej użytkowanych przez grupę docelową kanałach. Trzeba natomiast pamiętać, że buzz marketing, jak każda inna strategia reklamowa, wymaga cierpliwości i wytrwałości. Na jej efekty zdecydowanie warto jednak poczekać, gdyż okazać się mogą kluczem do sukcesu każdego współczesnego przedsiębiorstwa.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, skontaktuj się z naszą agencją SXO!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.