Budowanie linków – jak stworzyć skuteczną strategię link buildingu?

Bezpłatna konsultacja

Search Engine Optimization to strategia marketingu internetowego, która opiera się na zwiększaniu widoczności witryny na liście wyników wyszukiwania. Jedną z technik wchodzących w skład SEO jest link building. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał tego procesu, przyjrzyjmy się jego charakterystyce i przykładowym strategiom zdobywania linków.

Jest to jedna z technik digital marketingu, która obejmuje tworzenie linków zwrotnych ze skutecznym tekstem zakotwiczenia do danej witryny. Wartościowe łącza poprawiają ranking w SERP i pokazują Google, że strona zasługuje na prezentację szerszej publiczności.

Kiedy pewna witryna prowadzi użytkownika do Twojej strony, pokazuje tym samym, że ceni jej zawartość, a treść jest wartościowa i godna uwagi. Wraz ze wzrostem liczby linków rośnie również autorytet witryny i zaufanie konsumentów.

Warto też dodać, że wyszukiwarki szybko identyfikują strony internetowe, które uzyskują linki za pośrednictwem nieuczciwych metod, takich jak płacenie za łącza czy korzystanie z farm linków. Ważne jest zatem, aby zrozumieć podstawy tej strategii przed opracowaniem kampanii link buildingu. Pomoże to uniknąć problemów związanych z technikami black hat SEO.

Dlaczego warto budować sieć linków zwrotnych?

Sieć wartościowych i wiarygodnych linków zwrotnych jest ważnym czynnikiem rankingowym Google. Warto więc zainwestować w tę strategię. Oto kilka istotnych korzyści, które wynikają z wprowadzenia jej do swojego planu marketingowego:

  • wartościowe linki gwarantują większą widoczność witryny na liście wyników wyszukiwania Google;
  • otrzymywanie łączy to świetny sposób na budowanie ruchu na stronie;
  • wartościowe linki przychodzące i rozbudowany profil linków zwrotnych generują zaufanie odbiorców i zwiększają wiarygodność marki;
  • budowanie linków usprawnia proces indeksowania stron internetowych,
  • linki umożliwiają firmom budowanie relacji z innymi markami.

Strategie budowania linków

Istnieje wiele strategii budowania linków. Jedne z nich są proste, inne wymagają większego wysiłku. Niemniej jednak warto zaangażować się w większość z nich, gdyż okazać się to może kluczem do sukcesu. Oto techniki linkowania, na które warto zwrócić szczególną uwagę.

Blogowanie gości

Stanowi to jedną z najłatwiejszych do wdrożenia technik budowania linków. Coraz więcej firm działających w sieci zakłada blogi poza swoją stroną internetową. Umożliwiają one użytkownikom dokładne zapoznanie się z ofertą danej marki oraz zapewniają dostęp do wszelkich informacji na jej temat. Dzięki temu łatwiej jest też poprosić innych popularnych blogerów w swojej branży o możliwość napisania gościnnych postów na ich stronach.

Blogowanie gości to doskonały sposób na zwiększenie ruchu w witrynie. Połączenie posta z odpowiednią stroną gwarantuje napływ nowych odbiorców, co pozytywnie wpływa na pozycję w SERP. Warto więc rozważyć publikację swoich postów na blogach, które wysoko plasują się w Google.

Infografiki

Tworzenie infografik to świetna technika strategii budowania linków. Udostępnianie ciekawych grafik nawiązujących do danego tematu jest doskonałym sposobem na zwrócenie uwagi użytkowników i zachęcenie ich do odwiedzenia głównej witryny.

Okazuje się też, że dzięki infografikom, wiele osób linkuje do Twojej strony, nawet jeśli o tym nie wiesz. Wynika to ze stale rosnącej popularności tych elementów.

Naprawianie uszkodzonych linków

Aby rozwiązać ten problem, musisz najpierw zidentyfikować strony z uszkodzonymi linkami. Następnie skontaktuj się z właścicielami poszczególnych witryn i poproś o zastąpienie nieaktywnego łącza nowym linkiem o wysokiej wartości.

Rezultaty tego będą korzystne zarówno dla Ciebie, jak i właściciela strony, z której pochodził dany link. Strategia ta wymaga jednak specjalistycznej wiedzy, aby podjęte kroki okazały się rzeczywiście skuteczne. Warto więc skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji SEO, której doświadczenie i umiejętności pozwolą uniknąć wszelkich błędów z wdrożeniem.

Wartościowe treści

Najlepszym sposobem na naturalne łączenie się z innymi witrynami jest tworzenie wartościowych i godnych zaufania treści. Tego typu content jest na tyle atrakcyjne, że inni twórcy z chęcią przekierują swoich odbiorców do Twojej strony.

Warto też dołączyć do treści filmy i obrazy, które z pewnością wygenerują więcej kliknięć. Dzięki temu ruch w witrynie wzrośnie, przez co Google uzna ją za wartościową i umieści na wysokiej pozycji w SERP.

Fora internetowe

Wszelkie fora z pytaniami i odpowiedziami, takie jak Reddit i Quora, stanowią doskonały środek promowania marki za pośrednictwem publikowania linków do swojej witryny. Warto jednak uważać na spamowanie łączami, gdyż może to przynieść więcej szkód niż korzyści.

Najlepszym sposobem na wykorzystanie tego elementu w swojej strategii budowania linków jest bycie aktywnym, dzielenie się specjalistyczną wiedzą i komentowanie wątków powiązanych z daną branżą.

Podsumowanie

Budowanie linków to doskonały sposób na zwiększenie ruchu organicznego w witrynie, co w konsekwencji nierzadko prowadzi do wzrostu sprzedaży. Warto więc uzbroić się w cierpliwość i przeprowadzić dokładne badania, które pozwolą zidentyfikować obszary, z którymi warto się połączyć. Link building okazać się może kluczem do sukcesu, powinien więc znaleźć się w strategii marketingowej każdej współczesnej marki.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: beasmetics.pl, prettyfe.pl

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.