5 technik Black Hat SEO, które należy omijać szerokim łukiem

Bezpłatna konsultacja

Z pewnością spotkałeś się z wieloma zdaniami na temat kampanii optymalizacyjnej. Niektóre agencje SEO twierdzą, że uzyskanie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania zajmie trochę czasu, inne uważają, że zbudowanie widoczności w sieci i ruchu w witrynie to kwestia miesiąca, może dwóch. Chociaż oba rodzaje agencji wydają się kompetentne, współpraca z jedną z nich okazać się może przepisem na porażkę. Osiągnięcie satysfakcjonujących rezultatów wymaga bowiem wiele zaangażowania i czasu. Uzyskanie pożądanych wyników nie jest zatem możliwe po miesiącu działań optymalizacyjnych. Każda firma, która zapewnia takie efekty, z pewnością stosuje niedozwolone techniki Black Hat SEO.

Podczas gdy Black Hat SEO odnosi się do metod sprzecznych z wytycznymi wyszukiwarki, White Hat SEO to zestaw skutecznych działań optymalizacyjnych, które mimo iż są czasochłonne i wymagające, z pewnością przyniosą pożądane wyniki.

Ważne jest zatem, aby znać różnicę między pozycjonowaniem na zasadzie Black Hat SEO, Grey Hat SEO i White Hat SEO. Dzięki takiej wiedzy łatwiej jest bowiem uniknąć ewentualnych błędów i maksymalnie wykorzystać potencjał swojej marki w drodze na szczyt rankingu Google.

Rzućmy więc okiem na zakazane przez wyszukiwarki techniki, a także elementy, którymi różnią się od White Hat SEO i Grey Hat SEO.

Techniki Black Hat SEO

Black Hat SEO to zupełne przeciwieństwo White Hat SEO. Strategia ta koncentruje się bowiem na taktykach stosowanych w celu ulokowania strony na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, które okazują się skuteczne, jednak naruszają warunki korzystania z usług wyszukiwarek. Techniki Black Hat SEO nie przynoszą użytkownikowi żadnych korzyści, gdyż poprawiają ranking witryny jedynie za pomocą podstępnych zagrań. Strategia ta obniża jakość usług internetowych, dlatego Google zawsze stara się szybko wykryć jej użycie i poważnie ukarać witrynę dopuszczającą się podobnych działań.

Oto pięć podstawowych technik Black Hat SEO, które należy omijać szerokim łukiem:

Maskowanie

Maskowanie ma miejsce wtedy, gdy tworzone są dwie wersje strony, podczas gdy w użytku powinna być tylko jedna. Jeden wariant udostępniany jest użytkownikom, a drugi wyszukiwarkom. Przekierowując odwiedzających na inny adres IP niż w przypadku indeksowania przez Google, zawartość prezentowanej strony zmienia się tak, aby była atrakcyjna z punktu widzenia grupy docelowych odbiorców. Treść udostępniana wyszukiwarkom zawiera wiele słów kluczowych, których rozmieszczenie dla użytkowników nie miałoby sensu. Celem tej taktyki jest zatem usatysfakcjonowanie zarówno odwiedzających, jak i botów indeksujących.

Kopiowanie treści

Mowa tu o powielaniu treści innych firm, co z punktu widzenia Google uznawane jest za jedną z najgorszych praktyk. Wyszukiwarki stawiają bowiem na oryginalną zawartość podczas budowania rankingu, tak więc skopiowana treść z pewnością nie uzyska wysokiej pozycji i nie przyciągnie ruchu. Zaufaj więc swoim umiejętnościom i stwórz unikalne artykuły, dzięki którym zdobędziesz popularność w sieci.

Ukrywanie tekstu

Mowa tu o publikowaniu tekstu i linków, które są niewidoczne dla użytkownika, ale dostrzegalne przez wyszukiwarki indeksujące stronę. Pozwala to czerpać korzyści z posiadania określonej treści w witrynie bez konieczności prezentowania jej grupie docelowych odbiorców. Najczęściej wybierane praktyki to czcionka w najmniejszym rozmiarze lub tekst w kolorze tła.

Płatne linki

Budowanie linków ma kluczowe znaczenie w pozycjonowaniu stron internetowych. Jako że jest to bardzo ważny czynnik, Black Hat SEO znalazło jego podstępną alternatywę. W tej niedozwolonej strategii linki są opłacane w celu uzyskania wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Podczas gdy White Hat SEO koncentruje się na publikowaniu przydatnych wewnętrznych linków, a także innych łączy z wartościowych witryn, Black Hat SEO skupia się na tym, aby przy najmniejszym wysiłku zdobyć wiele linków i uplasować się na wyższej pozycji w SERP.

Upychanie słów kluczowych

Pozycja na liście wyników wyszukiwania w głównej mierze zależy od gęstości słów kluczowych na stronie. Black Hat SEO, naruszając wytyczne Google, koncentruje się na upychaniu najważniejszych fraz, co bardzo niekorzystnie wpływa na wrażenia odbiorców. Na szczęście zaawansowane algorytmy wyszukiwarek są w stanie wykryć tego typu zagrania i szybko je ukarać.

Grey Hat SEO

Black Hat SEO i Grey Hat SEO są dość podobne. Podczas gdy pierwsza technika jest całkowicie zakazana, druga składa się z wątpliwych metod, które obecnie są dozwolone, ale z pewnością już niedługo zostaną zabronione. Niektóre z praktyk tej strategii obejmują nieregularne zmiany projektu witryny czy publikowanie fałszywych opinii i komentarzy. Chociaż wskutek ich wykorzystania Google nie ukarze danej witryny, może to nastąpić w późniejszym czasie. Skupienie się na skutecznych technikach White Hat SEO bez wątpienia okaże się więc lepszym rozwiązaniem.

White Hat SEO

White Hat SEO koncentruje się na skutecznych technikach zgodnych z wytycznymi wyszukiwarek, takich jak optymalizacja witryny, dbałość o jakość treść i budowanie linków. Praktyki te nie tylko korzystnie wpływają na wizerunek witryny w oczach Google, ale też prezentują szczególną wartość dla użytkowników, w wyniku czego algorytm przydziela jej wysoką pozycję w rankingu.

Podsumowanie

Z pewnością wiesz już, jaki zestaw technik wybrać w swojej strategii optymalizacyjnej. Black Hat SEO i Grey Hat SEO nie tylko nie przyniosą pożądanych efektów, ale też mogą poważnie zaszkodzić reputacji witryny, dlatego warto z nich zrezygnować i skupić się na skutecznych praktykach promowanych przez Google i inne wyszukiwarki.

ZOBACZ RÓWNIEŻ
WYBRANE WPISY BLOGOWE

    Zastanawiasz się
    dlaczego Twoja strona
    NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Firma SXO
    Firma SXO
    OCEŃ TXT
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Darmowa konsultacja

      Zastanawiasz się
      dlaczego Twoja strona
      NIE SPRZEDAJE?
      Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ICEA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej w Polityce prywatności.