Audyt SXO

Audyt SXO

Darmowy audyt sxo

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

    Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach podstawa do osiągnięcia sukcesu zarówno przez małe, lokalne firmy, jak i światowe przedsiębiorstwa. Promowanie swojego biznesu w sieci pozwala stosunkowo niskim kosztem docierać do szerokiego grona odbiorców – w porównaniu do np. reklam telewizyjnych. Jednak aby działania digital marketingu okazały się skuteczne, muszą być dobrane indywidualnie na podstawie wielu różnych czynników, a następnie regularnie sprawdzane. Nie inaczej jest w przypadku strategii SXO.

    Działania w sieci, takie jak pozycjonowanie stron internetowych (SEO) czy dopasowanie ich do user experience (UX), czyli wrażeń użytkownika, sprawdza się za pomocą audytu – specjalistycznej analizy strony pod kątem czynników istotnych dla skuteczności danej strategii. SXO (Search Experience Optimization) to stosunkowo nowa strategia, jednak zasady są takie same – aby wykorzystać cały jej potencjał, konieczna jest specjalistyczna ocena serwisu, którą wykonuje się przed wprowadzeniem jakichkolwiek działań, a także po ich zakończeniu. Czym właściwie jest SXO? Jak zrealizować taką strategię? Na czym polega audyt w tym przypadku?

    SXO – co to jest?

    Marketing to, najogólniej mówiąc, czerpanie zysków ze spełniania potrzeb odbiorców. Dlatego w każdej strategii marketingowej kluczowe jest jasne określenie grupy docelowej i planowanie działań na podstawie jej potrzeb oraz zwyczajów. Bardzo ważne są również zachowania użytkowników na stronie. Nie można jednak zapominać o tym, że zarówno potrzeby konsumentów, jak i trendy na rynku stale się zmieniają. Z tego względu specjaliści od marketingu internetowego szukają coraz to nowszych sposobów na zadowolenie odbiorców i zachęcenie ich do wykonania konkretnej akcji. Tak właśnie powstało jedno z najświeższych pojęć związanych z promowaniem swojego biznesu w sieci, czyli SXO marketing.

    Rozwiń

    Największe korzyści SXO

    Jako że strategia SXO Search Experience Optimization to połączenie UX i SEO, korzyści z jej wdrożenia będą obejmowały zarówno zalety optymalizacji strony internetowej pod SEO, jak i dopasowania jej do wrażeń użytkownika.

    Rozwiń

    Czym jest marketing internetowy i dlaczego jest tak ważny?

    To działania i strategie promocyjne, które za pośrednictwem Internetu mają zbudować świadomość marki wśród konsumentów, zachęcić ich do kupienia produktu lub skorzystania z usługi oraz nawiązać pozytywne i długotrwałe relacje z klientami. SXO jest jedną ze strategii e-marketingu, dlatego wszystkie wspomniane wyżej kwestie dotyczą również tego terminu.

    Rozwiń

    SXO a nowe wymagania wyszukiwarki Google

    Pozycjonowanie i optymalizacja witryny w Polsce najczęściej uwzględniają zasady i wymagania wyszukiwarki Google, z której w naszym kraju korzysta ponad 95% wszystkich internautów. Najwięcej ruchu pochodzi właśnie z tej wyszukiwarki, dlatego też najskuteczniejszą strategią będzie pozycjonowanie, a także ogólne wdrażanie strategii SXO według jej algorytmów. Google podczas wartościowania stron bierze pod uwagę ponad 200 czynników, z czego tylko niektóre zostały oficjalnie przedstawione przez firmę – dlatego tak trudno osiągnąć wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Oprócz tego wymagania wyszukiwarki są stale aktualizowane. Od jakiegoś czasu firma Google wprowadza coraz więcej zmian, które dotyczą wrażeń użytkownika. SXO to zatem strategia, która doskonale wpisuje się w nowe idee Google.

    Przeprowadzenie audytu SXO – co to jest i dlaczego jest potrzebne?

    Mierzenie efektywności prowadzonych działań to podstawa do osiągnięcia sukcesu. Bez sprawdzania i analizowania zmian trudno byłoby określić, czy stosowane strategie działają i mają sens. Konsekwencją tego byłoby niepotrzebne przeznaczanie środków na reklamę, która nie przynosi efektów i nie pomaga firmie realizować celów biznesowych. Aby sprawdzić dopasowanie strony pod kątem UX i SEO, koniecznie powinien być przeprowadzony audyt SXO.

    Rozwiń

    Kto i kiedy powinien wykonać audyt SXO?

