Budowanie linków – TOP 8 wskazówek

Budowanie linków – TOP 8 wskazówek

Bezpłatna konsultacja

Linki zwrotne (zewnętrzne) to takie, które odsyłają użytkownika do strony w innej witrynie. Dlaczego są tak ważne? Ponieważ budują ruch na Twojej stronie internetowej oraz poprawiają Twój ranking w wyszukiwarce, gdyż algorytmy Google uwzględniają ich ilość i jakość.

Jak zatem zdobyć linki zwrotne? Oto kilka skutecznych metod:

Poproś o linki

Tak! To naprawdę takie proste! Wystarczy, że poprosisz innych twórców treści o linki do swoich stron. Pamiętaj jednak, że przed tym działaniem musisz zadbać o jakość swojej witryny i odpowiednio dopasować ją do strony, którą prosisz o linki.

Nie możesz tak po prostu poprosić wszystkich o linki i czekać na sukces. To może zniszczyć Twoją reputację. Pomyśl więc o tym jak o wzajemnej wymianie. Oferujesz coś, co dopełni ich treść i poprawi wrażenia odwiedzających, podczas gdy oni dają ci link zwrotny.

Na początku musisz znaleźć strony, które mają treść podobną do Twojej. Następnie skontaktuj się z nimi poprzez e-mail lub media społecznościowe.

Gdy posiądziesz już dane kontaktowe wystarczającej liczby stron internetowych, możesz rozpocząć proces budowania linków. Pamiętaj jednak, że nie otrzymasz linku zwrotnego z każdego e-maila. Większość osób, do których się zwracasz pewnie nawet nie zareaguje. Jeśli uda Ci się uzyskać choćby trzy linki zwrotne z 60 e-maili, możesz uznać to za sukces swojej misji.

Uzupełnij linki w innych blogach

Jeśli posiadasz kilka blogów lub stron internetowych, linkowanie do nich to bardzo łatwy sposób na budowanie linków, nad którymi masz pełną kontrolę.

Będzie to działać szczególnie dobrze, jeśli masz już biegle prosperującą stronę internetową, ponieważ możesz umieścić w niej linki, aby wysłać użytkowników do nowych lub mniej wydajnych witryn. Pamiętaj, że Twoje łącza muszą być przydatne dla odbiorcy. To bardzo ważny aspekt, na który Google zwraca uwagę podczas oceniania jakości Twojej strony.

Metoda drapacza chmur

Metoda drapacza chmur została pierwotnie stworzona przez Briana Deana z Backlinko i jest podobna do proszenia innych twórców o linki.

Celem tej metody jest tworzenie treści wyłącznie w celu uzyskania linku. Oznacza to, że najpierw znajdujesz tekst w danym temacie z dużą ilością linków zwrotnych, a następnie piszesz coś, co jest lepsze niż ta oryginalna treść poprzez:

  • wydłużanie go,
  • dodanie szczegółów i objaśnień,
  • dodanie nowych pomysłów i przykładów,
  • wprowadzanie nowych statystyk.

Po utworzeniu zupełnie nowej, lepszej treści docierasz do witryn z linkami do oryginalnej zawartości z informacją, że Twoja jest bardziej wartościowa. Dzięki temu zyskujesz nowych odbiorców i większy ruch.

Stwórz niepowtarzalne obrazy

Wysokiej jakości, darmowe obrazy są świetnym towarem w Internecie. Jeśli więc staniesz się ich dostawcą, zgromadzisz wiele linków zwrotnych. Dzieje się tak dlatego, że właściwą etykietą internetową jest dołączenie linku do oryginalnego źródła obrazu.

Dotrzesz w ten sposób do wielu stron internetowych, blogów i artykułów, które skorzystają z Twojego obrazu w zamian za link zwrotny. Proste, prawda?

Kolejną metodą, którą możesz wykorzystać, aby uzyskać linki zwrotne do swoich zdjęć, jest coś, co nazywa się odwrotnym wyszukiwaniem obrazów. Jest to proces znajdowania użytkowników, którzy już wykorzystali Twoje obrazy i proszenia ich o podanie źródła i linku zwrotnego do Twojej strony. Pamiętaj też, że aby zwiększyć skuteczność obrazów, musisz je odpowiednio zoptymalizować.

Wykorzystaj uszkodzone linki

Błąd 404 to bardzo irytujący problem. W przypadku procesu budowania linków jest on jednak szansą na sukces. Pojawia się on wówczas, gdy link wysyła Cię do strony, która nie istnieje lub jest zablokowana. Jest to również nazywane uszkodzonym linkiem.

Zepsute budowanie linków ma miejsce, gdy znajdziesz uszkodzone linki na odpowiednich stronach internetowych i zaoferujesz swoje treści jako zamiennik (lub stworzysz nową treść, jeśli nie masz aktualnie nic odpowiedniego).

Możesz to zrobić poprzez skontaktowanie się z właścicielem strony i poinformowanie go o uszkodzonym linku i chęci go zastąpienia. Działa to naprawdę dobrze, ponieważ uszkodzone linki są szkodliwe z punktu widzenia UX. Właściciele witryn z pewnością będą wdzięczni za to, że zaoferowano im szybkie i łatwe rozwiązanie problemu.

Bądź “gościem” w innych treściach

Linki zwrotne nie zawsze muszą pochodzić z blogów i artykułów. Możesz je też uzyskać z innych rodzajów treści, takich jak filmy z YouTube, transmisje na żywo i podcasty, występując w nich jako gość.

Często otrzymasz wówczas linki do swojej witryny w opisach, a także we wszelkich promocjach dotyczących Twojej strony w mediach społecznościowych i na stronie internetowej gospodarza.

Buduj i wykorzystuj relacje

Podstawowym aspektem budowania linków jest tworzenie relacji. Łatwiej jest bowiem prosić o przysługi osoby, które już znasz, niż przypadkowych ludzi.

Musisz być gotowy na współpracę i oferowanie pomocy tym, z którymi planujesz dzielić się linkami itp. Będą oni bardziej skłonni do umieszczenia w swoich treściach linków do Twoich stron, jeśli zaoferujesz im coś w zamian. Pomyśl więc o tym, jak o długotrwałej relacji, a nie krótkoterminowej znajomości.

Znajdź niepowiązane wzmianki

Pamiętasz o odwrotnym wyszukiwaniu obrazów, aby znaleźć niepowiązane zastosowania twoich zdjęć? A czy wiesz, że możesz zrobić to samo z wzmiankami o swojej marce?

Bezpłatnie możesz to zrobić wyszukując nazwę swojej marki za pomocą zaawansowanego wyszukiwania Google, aby wykluczyć swoją witrynę i media społecznościowe. Następnie możesz przejrzeć wszystkie wyniki i znaleźć te, które wspominają Twoją markę, ale nie zawierają linku zwrotnego.

Podsumowanie

Właśnie poznałeś 8 skutecznych sposobów na budowanie linków, które jesteś w stanie wdrożyć w swoją strategię już dziś. Jeśli jednak uważasz, że nie jest to wystarczająca ilość wskazówek, możesz skontaktować się z nami. Z chęcią odpowiemy na Twoje pytania i rozważymy Twój niepowtarzalny przypadek. Jeśli uznasz, że przyda Ci się pomoc we wprowadzeniu strategii budowania linków, możemy Ci pomóc. Nie czekaj, Twój ruch!

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SXO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SXO!

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.