Audyt UX

Audyt UX

Darmowy audyt ux

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

    Audyt użyteczności strony według heurystyki Nielsena pozwala wykryć wszelkie problemy, które pojawiają się w witrynie internetowej. Jest ukierunkowany na trudności dotyczące wizualnej strony danego serwisu. Dzięki niemu udaje się wprowadzić zmiany, które sprawiają, że witryna jest bardziej funkcjonalna, dostosowana do indywidualnych potrzeb i oczekiwań. Analiza heurystyczna strony pozwala skutecznie pozbyć się utrudnień, przez które użytkownicy szybko opuszczają daną witrynę.

    Audyt ekspercki UX – co to?

    Zamiast przytaczać tutaj definicję, czym jest audyt UX strony internetowej, warto wyjaśnić to pojęcie bardziej obrazowo. Można zrozumieć ten audyt jako analizę, za pomocą której sprawdza się serwis pod kątem doświadczeń użytkowników. Stąd też wzięła się nazwa tego badania (UX – z ang. user experience).

    Czym się różni audyt SEO od UX?

    Wszyscy, którzy mają stronę internetową lub sklep online, z pewnością spotkali się już z określeniem „audyt SEO” (od Search Engine Optimization). Z kolei analiza heurystyczna UX wciąż dla wielu może być nieco enigmatyczna. I dlaczego w ogóle rozróżnia się te dwa audyty? Obydwa odnoszą się przecież do tego samego, czyli do badania serwisu. Ich zastosowanie również jest podobne – tak samo audyt użyteczności strony oraz SEO, sprawiają, że można wykryć wszelkie nieprawidłowości w kodzie, treści czy w projekcie wizualnym witryny.

    Rozwiń

    Audyt ekspercki UX – jakie są jego założenia?

    Wykryć wszystkie najczęstsze błędy, patrząc na serwis pod kątem jego użytkowników

    Jak podchodzi się do audytu UX? Ważne jest, by wykryć wszystkie te detale na badanej witrynie, które w większym lub mniejszym stopniu mogą sprawić, że odbiorca nie będzie do końca zadowolony, że wybrał właśnie tę, a nie konkurencyjną. Pod uwagę należy wziąć: błędy podstawowe, błędy średnie i błędy krytyczne.

    Rozwiń

    Kiedy przeprowadza się audyt użyteczności?

    Najczęściej warto zdecydować się na audyt UX strony internetowej, gdy użytkownicy zgłaszają sugestie, które wydają się sensowne i pomocne. Im więcej jest takich próśb, tym szybciej warto rozważyć analizę użyteczności strony.

    Rozwiń

    Audyt Usability – na czym polega?

    Audyt UX przeprowadzany jest z uwzględnieniem co najmniej kilku etapów. Warto poznać standardowy przebieg takiego badania, by wiedzieć, jakiego rodzaju czynności należy podjąć (by uniknąć poniższych problemów, które poruszymy w tekście). Każde z nich może usprawnić serwis pod kątem doświadczeń użytkownika, dzięki czemu długo nie trzeba będzie zmieniać designu i struktury w serwisie internetowym.

    Rozwiń

    Audyt w sklepach internetowych – z czym się wiąże?

    Przeprowadzając audyt UX sklepu internetowego, można znacznie poprawić wiele wskaźników, które mają znaczenie dla przedsiębiorcy. Przede wszystkim przekładają się bezpośrednio na więcej „wejść” i mniej „wyjść” z e-commerce. Szczególnie mniej tych „wyjść”, które nie dają firmie niczego (czyli np. klient ani nie założy konta, ani nie „włoży” produktu do koszyka, ani nie wykona żadnej innej akcji, która dla przedsiębiorstwa miałaby znaczenie). Ponadto oprogramowanie e-sklepu może „odnotować” większą liczbę złożonych zamówień i zrealizowanych transakcji. Co konkretnie bierze się pod uwagę, jeśli chodzi o audyt UX w sklepie internetowym?

    Rozwiń

    Audyt UX strony WWW – jakie są korzyści?

    Pomimo tego, że więcej można przeczytać o tym, czego dotyczą audyty SEO, analiza pod kątem UX także daje wiele korzyści. Wybierając audyt UX, można spodziewać się, że strona:

    Rozwiń

    Audyt UX – czy jest drogi?

    Audyt UX co to – gdy już wiadomo, z czym wiąże się taka analiza za pomocą metody cognitive walkthrough, warto także uwzględnić kwestię finansową. Mianowicie, czy taka analiza strony pod kątem doświadczeń użytkownika jest sporym wydatkiem, czy takim „do przyjęcia”?

    Rozwiń

    Audyt UX – jak wybrać agencję SEO?

    Najlepiej zapoznać się z dotychczasowymi realizacjami, z zakresem proponowanych usług, a także zorientować się, czy agencja pozycjonerska jest dyspozycyjna. Warto też dowiedzieć się, jak na nią patrzą jej dotychczasowi klienci, a także, czy ich strony są faktycznie dopracowane pod względem audytu UX strony internetowej. Co mówią o takich witrynach osoby, które z nich korzystają na co dzień – czy są zadowolone, czy też przeprowadzona analiza i poprawa nie każdemu się podobają.

    Rozwiń
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.