Audyt SEO w e-Commerce – kompendium wiedzy

Audyt SEO w e-Commerce – kompendium wiedzy

Bezpłatna konsultacja

Marketing internetowy to prawdziwa cyfrowa rewolucja i stały trend w biznesie. Świat wirtualny stwarza ogromne możliwości, ale również wyzwania i problemy. Niezbędnym narzędziem w tym kontekście jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych. Dobór odpowiedniej strategii nie jest jednak prosty, ponieważ zależy od wielu zmiennych. Dowiedz się, od czego zacząć, aby móc spopularyzować swoją markę.

SEO – o co chodzi?

Search Engine Optimization to działania mające na celu poprawienie widoczności Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania w przeglądarce. Dzięki temu zwiększa się konwersję oraz ruch na stronie. Przekłada się to na zyski marki, a przede wszystkim sprawia, że klient powraca w znane mu miejsce.

Zasadniczą częścią SEO jest pozycjonowanie, które wykorzystuje proces doboru odpowiednich słów i fraz kluczowych pod kątem wyszukiwania, co jest powiązane z algorytmami wykorzystywanymi przez przeglądarki internetowe, np. Google. Co się jednak dzieje w sytuacji, kiedy kilka, a nawet kilkadziesiąt stron wykorzystuje te same hasła? Tutaj właśnie wkracza SEO wraz ze swoim wachlarzem możliwości. Jednak aby móc z niego korzystać, warto wykonać w pierwszej kolejności audyt.

Audyt – jak go przeprowadzić?

Jest to niezależna ocena funkcjonowania danej firmy, systemu, projektu czy samego produktu. Jego zasadniczym celu jest usprawnienie funkcjonowania danego elementu. W przypadku SEO zależy nam na zwiększeniu widoczności w sieci. Witryny e-Commerce skoncentrowane są na poszczególnych produktach, więc dodatkową zmienną jest odpowiednio dobrana reklama. Audyt wykaże wady i zalety Twojej witryny.

Warto zrozumieć i określić zasoby efektywnego audytu SEO w e-Commerce. Należy jednak pamiętać, że muszą one być dopasowane do potrzeb Twojej strony internetowej oraz profilu odbiorcy.

Podstawowe parametry audytu

Strona internetowa podczas audytu SEO jest sprawdzana pod kątem treści, parametrów technicznych oraz konfiguracji. Można to sprawdzać ręcznie w dowolnym momencie. Zaleca się, aby te działania były wpisane w podstawowe zarządzanie stroną pod kątem konkurencji. Należy cały czas ulepszać swoją witrynę i oferować za jej pomocą nowe produkty – postaw na user experience. Unikniesz w ten sposób duplikowania treści, co sprawi, że strona stanie się bardziej przystępna i oryginalna na tle pozostałych w branży.

Meta Tagi (meta-elementy)

Są to fragmenty kodu HTML dostępne w sekcji nagłówka. To one odpowiadają za opis zawartości danej strony internetowej. Unikatowy tag pozwala na optymalizację ruchu w witrynie. Meta Tagi są stosowane, np. przez Google do indeksowania. W praktyce oznacza to, że stanowią one niejako streszczenie tytułu strony, a także są połączeniem pomiędzy Twoją nazwą a zamieszczoną treścią. Zwiększają one prawdopodobieństwo dopasowania strony do zapytań klientów, a dzięki temu jesteś pozycjonowany wyżej w rankingu.

Indeksowanie

Jest to proces dodawania strony internetowej do wyszukiwarek. Dane Twojej witryny są zbierane i analizowane, a następnie gromadzone w sieć – zajmują się tym roboty indeksujące. Tym, co je interesuje po wejściu na stronę, są frazy kluczowe, linki zewnętrzne i wewnętrzne, meta tagi, etc.

Jeśli chciałbyś sprawdzić, czy Twoja witryna jest indeksowana – należy wpisać zwrot „site:” przed nazwą strony. Tę czynność pod kątem audytu dla e-Commerce wykonuje się dla oferowanych produktów. Uzyskujemy wówczas informację o błędach technicznych zakłócających odbiór witryny.

Web traffic

Ruch na Twojej stronie internetowej, to mówiąc wprost, liczba wyświetleń oraz interakcje użytkowników w określonym czasie. Za jego pomocą można również w szczegółowy sposób określić kim jest Twój odbiorca i czego poszukuje. Jest to jeden ze wskaźników skuteczności działań SEO. Dowiesz się, czy Twoja strategia e-Commerce przynosi efekty, stargetujesz reklamy, zweryfikujesz konwersję oraz ocenisz dobór słów kluczowych.

Luka w treści

W tym przypadku mowa o różnicy pomiędzy tym, co chcą widzieć na Twojej stronie użytkownicy, a tym, co aktualnie się na niej znajduje. Audyt pomaga określić funkcjonalność witryny, porównując ją na tle innych, a także budując strategię tworzenia i publikowania treści. Pozostałe luki do oceny pod kątem e-Commerce to przekierowania reklam czy social media.

Szybkość ładowania się strony

Odbiorcy, wpisując hasło w wyszukiwarce internetowej oczekują niemal natychmiastowej odpowiedzi. Jeśli strona ładuje się zbyt wolno, rezygnują z niej, korzystając z konkurencyjnej witryny. Szybkość zależy od serwerów, z jakich korzystasz, mobilności strony oraz jej dostępności na arenie międzynarodowej. Audyt pozwala określić wskaźnik szybkości Twojej strony, a także problemy techniczne z tym związane.

Konwersja

Klikalność, która jest nierozerwalnie powiązana z działaniami użytkowników. Wskaźnik ten pozwala określić czy klient wykonał pożądane przez nas działanie w kampanii reklamowej w sieci, np. dokonał zakupu. Jest to dla wielu zasadnicze źródło zysku i dotyczy sklepów internetowych czy witryn oferujących usługi.

Linki zwrotne

Czyli wszelkie przekierowania prowadzące do Twojej witryny. Korzystając z narzędzia Google Search Console, możesz sprawdzić raport, w którym otrzymasz listę wszystkich stron internetowych, które odsyłają do Twojej witryny. Wspomagają one pozycjonowanie oraz indeksowanie. Audyt pokazuje w tym kontekście Twoją pozycję rankingową spośród setek pozostałych witryn.

Wnioski

Celem każdego właściciela strony jest zajęcie pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania. Jest to jednak praca długoterminowa wymagająca poruszania się na wielu płaszczyznach – od technicznej, przez handlową, po wizualną. Coraz bardziej świadomi twórcy stron starają się być na bieżąco ze zmianami algorytmów. Przeprowadzenie audytu SEO e-Commerce jest jedynie punktem wyjściowym do pracy – analizuje nasz obraz w świecie wirtualnym, a także pokazuje pola, które wymagają naprawy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.