ABECADŁO SEO dla laika

Bezpłatna konsultacja

Może to Cię zaskoczy, ale wiele osób prowadzących mniejsze działalności nie jest świadomych, czym jest SEO i jakie są jego rezultaty. Jeżeli Ty sam nie do końca jesteś przekonany o skuteczności jego działania, to koniecznie przeczytaj o korzyściach, które można dzięki niemu osiągnąć.

Zastanawiałeś się, jak to jest być na pierwszych stronach wyszukiwarki? Wszyscy zaczynają kojarzyć Twoją firmę, zapamiętywać jej nazwę, produkty, a Ty sam zyskujesz w oczach odbiorców. Wyobraź sobie…jesteś właścicielem sklepu internetowego z pluszowymi misiami. Po wpisaniu “pluszowe misie dla dzieci” pojawiasz się w pierwszej dziesiątce wyszukanych fraz. Fajne uczucie, prawda?

Nie jest to proste zadanie, ponieważ na SEO wpływa wiele algorytmów Google’a. Ich działanie jest determinowane wieloma czynnikami, które pomagają ustalić, które frazy pojawią się na samej górze w wynikach wyszukiwarki.

Przygotuj kocyk, herbatę i rozpocznij stworzoną przez nas lekturę ABECADŁO SEO dla laika. Zbiór wskazówek, nauczy Cię pozycjonowania na stronie internetowej i pozytywnie wpłynie na jakość tworzonych przez Ciebie treści.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Krótko o wizualizacji strony internetowej

Nic tak nie rozprasza uwagi i nie zniechęca konsumenta treści internetowych, jak chaos, błędy językowe oraz wyczekiwanie, aż strona załaduje się w całości. Wizualizacja strony internetowej jest Twoją wizytówką, tak samo jak oferowane produkty czy usługi. Nieprawidłowo zaprojektowana witryna internetowa niekorzystnie wpłynie na Twoją pozycję w rankingach Google’a. Nie wierzysz? Intuicyjnie i przejrzyście stworzona oprawa graficzna strony, usprawnia proces researchu firmy przez roboty wyszukiwarek oraz zainteresowanych podobnymi produktami.

Bądź precyzyjny w tworzeniu kluczowych fraz

Bycie skrupulatnym to dobra cecha, zwłaszcza w kontekście formułowania słów kluczowych. Nie ograniczaj się do pojedynczych wyrażeń związanych z Twoją branżą. Wróćmy na chwilę do sklepu internetowego z pluszowymi misiami. Hasło “miś”, nie spowoduje, że zyskasz czołowe miejsce w rankingu wyszukiwania produktu. Spraw, by Twój odbiorca zapragnął zaangażować się w proces zakupowy oferty. Wezwij go do działania za pośrednictwem kliknięcia przycisku albo chwytliwego wyrażenia, typu “kup” czy “zadzwoń już dziś”.

Unikaj sponsorowanych treści, które nijak mają się do poprawy skuteczności pozycjonowania Twojej strony internetowej. Wzbudzanie litości poprzez błagający ton publikowanych postów, nie sprawi, że zaintrygujesz odbiorcę. Wręcz przeciwnie. Nachalne e-maile wzbudzą uczucie antypatii i zniechęcą potencjalnego klienta. Rada na dziś: Pełna koncentracja na tworzeniu innowacyjnych przekazów i rezygnacja z proszenia się o nawiązanie kontaktu.

Stań się wzorem do naśladowania

Obserwuj konkurencję, aby stać się od niej lepszym. Trudno rywalizować z “rekinami cyfrowego biznesu”, ale obserwowanie pojawiających się wśród nich trendów, umożliwi Ci wdrożenie nowatorskich rozwiązań. Co więcej, pomysły, z których skorzystałeś mogą stać się kalką i podstawą do rozwoju ciekawszych idei. Pluszowych zabawek jest mnóstwo, a w związku z tym, dużo jest również powiązanych z nimi fraz. Inspiruj się, ale bądź konsekwentny. Co to oznacza w praktyce? Twórz nagłówki w oparciu o wysokie pozycjonowanie, modyfikuj je. Zamiast ,,Top 8 pluszowych misiów na specjalną okazję”, stwórz “Top 15 pluszowych misiów na urodziny” oraz doprecyzuj, czym takie zabawki powinny się wyróżniać.

Klient online czy klient offline?

Nie zapominaj o tym, że klient, który pojawia się na witrynie internetowej Twojej firmy to ta sama osoba, która może zapoznać się z Twoją usługą bądź produktami w realnym świecie. Doedukuj się w zakresie podstaw SEO, nie pozostawaj wirtualnym dinozaurem. Jeżeli czujesz, że przerasta Cię to zadanie, zdecyduj się na profesjonalną pomoc agencji marketingowej.

Twoja obecność w wyszukiwarce Google’a ma znaczenie

To trochę, jak z tym powiedzeniem: “Jeżeli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz”. W tym przypadku mamy do czynienia z obecnością Twojej firmowej strony w przestworzach Internetu. Zadbaj o udostępnienie lokalizacji, miejsca, w którym znajduje się przedsiębiorstwo, umieść kontakt do Ciebie wraz z innymi, potrzebnymi dla klienta danymi.

Przeprowadź eksperyment. Wpisz w wyszukiwarkę frazę związaną z prowadzoną przez Ciebie działalnością i sprawdź, czy i gdzie pojawi się Twoja witryna internetowa. Nie możesz jej znaleźć? To znak, abyś popracował nad nagłówkiem strony poglądowej i deskrypcją meta. Skoncentruj uwagę na tym, aby jak najbardziej przykuwały wzrok użytkownika. XXI wiek to era obrazków i skondensowanych komunikatów. Strzeż się przed obszerną treścią. Liczy się w końcu jakość, nie ilość.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.