    Audyt SXO może służyć jako narzędzie do analizowania skuteczności prowadzonych działań, dlatego warto wykonywać go regularnie – nawet jeśli strona nie ma problemu z generowaniem ruchu i procesem zwiększenia konwersji (być może można zrobić jeszcze więcej?). Jednak oprócz tego warto wykonać taką analizę jeszcze przed planowaniem strategii pozycjonowania i dopasowywania witryny do wrażeń oraz doświadczeń użytkownika. Pozwoli to uzyskać jasny obraz tego, co trzeba poprawić w serwisie internetowym, aby stał się on skutecznym narzędziem marketingowym, w pełni dopasowanym do potrzeb grupy odbiorców i trendów panujących aktualnie na rynku.

    Rozwiń

    Audyt Search Experience Optimization - korzyści

    Analiza pod względem SXO wykrywa wszelkie błędy i nieprawidłowości, które obniżają wartość strony – zarówno dla użytkowników, jak i botów indeksujących – i nie pozwalają jej wspiąć się na szczyt w wynikach wyszukiwania Google. Oczywiście samo przeprowadzenie audytu nie sprawi, że serwis internetowy zyska lepszą pozycję, jest to tylko środek do osiągnięcia celu. Dopiero po przeanalizowaniu raportu i wyeliminowaniu błędów oraz zastosowaniu wskazówek w nim opisanych można liczyć na lepszą widoczność, a tym samym skuteczność strony internetowej.

    Rozwiń

    Z czego składa się kompleksowy audyt SXO?

    W ramach analizy pod kątem SXO specjaliści sprawdzają dopasowanie strony m.in. do wszystkich znanych czynników rankingowych Google – wiele z nich bezpośrednio odnosi się do user experience, jednak ten aspekt analizowany jest dodatkowo na różne sposoby. SXO audyt składa się z wielu elementów, a szczegółowy jego plan jest zależny od potrzeb danego serwisu internetowego oraz potencjalnych jego odbiorców. Jednak ogólny schemat wygląda następująco.

    Rozwiń

    Czym jest SEO?

    Definicja audytu SXO mówi, że jest to przede wszystkim sprawdzenie strony pod kątem wymagań wyszukiwarki, czyli SEO, oraz pod kątem wrażeń użytkownika, czyli UX. Aby dokładnie zrozumieć, co sprawdzane jest podczas takiej analizy, warto zapoznać się z tymi terminami. Zacznijmy od SEO.

    Rozwiń

    Czym jest UX?

    Kolejny obszar, który wchodzi w skład audytu SXO, to UX. Temu zagadnieniu również warto przyjrzeć się bliżej, aby zrozumieć, jakie aspekty są z nim związane i co dokładnie powinno być analizowane podczas audytu.

    Rozwiń

    Konwersja – co to jest i jakie ma znaczenie dla biznesu?

    Konwersja to jeden z najważniejszych aspektów w marketingu internetowym. Dzięki niej można nie tylko zmierzyć efektywność prowadzonych działań i wdrażanych strategii, ale również bezpośrednio czerpać zyski. Czym zatem jest konwersja i co ma wspólnego z audytem SXO?

    Rozwiń

    SXO - strategia nastawiona na cele użytkownika i cele właściciela strony

    UX, SEO, CRO i wszystkie inne działania wykonywane w ramach zwiększania widoczności zazwyczaj opisywane są jako strategie marketingowe, które pozwalają firmom generować zyski, budować zaufanie wśród klientów, kreować profesjonalny wizerunek marki oraz realizować wiele innych celów. Nie można jednak zapominać, że w tym wszystkim znaczenie mają również cele użytkownika.

    Rozwiń

    3 spojrzenia strategii SXO

    SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych, to dopasowanie znacznej części witryny przede wszystkim do wymagań wyszukiwarki. Działania te polegają na optymalizacji kodu i treści oraz wyeliminowaniu błędów technicznych, aby boty indeksujące uznały daną witrynę za wartościową i umieściły ją na wysokim miejscu w rankingu Google. Jest to podstawowa kwestia, która różni SEO od SXO. W tym drugim przypadku strategia bierze pod uwagę trzy spojrzenia: botów indeksujących, użytkownika oraz oczywiście właściciela witryny.

    Rozwiń

    SXO – jak naprawić stronę i zrealizować strategię na podstawie wyników audytu?

    Jak już wiesz, sam audyt SXO nie zwiększa widoczności strony w wynikach wyszukiwania i nie generuje konwersji. Jest to tylko pierwszy krok całego procesu. Następnym etapem powinna być prawidłowa interpretacja wyników w raporcie, następnie na podstawie wyciągniętych wniosków stworzenie strategii optymalizacji pod kątem UX, SEO i CRO i wreszcie – wprowadzenie planu w życie, czyli działania w obrębie witryny, a także poza nią.

    Rozwiń
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.